במטרה ליעל את גביית המכס בישראל, להגביר את האכיפה ולשפר את ההרתעה לבצע את התיקונים הבאים בפקודת המכס:
1 . לתקן את פקודת המכס [נוסח חדש] (להלן – פקודת המכס) כך שתיקבע הוראה המסמיכה את מנהל רשות המסים לדרוש ידיעות מכל אדם לצורך ביצוע הפקודה, באמצעות החלת סעיף 108(א) לחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975 (להלן – חוק מע"מ) על פקודת המכס.
2 . לקבוע חובת הגשת מצהר ביבוא בדרך האוויר, היבשה והים (להלן – כלי ההובלה), באופן הבא-
א. הובל מטען לישראל דרך הים – ישדר סוכן אנייה מצהר, לא יאוחר מ 24 שעות לפני הגעת כלי השיט לישראל . הובל מטען לישראל דרך האוויר – תשדר חברת התעופה המובילה את המצהר 4 שעות לפני נחיתת המטוס בישראל, או בעת ההמראה לישראל – במועד המאוחר מבניהם. הובל מטען לישראל דרך היבשה, ישודר מצהר על ידי סוכן מכס יום אחד לפני הגעתו לישראל.
ב. לקבוע כי הגדרת "מצהר" תכלול פירוט המאפיינים של כלל המטענים המובלים בכלי ההובלה, לרבות מטענים אשר יעדם הסופי אינו בישראל ולרבות מכולות ריקות .
ג. לקבוע, כי תוכן המצהר ומבנהו יהיה, עבור כלל כלי ההובלה כפי שיורה מנהל אגף המכס והבלו (בסעיף זה – המנהל).
ד. לקבוע כי מצהר עבור כלל כלי ההובלה יוגש בדרך אלקטרונית.
ה. לקבוע חובה לתקן מצהר, לפי הצורך, בכפוף לתשלום אגרה כפי שייקבע בתקנות.
3 . לתקן את סעיף 231א לפקודת המכס על מנת לקבוע הוראות לעניין עיגול סכומים, כך שיקבע כי כל סכום הנקוב בדוח לפי פקודת המכס יעוגל לשקל החדש הקרוב ביותר וסכום של חצי שקל חדש יעוגל כלפי מעלה. הוראה דומה קבועה בסעיף 139 לחוק מע"מ.
4 . לתקן את סעיף 129 לפקודת המכס ולקבוע כי ערך עסקה של טובין מיובאים לצרכי מכס יכלול את דמי ההפצה המשולמים עבור שיווקם של הטובין המיובאים, וכן את עלות האחריות המשולמת עבור הטובין המיובאים.
5 . לעגן את סמכות המנהל להעניק הקלות בהליכי בידוק של מנהל המכס ל"גורם כלכלי מאושר" לפי קריטריונים שיקבע המנהל, לצורך אבטחת שרשרת האספקה העולמית וחיזוק אמצעי הביטחון בשערי ישראל.