1 . בהמשך לעבודת מטה שבוצעה על ידי צוות בהשתתפות נציגי החשבת הכללית במשרד האוצר, הממונה על התקציבים במשרד האוצר וחשב רשות השירות האזרחי-לאומי (להלן -"הצוות"):
א. לקבוע, כי החל משנת השירות התשע"ו (המתחילה בספטמבר 2015), שיעור תקני אנשים עם מוגבלות בשירות לאומי מכלל תקני השירות לא יפחת מ-10%. שיעור הקצאה מינימאלי זה יחול עבור כלל התקנים המתוקצבים על ידי כל אחד ממשרדי הממשלה וכן עבור התקנים המוקצים על ידי כל גוף מוכר. שר האוצר והשר האחראי על השירות הלאומי יהיו רשאים להגדיל שיעור זה בהסכמה. יובהר, כי אין באמור כדי לפגוע ביעדי הממשלה בהחלטת הממשלה מספר 638 מיום 28.7.13 לעניין ייעוד תקנים לאוכלוסיית בני המיעוטים ולצעירים בסיכון.
ב. להנחות את המנהל הכללי של רשות השירות האזרחי-לאומי, החשבת הכלכלית במשרד האוצר, הממונה על התקציבים במשרד האוצר ונציג משרד החינוך, או נציגים מטעמם, לגבש וליישם, עד ל-1 בינואר 2015, צעדי התייעלות באופן שיבוץ תקני השירות האזרחי-לאומי ובתעריף השירות הלאומי, כאשר החיסכון התקציבי שייווצר מצעדים אלה ישמש להגדלת מספר תקני האנשים עם מוגבלות בשירות הלאומי החל מינואר 2015 ויאפשר לעמוד ביעד הקבוע בסעיף א'.
ג. רשות השירות האזרחי-לאומי תהווה הגורם האחראי על תקציבי ותקני השירות הלאומי-אזרחי של בני המיעוטים ומתנדבים בעלי מוגבלות במשרדי הממשלה, על ויסותם והקצאתם למשרדי הממשלה השונים, בהתאם ליעדים שייקבעו על-ידי הממשלה ובהתאם לצרכיהם, לבקשותיהם ולהגדרותיהם המקצועיות של משרדי הממשלה השונים.
2 . בהמשך להמלצות הצוות הבין משרדי בנושא הגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ושיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלות, בהובלת משרד הכלכלה ומשרד הרווחה והשירותים החברתיים, ובהשתתפות המוסד לביטוח לאומי, משרד הבריאות, משרד ראש הממשלה, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, משרד האוצר, משרד החינוך ונציגי השותפות הבין מגזרית לתעסוקת אנשים עם מוגבלות, ומתוך מטרה להגדיל את שיעור התעסוקה של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה בישראל ולהרחיב את המגוון התעסוקתי לאנשים עם מוגבלות, את איכות התעסוקה ואת רמת ההשתכרות:
א. להקצות בשנת 2015 תקציב בסך של כ-35 מלש"ח לפעולות ולנושאים הבאים, בחלוקה ובאופן מימון שיסוכמו בין אגף התקציבים באוצר למשרדים הרלוונטיים, לשם יישומם או חיזוק היקף הפעלתם של הנושאים המפורטים להלן:
1) משרד הרווחה והשירותים החברתיים:
א) תוספת מכסות לתעסוקה נתמכת (בשוק הפתוח) לאנשים עם מוגבלות.
ב) יישום תכניות מעבר מתעסוקה מוגנת לנתמכת.
ג) תוספת הדרכות שיקומיות לעיוורים.
ד) תוספת הזנה במסגרות תעסוקתיות.
ה) תכניות לעידוד תעסוקת צעירים.
2) משרד הכלכלה:
א) פעולות שונות לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות לרבות מימון התאמות במקום העבודה ואבחוני שכר מינימום מותאם (התוספת תוקצה לבסיס ולא תפחת מ-6 מלש"ח).
ב) הפעלת מרכז תעסוקה לקידום שילוב בעבודה של אנשים עם מוגבלות בשים לב למועדים הקבועים בסעיף 5 להלן.
3 . מס הכנסה שלילי – לרשום את הודעת שר האוצר על קידום הצעד לעניין שינוי מבנה מענק עבודה למקבלי שכר מינימום מותאם, אשר אושר בממשלה ביום 20 ביולי 2014.
4 . תוקם ועדה מקצועית בין משרדית בראשות הממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה ומנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים או נציג מטעמם, ובהשתתפות נציגים מהמוסד לביטוח לאומי, ממשרד הבריאות, מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ממשרד החינוך, משירות התעסוקה, ממשרד ראש הממשלה וממשרד האוצר. הוועדה תקיים התייעצות עם השותפות הבין-מגזרית לתעסוקת אנשים עם מוגבלות, ותפעל, בין היתר, במטרה לקדם הנושאים הבאים:
א. סנכרון פעולות משרדי הממשלה השונים לשם יצירת פעילות ממשלתית מתואמת של כל המשרדים והגופים הרלוונטיים במסגרת מדיניות כוללת בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלות.
ב. גיבוש דגשים לתכניות תעסוקה לאנשים עם מוגבלות, לרבות בחינת היעדים והמדדים, מתוך מטרה לייצר תבנית פעולה אחודה בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלות, להגדיל מיצוי זכויות ולהפחית בירוקרטיה.
ג. בחינת אופן העמקת שיתוף הפעולה בטיפול באוכלוסיית הצעירים, בשים לב לרצף בין המסגרות ולרצף הגילאי.
5 . לתקן את סעיף 2(ג) להחלטת הממשלה מספר 4193 מיום 29 בינואר 2012 שעניינו הגדלת שילובם של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, כך שההתקשרות עם מפעיל מרכז התעסוקה תיעשה אל מול משרד הכלכלה, וזאת במהלך שנת 2015.
במקביל לתיקון בסיס תקציב משרד הכלכלה לשנת 2015 ואילך כאמור בסעיף 2 לעיל, להעמיד את התכנית לתעסוקת הורים יחידים שמפעיל משרד הכלכלה על עד 9 מלש"ח לשנת 2015 ואילך.