לצורך עמידה במסגרת התקציב לשנים 2021 ו-2022 ובמסגרות הפיסקליות הקבועות בחוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992 (להלן – חוק המסגרות), ובהוראות סעיף 40א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה–1985 (להלן – חוק יסודות התקציב), לקבוע כדלקמן:
1 . לבצע שינויים בסדרי העדיפויות שבתקציב המדינה ולהפחית את בסיס תקציבי משרדי הממשלה כדלקמן:
א. בשנת הכספים 2021 בשיעור של 1.5%, כמפורט בנספח א' שלהלן, ובהתאם לכך, להפחית את בסיס ההרשאה להתחייב של משרדי הממשלה לכל הפחות בשיעור האמור.
ב. בשנת הכספים 2022 בשיעור של 1.5%, כמפורט בנספח א' שלהלן, ובהתאם לכך, להפחית את בסיס ההרשאה להתחייב של משרדי הממשלה לכל הפחות בשיעור האמור.
ג. להנחות את שר האוצר, בהתאם לסמכותו לפי סעיף 13 לחוק יסודות התקציב, להתיר לשימוש בשנת 2022 סך של 12.7% מהסכומים העודפים שייוותרו באחד מסעיפי התקציב בחוק התקציב לשנת 2021, ולהעביר, בהתאם לסעיפים 11 ו-12 לחוק יסודות התקציב את השיעור האמור לטובת מימוש החלטות הממשלה שהתקבלו במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022, וכן במסגרת הצעת תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022.
2 . ההפחתה האמורה בסעיף 1 להחלטה זו תבוצע על אף האמור בהחלטות ממשלה קודמות והחלטות ממשלה שיתקבלו במסגרת דיוני התקציב לשנים 2022-2021, ולפיכך תחול גם על תקציבים שהוקצו ליישום החלטות כאמור.
3 . על אף האמור בסעיפים 1 ו-2 להחלטה זו, לא יבוצעו הפחתות בתקנות שעניינן ביצוע חקיקה שבה מוגדרים סכומי התקציב או שיעורי התקציב שיש להקצות לשם יישומה, בתקנות שנועדו למילוי מחויבות חוזית של הממשלה לביצוע הוצאה (לרבות הסכמי שכר והסכמים אחרים ולמעט התחייבות להוציא הוצאה לפי תעריפים הקבועים בחוק) ובתקנות אשר ההפחתה מהם תוביל לחריגה תקציבית באותה תקנה.
4 . מבין התקנות שנותרו אשר ניתן לבצע הפחתה כאמור, תבוצע הפחתה בשיעור זהה מכל אחת מהתקנות כך שסך ההפחתה תגיע לסכום הכולל של ההפחתה כפי שנקבעה ביחס לכל משרד כמפורט בנספח א' שלהלן.
5 . על אף האמור בסעיף 4 להחלטה זו, רשאים משרד ממשלתי ואגף התקציבים במשרד האוצר להסכים ביניהם על שיעור הפחתה שונה לכל תקנה ותקנה אשר בתחום סמכותו של אותו משרד, ובלבד שהסך הכולל של סכום הפחתה משרדי לא ישתנה מהאמור בנספח א' שלהלן.
6 . להטיל על שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ועל שר האוצר להורות למוסד לביטוח לאומי, מתוקף סמכותם לפי סעיף 24(א) בחוק יסודות התקציב, להפחית בשנת הכספים 2021 סך של 5.8 מיליון ש"ח ובשנת הכספים 2022 סך של 5.8 מיליון ש"ח מבסיס התקציב המינהלי של המוסד לביטוח לאומי.
7 . להטיל על שר האוצר לפנות ליושב ראש הכנסת ולמבקר המדינה בבקשה לפעול לצמצום הוצאות פעילותם בבסיס התקציב של שנות הכספים 2021 ו-2022, וזאת בהתייחס לשיעור ההפחתה האמור בסעיף 1 לעיל, ולהפחית את תקציב הכנסת ותקציב משרד מבקר המדינה בשנות הכספים 2021 ו-2022 בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידם כאמור.
8 . לצורך עמידה במסגרות הפיסקליות לשנת 2022 הקבועות בחוק המסגרות:
א. להקצות שיעור של 2.7% מכל סעיף תקציב כמפורט בטבלה שבנספח ב' שלהלן, לצורך רזרבה בכל אחד מהסעיפים.
ב. ככל שסכום ההוצאה הממשלתית לשנת 2022, כהגדרתה בחוק המסגרות, תפחת מתחזית ההוצאות לשנה זו על ידי ביצוע צעדי התאמה נוספים, להטיל על שר האוצר לאפשר את השימוש בסכום האמור בסעיף קטן (א), או חלק ממנו, בהתאם לגובה ההפחתה האמורה, במסגרת כל אחד מסעיפי התקציב האמורים.