מה הוחלט?
החלטה מספר קור/4 של ועדת שרים להתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו מיום 09.08.2020 אשר צורפה לפרוטוקול החלטות הממשלה וקבלה תוקף של החלטת ממשלה ביום 09.08.2020 ומספרה הוא 309(קור/4).
נושא ההחלטה: תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות), התש"ף-2020
מחליטים:
א. להתקין את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הגבלת פעילות), התש"ף-2020 בנוסח שלהלן.
ב. להביא את התקנות לאישור ועדה של הכנסת שוועדת הכנסת קבעה בליווי דברי הסבר והתשתית העובדתית שבבסיס ההצעה להתקין את התקנות, כאמור בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020.
ג. ככל שלא תתקבל החלטה של ועדת הכנסת בתוך 24 שעות מהמועד שהוגש לה לעניין אישור התקנות – לפרסם את התקנות ברשומות.
ד. בהתאם להחלטת הממשלה מס' 264 מיום 26.7.2020, ההחלטה הנ"ל הינה על דעת הממשלה.
להלן נוסח התקנות:
תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות), התש"ף-2020
בתוקף סמכותה לפי סעיפים 4, 6, 7,8, 9, 11, 23, 24, 25 ו- 27 לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף– 2020 (להלן –החוק), ובאישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, מתקינה הממשלה תקנות אלה:
הגדרות 1. בתקנות אלה –
"אנשים הגרים באותו מקום" – בני אותו תא משפחתי או יחידים השוהים יחד במקום מגורים או מקום שהייה קבוע אחד;
"הוראות המנהל" – לפי סעיף 20 לפקודת בריאות העם, 1940;
"המנהל" – כהגדרתו בסעיף 2 לפקודת בריאות העם ומי שהוא הסמיכו לעניין סעיף 20 לפקודה האמורה;
"התקהלות" – כהגדרתה בחוק למעט שהייה בסמיכות של אנשים הגרים באותו מקום;
"מקום הפתוח לציבור" – כהגדרתו בחוק, למעט מקום כאמור שניתן בו שירות רפואי;
"מקום ציבורי או עסקי" – מקום הפתוח לציבור או בית עסק למעט מקום או בית עסק כאמור בתקנה 14;
"צו בידוד בית" – צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש)(בידוד בית והוראות שונות)(הוראת שעה), התש"ף-2020;
"שטח סגור" – חלל בנוי במבנה עם כניסה נפרדת לאותו חלל, הנפרד מחללים אחרים במבנה או המצוי בקומה נפרדת.
חובת שמירת מרחק במרחב הציבורי ובמקום ציבורי או עסקי 2. (א) השוהים במרחב הציבורי ישמרו, ככל האפשר, על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, למעט אנשים הגרים באותו מקום.
(ב) השוהים במקום ציבורי או עסקי ישמרו, ככל האפשר, על מרחק כאמור בתקנת משנה (א), למעט אנשים הגרים באותו מקום.
איסור שהייה במקום הפתוח לציבור ובבית עסק שפעילותו אסורה 3. לא ישהה אדם במקום הפתוח לציבור או בבית עסק שפעילותו אסורה לפי תקנה 14.
הגבלת התקהלות במרחב הציבורי, במרחב הפרטי ובמקום ציבורי או עסקי 4. (א) מבלי לגרוע מהאמור בתקנה 2, לא יקיים אדם ולא ישתתף בהתקהלות, כולל תפילה או טקס דתי, שמספר האנשים בה עולה על 10 אנשים במבנה ועל 20 אנשים בשטח פתוח, במרחב הציבורי.
(ב) לא יקיים אדם ולא ישתתף, בהתקהלות, כולל תפילה או טקס דתי, שמספר האנשים בה עולה על האמור בתקנת משנה (א), במרחב פרטי.
(ג) לא יקיים אדם ולא ישתתף בהתקהלות, כולל תפילה או טקס דתי, שמספר האנשים בה עולה על האמור בתקנת משנה (א), במקום ציבורי או עסקי.
הגבלות על נסיעה בכלי תחבורה פרטי 5. נהג בנסיעה ברכב פרטי לא יסיע יותר מ- 2 נוסעים באותו הרכב, נוסף על הנהג, למעט אנשים הגרים באותו מקום; ברכב פרטי הכולל יותר מספסל אחורי אחד, ניתן להסיע נוסע אחד נוסף בכל ספסל כאמור ובלבד שישב בספסל נפרד; תקנה זו לא תחול במקרה שיש צורך חיוני בנסיעה של מספר אנשים העולה על האמור.
חובת שילוט סמוך למיתקני שעשועים 6. הרשות המקומית תציב שלט בסמוך למיתקני שעשועים המצויים במרחב הציבורי, לעניין שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, חובת עטיית מסיכה ומניעת התקהלות, בנוסח המפורט בתוספת הראשונה.
הוראות להפעלת מקום ציבורי או עסקי בדרך של פתיחתו לציבור
7. מחזיק או מפעיל של מקום ציבורי או עסקי לא יפעיל את המקום בדרך של פתיחתו לציבור אלא בכפוף לקיום הוראות אלה:
(1) המחזיק או המפעיל של המקום יגיש לרשות המקומית, לפני פתיחת המקום לציבור, הצהרה חתומה בנוסח הקבוע בתוספת השנייה, ולפיה הוא עומד בתנאים המפורטים בפסקאות (2) עד (10), בתקנה 8 ובתקנות , 9, 10 ו-11 – לפי העניין; הצהרה כאמור תוגש באמצעות טופס מקוון המצוי באתר משרד הכלכלה והתעשייה או באמצעות טופס שיהיה זמין במשרדי הרשות המקומית, (להלן – טופס ההצהרה); ההצהרה תישלח על ידי משרד הכלכלה והתעשייה לרשות המקומית באופן מקוון, להמשך טיפולה של הרשות המקומית על פי דין, ובכלל זה היבטי הפיקוח אל מול הגורם האחראי על המקום;
(2) המחזיק או המפעיל של המקום ימנה אדם שיהיה אחראי על ביצוע הפעולות המפורטות בתקנה זו (להלן – ממונה קורונה) וימסור את שמו בטופס ההצהרה;
(3) בדלפק שירות, אם ישנו, יתקין המחזיק או המפעיל מחיצה למניעת העברת רסס בין נותן השירות למקבל השירות; במבנה שבו קיימת מערכת כיבוי אוטומטי (ספרינקלרים) או מערכת גילוי אש ועשן, המחיצה תותקן מכיוון הרצפה ועד לגובה של 50 ס"מ מתחת לגובה התקרה לכל היותר;
(4) בטרם כניסה למקום, למעט בית עסק המצוי בקניון או בשוק –
(א)המחזיק או המפעיל של המקום, או מי מטעמו, ישאל את הנכנסים, למעט עובדי המקום, את השאלות האלה:
(1) האם אתה משתעל?
(2) האם חום גופך הוא 38 מעלות צלזיוס ומעלה או האם היה לך חום כאמור ב-48 השעות האחרונות?
(3) האם היית במגע קרוב עם חולה קורונה בשבועיים האחרונים?
המחזיק או המפעיל של המקום, או מי מטעמו, לא יתיר כניסה למקום למי שלא השיב בשלילה על כל אחת מהשאלות, למעט אדם שהשיב שהוא משתעל בשל מצב כרוני כגון אסתמה או אלרגיה אחרת;
(ב) המחזיק או המפעיל של המקום יסדיר ביצוע של מדידת חום באמצעי שאינו פולשני לנכנסים למקום, ככל האפשר; בוצעה מדידת חום כאמור, לא תותר כניסת אדם עם חום גוף של 38 מעלות צלזיוס ומעלה;
(ג) פסקאות משנה (א) ו – (ב) לא יחולו על אדם הנכנס למוסד רפואי לקבלת טיפול רפואי;
(5)(א) המחזיק או המפעיל של המקום לא יכניס למקום אדם שאינו עוטה מסיכה בהתאם להוראות סעיף 3ה לצו בידוד בית, לעניין חובת עטיית מסיכה, ולא ייתן שירות לאדם שאינו עוטה מסיכה כאמור;
(ב) המחזיק או המפעיל של המקום יתלה במקומות בולטים לעין במקום, לרבות בכניסה אליו, מודעה בדבר חובת עטיית מסכה במקום;
(ג) אם יש במקום מערכת כריזה – המחזיק או המפעיל של המקום יודיע באמצעותה, אחת לחצי שעה לפחות, על חובת עטיית המסכה;
(6) המחזיק או המפעיל של המקום יקפיד, ככל האפשר, על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אנשים שאינם גרים באותו מקום, לרבות בתורים, וכן יפעל ככל האפשר למניעת הצטופפות של אנשים במקום אחד, לרבות הצטופפות בכניסה למקום;
(7) המחזיק או המפעיל של המקום יסמן במקומות המיועדים לתור, סימון מקומות לעמידת הממתינים במרחק של שני מטרים זה מזה; המחזיק או המפעיל של המקום יציב במקום בולט לעין, שלט לעניין שמירה על מרחק כאמור;
(8) אם מצויה מעלית במקום, המחזיק או המפעיל של המקום יתלה שלט בכניסה למעלית, ובו יצוין מספר הנוסעים המותר שלא יעלה על מחצית מהמספר המרבי המותר לפי הוראות יצרן המעלית אלא אם כן הנוסעים הם אנשים הגרים באותו מקום;
(9) המחזיק או המפעיל של המקום יקפיד על שמירת כללי היגיינה במקום וינחה את עובדיו בעניין זה, לרבות הקפדה על חיטוי משטחים פנימיים באופן תדיר, ולא פחות מפעמיים ביום וכן לאחר סיום יום הפעילות; לעניין זה, "משטחים פנימיים" –משטחים שהשוהים במקום באים עמם במגע בתדירות גבוהה, ובכלל זה: ידיות, דלתות, מעקים, דלפק, מתגים, לחצני מעלית וכיוצא בהם;
(10) המחזיק או המפעיל של המקום יציב במקום מיתקנים עם חומר לחיטוי ידיים במקומות נגישים וזמינים.
התפוסה המרבית המותרת במקום ציבורי או עסקי 8. (א) במקום ציבורי או עסקי, המחזיק או המפעיל של המקום יקבע ויפעיל מנגנון לוויסות כניסת האנשים למקום, למעט עובדי המקום, ובכלל זה באמצעות תיאום הגעה מראש כך שיתקיים אחד מאלה:
(1) בכל עת לא ישהו במקום אנשים במספר העולה על המספר הקבוע בתקנה 4(א), לעניין איסור התקהלות, ובלבד ששטח המקום מאפשר שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם;
(2) בכל עת לא ישהו אנשים במקום, ביחס של יותר מאדם אחד לכל 7 מטרים רבועים;
תקנת משנה זו תחול לעניין האזור הפתוח לקהל מתוך שטח המקום, ולמעט שטחי חניון, מחסנים, שטחי תפעול וכיוצא בזה.
(ב) על אף האמור בתקנה 4 ובתקנת משנה (א), במקום ציבורי או עסקי כמפורט להלן, המחזיק או המפעיל של המקום יקבע ויפעיל מנגנון לוויסות כניסת האנשים, למעט עובדי המקום והתפוסה המותרת תהיה כמפורט להלן:
(1) בבית אוכל, שאינו כאמור בפסקה (2) – מספר הלקוחות לא יעלה על 20 בתוך שטח סגור ו – 30 לקוחות בשטח פתוח;
(2) בבית אוכל בבית מלון, המיועד לאורחי המלון – מספר הלקוחות לא יעלה על 35% מהתפוסה המותרת לפי רישיון העסק;
(3) בבריכת שחייה ובמקווה, במי הבריכה או בבור הטבילה, לפי העניין – לא ישהו בכל עת אנשים ביחס של יותר מאדם אחד לכל 6 מטרים רבועים;
(4) במקום לעריכת מופעים, בית קולנוע, תיאטרון או מוסד תרבות אחר למעט מוזיאון – מספר הלקוחות בתוך שטח סגור לא יעלה על המספר הקבוע בתקנה 4(א), ואולם המנהל בהתייעצות עם המנהל הכללי של משרד התרבות והספורט רשאי לאשר למוסד תרבות לקיים מופע תרבות שמספר הלקוחות בו עולה על האמור בהתאם לתנאים שיורה עליהם;
(5) בטיפול קבוצתי במסגרות רווחה לא ישתתפו יותר מ-15 אנשים; לעניין זה, "טיפול במסגרות רווחה" – שירות הניתן לאדם על ידי משרד הרווחה או מטעמו או על ידי המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות או מטעמן;
(ג) המחזיק או המפעיל של מקום ציבורי או עסקי יציב שלט לעניין מספר השוהים המותר במקום, כאמור בתקנות משנה (א) ו – (ב).
הוראות המנהל ותנאים מיוחדים 9. (א) אין בהוראות תקנות אלה כדי לגרוע מהוראות המנהל ובכלל זה הוראות המנהל לעניין בית תפילה, מקווה טהרה, בית אוכל, מספרה ועסק לטיפול לא רפואי בגוף האדם, לרבות רפואה אלטרנטיבית, קניון, שוק, מכון כושר וסטודיו, בריכת שחייה, מוזיאון, מתקני שעשועים ואטרקציה תיירותית, המפורסמות באתר האינטרנט של משרד הבריאות.
(ב) נוסף על האמור בתקנות 7 ו- 8, מקום ציבורי או עסקי שהוא קניון או שוק קמעונאי יפעל גם בכפוף לתנאים המפורטים להלן:
(1) המחזיק או המפעיל של המקום, ובשוק שאין לו מחזיק או מפעיל כאמור – הרשות המקומית שבתחומה נמצא השוק –
(א) לא יאפשר ישיבה לצורך אכילה במתחם מזון משותף;
(ב) לא יציב שולחנות וכיסאות לאכילה בשטח המקום, וימנע גישה לשולחנות אכילה המקובעים לרצפה, אם קיימים;
(ג) יתלה שלטים במקומות בולטים לעין לעניין איסור אכילה במקום;
האמור בפסקה זו לא יחול על בית אוכל המצוי בתוך שטח הקניון או השוק;
(2) המחזיק או המפעיל של המקום, ובשוק שאין לו מחזיק או מפעיל כאמור – הרשות המקומית שבתחומה נמצא השוק, ינהל רישום בכניסות למקום, ככל האפשר באופן ממוחשב, של מספר האנשים השוהים במקום בכל עת;
(3) לעניין שוק קמעונאי שאין לו מחזיק או מפעיל יחולו חובות המפעיל או המחזיק של המקום לפי תקנות7 ו-8 על הרשות המקומית שבתחומה נמצא השוק.
אחריות מחזיק או מפעיל קניון 10. מבלי לגרוע מאחריות מחזיק או מפעיל של קניון לפי תקנות 7 –עד 9, מחזיק או מפעיל כאמור יפעל לעמידת העסקים שבשטח הקניון בהוראות הקבועות בתקנות 7 עד 9, ובכלל זה יביא לידיעתם את ההוראות האמורות.
תנאים לבית תפילה 11. מקום הפתוח לציבור במבנה שמתקיימות בו תפילות יפעל בהתאם להוראות אלה :
(1) על המקום יחולו הוראות תקנה 7;
(2) מספר השוהים בתוך שטח סגור במבנה לא יעלה על המספר הקבוע בתקנה 4(א).
שירות משלוחים 12. בשירות משלוחים ממקום ציבורי או עסקי למקום מגורים, המשלוח יונח בסמוך לפתח בית המגורים, מחוצה לו.
סגירת מקום לשם מניעת הדבקה או לשם עריכת חקירה אפידמיולוגית 13. (א)ראש השירות או רופא מחוזי רשאים להורות, בהודעה בכתב, למפעיל של מקום ציבורי או עסקי לסגור את המקום, כולו או חלקו, אם שהה בו אדם הנושא את נגיף הקורונה, לתקופה שינקוב בהודעה, הדרושה לשם מניעת הדבקה בנגיף בשל שהייה באותו מקום, או לשם עריכת חקירה אפידמיולוגית, ובלבד שסגירתו לשם עריכת חקירה כאמור לא תעלה על 72 שעות, ובמקרים מיוחדים ולפי הוראה של ראש השירות – על 120 שעות, וזאת בשים לב, בין השאר, להשלכות של סגירת המקום על בעל המקום; לעניין זה, "ראש השירות" ו"רופא מחוזי" – כהגדרתם בצו בידוד בית.
(ב) על הוראה לפי תקנת משנה (א) ניתן להגיש השגה למנהל; החלטה בהשגה תינתן לא יאוחר מ-48 שעות ממועד הגשת ההשגה; הוראה לפי תקנת משנה (א) תעמוד בתוקפה זולת אם התקבלה החלטה אחרת בהשגה.
(ג)תקנה זו לא תחול לעניין הגעת עובדים למקומות עבודה שהוחרגו בתקנות 7 ו-8 לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות במקומות עבודה), התש"ף-2020.
איסור הפעלה 14. לא יפעיל אדם מקום הפתוח לציבור או בית עסק, מהמקומות המפורטים להלן, בדרך של פתיחתו לציבור:
(1) דיסקוטק;
(2) בר, פאב;
(3) פארק מים;
(4) בריכת זרמים (ג'קוזי) שהיא עסק טעון רישוי כמשמעותו בחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968;
(5) פארק שעשועים כולל לונה פארק, לרבות במבנה;
(6) אולם או גן לשמחות ולאירועים;
(7) מקום לעריכת ירידים.
הגבלת אירועים 15. (א) לא יארגן אדם, ולא ישתתף, באירוע כמפורט להלן, שמספר המשתתפים בו עולה על המספר האמור בתקנה 4(א), בין אם האירוע מתקיים במרחב הפרטי או במרחב הציבורי, ובין אם הוא מתקיים במקום ציבורי או עסקי:
(1) מסיבה;
(2) כנס;
(3) טקס, לרבות טקס דתי;
(4) פסטיבל;
(5) טיול מאורגן;
(6) מופע בידור או מופע אמנות, למעט מופע שניתן לו אישור כאמור בתקנה 8(ב)(4).
(ב) לא יארגן אדם אירוע ספורט עם קהל, ולא ישתתף באירוע כאמור.
עונשין 16. (א)העושה אחת מאלה, דינו – קנס לפי סעיף 61(א)(1) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 –
(1) מפעיל מקום ציבורי או עסקי בדרך של פתיחתו לציבור, בעצמו או באמצעות אחר, בלא שמסר הצהרה כאמור בתקנה 7(1);
(2) מפעיל מקום ציבורי או עסקי בדרך של פתיחתו לציבור, בעצמו או באמצעות אחר, בלי שהציב מחיצה למניעת העברת רסס, בדלפק שירות, אם ישנו, כאמור בתקנה 7(3);
(3) מפעיל מקום ציבורי או עסקי בדרך של פתיחתו לציבור, בעצמו או באמצעות אחר, שהכניס למקום אדם שאינו עוטה מסיכה או נתן שירות לאדם שאינו עוטה מסיכה, כאמור בתקנה 7(5)(א);
(4) מפעיל מקום ציבורי או עסקי בדרך של פתיחתו לציבור, בעצמו או באמצעות אחר, בלי שהציב שלט לעניין חובת עטיית מסיכה, כאמור בתקנה 7(5)(ב);
(5) מפעיל מקום ציבורי או עסקי בדרך של פתיחתו לציבור, בעצמו או באמצעות אחר, בלי שסימן במקום, באזור עמידה בתורים, מקומות לעמידה כאמור בתקנה 7(7);
(6) מפעיל מקום ציבורי או עסקי בדרך של פתיחתו לציבור, בעצמו או באמצעות אחר, בלי שהציב שלט לעניין שמירת מרחק כאמור בתקנה 7(7);
(7) מפעיל מקום ציבורי או עסקי בדרך של פתיחתו לציבור, בעצמו או באמצעות אחר, בלי שתלה שלט בכניסה למעלית, אם יש מעלית במקום, לעניין מספר הנוסעים המותר, כאמור בתקנה 7(8);
(8) מפעיל מקום ציבורי או עסקי, בעצמו או באמצעות אחר, בלי שקבע והפעיל מנגנון לוויסות מספר השוהים במקום בהתאם למספר השוהים המותר כאמור בתקנה 8(א) ו – (ב);
(9) מפעיל מקום ציבורי או עסקי, בעצמו או באמצעות אחר, בלי שהציב שלט לעניין מספר השוהים המותר, כאמור בתקנה 8(ג);
(10) מפעיל קניון או שוק, בעצמו או באמצעות אחר, שהציב שולחנות וכיסאות לאכילה בשטח המקום, או שלא מנע גישה לשולחנות אכילה המקובעים לרצפה, אם קיימים במקום, ובלי שתלה שלטים לעניין איסור אכילה במקום, והכול למעט בשטח בית אוכל המצוי במקום ובניגוד לאמור בתקנה 9(ב)(1);
(11) המפעיל מקום ציבורי או עסקי, לאחר שראש השירות או רופא מחוזי הורה על סגירת המקום, כאמור בתקנה 13;
(12) המפעיל מקום הפתוח לציבור או בית עסק, בעצמו או באמצעות אחר, בניגוד לתקנה 14;
(13) השוהה במקום הפתוח לציבור או בבית עסק כמפורט בתקנה 14, בניגוד לתקנה 3.
(ב) בתקנה זו, "מפעיל" – מי שמפעיל מקום כאמור בתקנת משנה (א), ואם הוא עסק טעון רישוי לפי סעיף 1 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968, שנדרש לגביו רישיון או היתר כמשמעותם בסעיף 4 לאותו חוק – בעל הרישיון או ההיתר.
עבירה מנהלית 17. עבירה על הוראה מההוראות המפורטות בטור א' שבתוספת השלישית, היא עבירה מינהלית.
קנס מינהלי קצוב 18. לעבירה מינהלית כאמור בתקנה 17 יהיה קנס מינהלי קצוב, כקבוע לצדה בטור ב' בתוספת השלישית.
עבירה מינהלית חוזרת
19. הקנס המנהלי הקצוב לעבירה מינהלית חוזרת כמשמעותה בסעיף 2(ג) לחוק העבירות המנהליות, התשמ"ו-1985 (להלן – חוק העבירות המינהליות), יהיה כפל הקנס המינהלי האמור בתקנה 18, לפי העניין.
עבירה מינהלית נמשכת 20. הקנס המינהלי הקצוב לעבירה מינהלית נמשכת יהיה בשיעור חמישית מהקנס הקבוע בתקנה 18, לפי העניין, לכל יום שבו נמשכת העבירה לאחר המועד שנקבע בהתראה כאמור בסעיף 8(ב1) לחוק העבירות המינהליות.
הגורם המוסמך להטלת קנס מינהלי 21. הגורם המוסמך להטיל קנס מינהלי לפי תקנות אלה (להלן – הגורם המוסמך), הוא כל אחד מאלה:
(1) שוטר;
(2) מפקח שהוא עובד המדינה שנתונות לו סמכויות פיקוח לפי כל דין, וכן פקח שמינה מנהל רשות הטבע והגנים הלאומיים לפי סעיף 58 לחוק גנים לאומיים, שמורות טבע, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה, התשנ"ח-1998;
(3) עובד רשות מקומית שהוסמך עד יום ט"ו בסיוון התש"ף (7 ביוני 2020) לפי סעיף 5(ב) לחוק העבירות המינהליות;
(4) פקח עירוני, לרבות פקח מסייע, שהוסמך לפי חוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות (הוראת שעה), התשע"א-2011;
(5) עובד רשות מקומית שהוסמך לפי סעיף 28(א)(2) או (ב)(1) לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968;
(6) עובד רשות מקומית שהוסמך לפי סעיף 3(א) לחוק הרשויות המקומיות (אכיפה סביבתית – סמכויות פקחים), התשס"ח-2008.
סמכויות שוטר 22. לשם אכיפת ההוראות לפי תקנות אלה, יהיו לשוטר סמכויות אלה :
(1) להורות לכל אדם לפעול בהתאם לתקנות או להפסיק פעילות בניגוד להן;
(2) למנוע כניסת אדם למקום אם יש בכך הפרה של התקנות;
(3) להורות על פיזור התקהלות הנעשית בניגוד להוראות תקנה 4 ויחולו לעניין זה הוראות סעיף 27(א)(3) לחוק.
תחילה 23. . תחילתן של תקנות אלה ביום כ"א באב התש"ף (11 באוגוסט 2020) (להלן- יום התחילה).
תוקף 24. תוקפן של תקנות-
(1) 2 עד 6 – 14 ימים מיום התחילה.
(2) 7 עד 15 – 28 ימים מיום התחילה.
הוראת מעבר 25. חובת הגשת הצהרה לפי תקנה7(1) לא תחול על מקום ציבורי או עסקי שנפתח לפני יום התחילה.
תוספת ראשונה
(תקנה 6)
תוספת שנייה
(תקנה 7(1))
התחייבות בדבר יישום הפעולות הנדרשות בתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות), התש"ף-2020, שנערכה ונחתמה ב__________ ביום ______ בחודש ___________ בשנת ________ על ידי ______________ ת"ז _______________ המכהן כבעל/ כמחזיק העסק / המקום ב_______________ (שם וכתובת העסק או המקום)
1. אני מצהיר כי המקום או העסק עומד בתנאים המפורטים בתקנות 7
ו- 8 ו- 9, 10 ו-11,לפי העניין, לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות), התש"ף-2020
2. אני מודע לחובתי לקיום התנאים האמורים במקום או בעסק לטובת שמירה על בריאות הציבור.
3. שמו של ממונה הקורונה במקום או בעסק הוא: ________________
3. ולראיה באתי על החתום:
חתימה ____________________
טור א'
העבירות המינהליות טור ב'
קנס מינהלי קצוב בשקלים חדשים
(1) 16(א)(1) 2,000
(2) 16(א)(2) 2,000
(3) 16(א)(3) 1,000
(4) 16(א)(4) 1,000
(5) 16(א)(5) 2,000
(6) 16(א)(6) 1,000
(7) 16(א)(7) 1,000
(8) 16(א)(8) 2,500
(9) 16(א)(9) 2,000
(10) 16(א)(10) 5,000
(11) 16(א)(11) 5,000
(12) 116(א)(12) 5,000
(13) 16(א)(13) 500
הממשלה מקבלת שורת החלטות מפורטות כדי להתמודד עם מניעת המשך ההפצה של מגיפת הקורונה.
נקבע כי ההצעה תובא לאישור הכנסת, וכלל שלא תתקבל הלטה מתאימה ע"י הכנסת בתוך 24 שעות – היא תתפרסם ברשומות.
ההחלטות שנקבעו קובעות נהלי פתיחה לעסקים, למסעדות, למכוני כושר, לבתי תפילה ולמקומות נוספים, ואף קובעת את שיעור הקנסות שיינתנו בעת הצורך.