מה הוחלט?
החוק נועד לקדם את התחרות בשוק המזון, ועל ידי כך להביא להוזלת מחירים.
החוק קובע שלוש פעולות מרכזיות: הראשונה, הסדרת מערכת היחסים שבין הקמעונאים (סופרמרקטים) לספקים (חברות המזון הגדולות) על ידי הגבלת יכולת ההתערבות של הקמעונאים והספקים זה בעניינו של זה ואיסור של תיאום בהסדרים שאינם יעדי רכישה. השנייה, הוא מונע ריכוזיות גיאוגרפית ופועל להגביר את התחרות האיזורית על ידי הגבלת יכולתם של קמעונאים גדולים לפתוח מספר חנויות גדולות באזורי ביקוש. השלישית, החוק קובע חובה על קמעונאי גדול לפרסם באינטרנט את מחירי המצרכים שהוא מוכר בכל חנות מחנויותיו, באופן שיאפשר השוואה עדכנית שוטפת של מחירי סל המצרכים.
מי שאחראי על יישום החוק הם הממונה על ההגבלים העסקיים והרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן. החוק מקנה להם כלים פליליים ומנהליים לצורך טיפול בהפרות של הוראות החוק.
מה קורה עם זה?
החוק יושם. הממונה על ההגבלים העסקיים אוכף את הוראות החוק ומפרסם את המידע לציבור כפי שנקבע בחוק.