במטרה להעלות את שיעור התעסוקה ולשפר את פוטנציאל הצמיחה של כלל המשק ובהמשך להמלצות הוועדה לבחינת מדיניות התעסוקה בראשותו של פרופסור צבי אקשטיין ולהמלצותיו של ארגון ה-OECD בנוגע לחשיבותה של הפעלת תכנית ארצית לשילוב בעבודה, לפעול כדלקמן:
1 . להפעיל תכנית ארצית לשילוב בעבודה (להלן – תכנית "יוצאים לעבודה"), על פי נוסח החוק שאושר בממשלה בנושא זה ביום 18 באוקטובר 2010 (להלן – הצעת החוק), ולכלול בה את השינויים הבאים:
א. פיקוח:
1) יתווסף לחוק פרק "המדינה במרכז התעסוקה" ובו יפורטו כל התפקידים של המדינה במסגרת התכנית.
2) בכלל זה, יוגדרו בפירוט תפקידי מנהלת התכנית וסמכויותיה, לרבות סמכויות בקרה ופיקוח.
3) כמו כן, ייכללו בפרק, סעיפים הנוגעים לנציגי המוסד לביטוח לאומי היושבים במרכז התעסוקה, הוועדות המקצועיות, הרופא מטעם המדינה, פניות ציבור, ועדות ערר והאגף לסיוע משפטי.
ב. תפקיד עובד הציבור:
1) שלילת הקצבה תיעשה על-ידי עובד ציבור בהמלצת מתכנן היעדים, במקום שתיעשה על ידי מתכנן היעדים באישור עובד הציבור.
2) עובד הציבור ישב במרכז התעסוקה לשם נגישות למשתתפים והעמקת הפיקוח של המדינה.
ג. תגמול המפעיל:
1) יצויין בחוק כי התגמול למפעיל יהיה גבוה יותר ככל שמשך ההשמה ארוך יותר וככל שהשכר שישולם למשתתף גבוה יותר.
2) יצויין בחוק כי אין תגמול על שלילה אקטיבית של קצבה.
ד. זהות המפעיל:
1) כל חברה המפעילה מרכז תעסוקה תהיה חייבת לקבל רישיון כלשכה פרטית בהתאם לחוק שירות התעסוקה.
2) יצוין בחוק כי חברה המפעילה מרכז תעסוקה לא תוכל לעסוק בכל עיסוק אחר.
3) יצוין כי גם מלכ"רים יוכלו לשמש מפעילים של מרכזי תעסוקה.
ה. שירותים תומכי עבודה – יצוינו בחוק בנפרד מתקציב המרכז ויצויין כי סיוע שמרכז תעסוקה רשאי להעניק למשתתפים לשם שילובם בעבודה יכלול, בין היתר, שמירה על ילדים ונסיעות.
ו. שירות בקהילה – יצוין בחוק כי לא ניתן לבצע שירות בקהילה במקום עבודה פרטי הפועל למטרת רווח.
ז. לקבוע את הצעת החוק כהוראת קבע שתחילתה ביום 1 במרץ 2014.
2 . להסמיך את שרי האוצר והכלכלה לכלול שינויים בהצעת החוק, וכן לבצע התאמות במתכונת הפעלת התכנית במטרה לתמוך ביישום המלצות הוועדה לשוויון בנטל.