1. להנחות את שר האוצר להפיץ תזכיר חוק לתיקון חוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992 (להלן בהתאמה – "תזכיר החוק", ו-"החוק"), כלהלן –
א. סעיף 5 לחוק יתוקן, כך שהממשלה תקבע את שיעור הגרעון הכולל מן התוצר המקומי הגולמי בשנת הכספים 2013 באופן שלא יעלה על 4.65%, ובשנת הכספים 2014 באופן שלא יעלה על 3%.
ב. על אף הוראת סעיף 6א לחוק, הממשלה תהא רשאית להגדיל את סכום ההוצאה הממשלתית בשנת הכספים 2013 בשיעור נוסף על השיעור הקבוע בסעיף 6א האמור, שלא יעלה על 2.2% ביחס לסכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2012. הגידול האמור לא יובא בחשבון כחלק מסכום ההוצאה הממשלתית בשנת הכספים 2013, לצורך חישוב סכום ההוצאה הממשלתית לפי סעיף 6א בשנים הבאות אחריה.
2. לפעול לקיצור הליך החקיקה של תזכירהחוקהאמורבסעיף 1, באופןהבא:
א. הממשלה רושמת לפניה את הסכמת היועץ המשפטי לממשלה לקיצור משך ההפצה של התזכיר להערות הציבור, כך שיובא לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה עד ליום 19 במאי.
ב. להסמיך את ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את טיוטת החוק על דעת הממשלה. אם יחול שינוי מהותי בין תזכיר החוק לטיוטת החוק, יביא שר האוצר, או יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, את טיוטת החוק לאישור הממשלה.
ג. לפנות לוועדת הכנסת, בהתאם לסעיף 81(ג) לתקנון הכנסת, בבקשה לפטור מחובת הנחה שלהצעתהחוק.
ד. לפנות לוועדת הכנסת, בהתאםלסעיף 88(ב) לתקנוןהכנסת, בבקשה להתיר את הקריאה השנייה בהצעת החוק ביום הנחתה על שולחן הכנסת.
ראש הממשלה מנחה:
משרד ראש הממשלה, ביחד עם משרדי האוצר והביטחון, יסכמו ביניהם הקמתו של כלי ניהולי שיעמוד לרשותו של ראש הממשלה כדי לקבל תמונת מצב עדכנית ושוטפת בעניין ההתחייבויות הרב-שנתיות.