עם גידול האוכלוסייה בישראל ועלייה בכמות הרכבים הפרטיים, הגודש בכבישים ברחבי המדינה ובמטרופולינים במיוחד הולך ומחמיר. בטווח הארוך מתוכננים פרויקטי הסעות המונים שונים בארבעת המטרופולינים העיקריים בישראל (גוש דן, ירושלים, חיפה ובאר שבע) כגון רכבות קלות ורכבת מטרו, אשר אמורים להקל על הגודש ולאפשר התניידות מהירה בתוך המטרופולינים.
החסם המרכזי שמצאנו ליישום ההחלטה היה שינוי סדרי עדיפויות — כאמור לעיל, שרת התחבורה הנוכחית מתנגדת לחלק מצעדי המדיניות המקודמים בהחלטה זו. במענה משרד התחבורה לחלק משאלותינו נאמר מפורשות שמשימות מסוימות לא בוצעו עקב שינוי מדיניות, ויתכן שמשימות נוספות לא קודמו עקב חוסר תעדוף מצד צמרת המשרד. יצוין כי לא הוצגה תוכנית אופרטיבית אחרת להפחתת הגודש בכבישים ע"י משרד התחבורה מאז.