1. להנחות את מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, להביא לדיון במועצת הקבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (להלן – המועצה), בתוך 90 יום ממועד פרסום ברשומות בדבר מינוי חברי המועצה, את הנושאים המפורטים להלן –
א. תיקון תקנות רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (סיווג קבלנים רשומים), תשמ"ח-1988 (להלן – תקנות סיווג קבלנים) כך שהיקף העבודות הדרוש לשם העלאת סיווגו של קבלן יעמוד על 70% מן ההיקף הכספי המרבי בש"ח או מן ההיקף המרבי במ"ר המותר בסוג שסווג הקבלן, בבנייה למגורים ובבנייה שאינה למגורים.
ב. תיקון תקנות סיווג קבלנים, כך שעבודות שביצע קבלן באתרים סמוכים יובאו בחשבון כעבודות שבוצעו באתר אחד לעניין חישוב היקף העבודה לפי תקנות אלה, וזאת תוך הגדרת הזיקה הנדרשת, בסמיכות מקום ובזמן, לצורך כך.
ג. צמצום מספר ענפי הרישום ומספר הסיווגים המפורטים בתוספת הראשונה לתקנות סיווג קבלנים וכן בתקנות רישום קבלנים (קביעת ענפים וחלוקת ענפים לענפי משנה), התשנ"ג-1993. לצורך בחינת התיקון הדרוש בנושא זה, יוקם צוות מקצועי שימנה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשר יביא המלצותיו לפני שר הבינוי והשיכון בתוך 30 ימים ממועד החלטה זו.
ד. תיקון תקנות סיווג קבלנים כך שההיקף הכספי המותר לביצוע בכל אחד מהסיווגים המפורטים בתוספת הראשונה לתקנות סיווג קבלנים יגדל פי 1.2.
2. להנחות את שר הבינוי והשיכון להפיץ, בתוך 120 יום, תזכיר חוק לתיקון חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, התשכ"ט-1969 (להלן- חוק רישום קבלנים), בהתאם לעקרונות המפורטים להלן –
א. יתאפשר רישום כקבלן רשום בסיווגים 1 ו-2 על בסיס העסקת עובד יחיד הממלא אחרי התנאים הקבועים בסעיף 4(א)(6) לחוק רישום קבלנים.
ב. תיבחן האפשרות לשנות את התנאים לרישום קבלנים באופן שיצמצם את מספר שנות הניסיון הנדרשות כיום מהנדסאי וממנהל עבודה ובתנאי שהשלים קורס קבלנים מוכר וכן יאפשר רישום בפנקס למי שאינו מהנדס, הנדסאי או מנהל עבודה על בסיס ניסיון בביצוע עבודות בנייה, והשלמת קורס קבלנים מוכר.
ג. ייבחנו תיקונים נוספים הנדרשים לצורך פתיחת שוק הקבלנים לתחרות ולייעול הליכי הרישוי וצמצום הבירוקרטיה.
ד. לצורך בחינת התיקונים הנזכרים בסעיפים ב'-ג' לעיל, יוקם צוות מקצועי שימנה מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשר יביא המלצותיו לפני שר הבינוי והשיכון בתוך 30 ימים ממועד החלטה זו.
ה. תזכיר החוק יגובש לאחר הבאת הנושאים המפורטים לעיל לדיון במועצה.
3. יישום החלטה זו יהיה בהתאם להחלטת הממשלה מס' 2118 מיום 22.10.2014 בנושא הפחתת הנטל הרגולטורי.