1. לתקן את חוק רשות שדות התעופה, התשל"ז-1977 (להלן – החוק), באופן הבא:
א. נוסף על התשלום השנתי שמשלמת רשות שדות התעופה (להלן – הרשות) למדינה בהתאם לסעיף 40א לחוק, לקבוע כי בשנים 2017-2015 תשלם הרשות למדינה תמלוגים בשיעור של 12.5% מהכנסותיה שאינן מאגרות.
ב. בשים לב לעודפי ההכנסות שנצברו ברשות ולנוכח עודף ההכנסות על ההוצאות השוטפות הצפוי לשנת 2015, להקדים את תשלום התמלוגים לשנים 2017-2015, כך שבשנת 2015 תשלם הרשות למדינה, בסכום חד פעמי, את כלל התמלוגים האמורים בסעיף 1(א), בשיעור של 37.5% מהכנסותיה שאינן מאגרות.
ג. להטיל על שר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר האוצר לבחון, לקראת תום התקופה האמורה, את המשך יישום מנגנון התמלוגים האמור.
2. בהתאם לאמור בסעיף 1(ב), להוסיף לתקציב המדינה, בסעיף הכנסות מתמלוגים, את השיעור האמור בשנת 2015.
3. בהמשך להחלטת הממשלה מס' 3512 מיום 24 ביולי 2011:
א. להקים שדה תעופה אזרחי לטיסות בין-לאומיות כשדה משלים לנתב"ג, שיוקם ויופעל באמצעות המגזר הפרטי (להלן – שדה תעופה משלים).
ב. בהמשך לעבודת המטה שנעשתה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורשות התעופה האזרחית, ובשים לב לחלופות למיקום שדה התעופה המשלים שהועלו בעבר, מחליטה הממשלה, על פי התשתית העובדתית הקיימת, כי המיקום המועדף להקמת שדה תעופה משלים הוא במרחב בסיס "רמת דוד" והשטחים הסמוכים הנדרשים לשם הקמתו ותפעולו השוטף של שדה התעופה המשלים.
ג. להורות לשר התחבורה והבטיחות בדרכים לפעול לקידום תכנית להקמת שדה תעופה משלים במרחב בסיס "רמת דוד" והשטחים הסמוכים לו, בכפוף לבדיקת היתכנות שתיערך על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד האוצר ומשרד הביטחון, בשים לב להיבטי תעופה, מגבלות בנייה בסביבת בסיס "רמת דוד", ובהתחשב בצרכי מערכת הביטחון הנובעים מהקמת שדה תעופה משלים, כפי שייקבעו על ידה.
ד. להקים צוות היגוי בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובהשתתפות משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה, רשות מקרקעי ישראל, מינהל התכנון ואגף התקציבים במשרד האוצר (להלן – הצוות המשותף) שיפעל לקידום תכנון והקמה של שדה תעופה משלים, שיוקם ויופעל באמצעות המגזר הפרטי. הצוות המשותף יבחן ויפעל להסרת חסמים, קידום התכנון והזמינות להקמת שדה תעופה משלים וקביעת אבני הדרך ולוחות הזמנים להקמתו לרבות העמדת התקציבים הנדרשים לקידום ההליך.
ה. אין באמור כדי לגרוע מהוראות חוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965, ואין בו כדי לפגוע בשיקול דעתם של מוסדות התכנון, לרבות בחינת חלופות ככל שתידרש על ידם.
4. בהתאם להמלצות הצוות המשותף, יוקצו סכומים עד גובה תקבולי התמלוגים המנויים בסעיף 1 בהחלטה זו לצורך תכנון שדה התעופה המשלים וקידום הקמתו, לרבות עלויות הכרוכות בהעמדת השטח הנדרש והתנאים הפיזיים הנחוצים להקמת השדה ותפעולו השוטף. אין באמור בסעיף זה כדי לגדר את סך הסכומים אשר יועמדו על ידי הממשלה לשם תכנון וקידום הקמת שדה התעופה המשלים והתשתיות הנדרשות לשם תפעולו השוטף.
5. עלויות התאמת שטחי בסיס "רמת דוד" וההגירה ממנו, לצורך הקמתו והפעלתו של שדה תעופה משלים, יסוכמו בין משרד האוצר למשרד הביטחון.