לצורך עמידה במסגרות הפיסקאליות הקבועות בחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992, ולנוכח ההוצאות לשנת 2019 שעוגנו אגב שינויים בהצעות החקיקה לתכנית הכלכלית לשנת 2019 לאחר אישורה בממשלה שעיקרן: הרחבת תגמולים של ניצולי שואה, צמצום שימוש במזומן, תשלומים לרשויות מקומיות אגב דיונים בפרק רשות שדות התעופה וכן הגדלת התקציב לתגבור אבטחה במזרח ירושלים:
1. לתקן את החלטת הממשלה מס' 3409 מיום 11 בינואר 2018 (להלן – החלטה מס' 3409) ולהנחות את שר האוצר, בהתאם לסמכותו לפי סעיף 13 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 (להלן – חוק יסודות התקציב), להעביר לשנת הכספים 2019 90% מסך העודפים המחויבים אשר ייווצרו בשנת הכספים 2018 במקום 92% כאמור בהחלטה מס' 3409.
2. לתקן את החלטת הממשלה מס' 2177 מיום 18 בדצמבר 2016 להלן – החלטה מס' 2177) ולהנחות את שר האוצר, בהתאם לסמכותו לפי סעיף 13 לחוק יסודות התקציב, להעביר לשנת הכספים 2018 92% מסך העודפים המחויבים אשר ייווצרו בשנת הכספים 2017 במקום 93% כאמור בהחלטה מס' 2177.
3. להנחות את שר האוצר להפחית את בסיס תקציבי משרדי הממשלה בשנת הכספים 2019 אם לא יאושרו בכנסת הנושאים הבאים עד למועד אישור חוק התקציב לשנת 2019: צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(תיקון והוראת שעה), התשע"ח-2018, צו הבלו על דלק (פטור והישבון)(תיקון מס' והוראת שעה), התשע"ח-2018, צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 8), התשע"ח-2018, צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (תיקון מס' 9), התשע"ח-2018, ופרק ביטוח לאומי בהצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנת התקציב 2019), התשע"ח-2018 (להלן – הצעת חוק ההתייעלות), שעניינו הפחתת שיפוי המוסד לביטוח לאומי, צו מס הכנסה (קביעת סכום לעניין השתכרות או רווח מהימורים, מהגרלות או מפעילות נושאת פרסים(, התשע"ח-2018. גובה ההפחתה כאמור יהיה בשיעור של עד 2.3%, בהתאמה לנושאים שלא יאושרו, ככל שיהיו, ובהתאמה ליחס בין סכומי ההפחתה המופיעים בנספח א' להחלטה מס' 3409.
4. בהמשך לסעיף 3 לעיל, להנחות את שר האוצר להפחית את בסיס תקציבי משרדי הממשלה בשנת הכספים 2019 בשיעור נוסף של עד 1.6%. ואולם, אם יאושרו תקנות הביטוח הלאומי הנוגעות להעברת סכומים ממבטחים למוסד לביטוח לאומי בעד תאונות דרכים, לפי סעיף 328א לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב] התשנ"ה-1995, כפי שמוצע לתקנו בהצעת חוק ההתייעלות עד ליום 31 בדצמבר 2018, יקטן שיעור ההפחתה כאמור בהתאמה לסכומים שייקבעו בתקנות כאמור. ההפחתה תבוצע בהתאמה ליחס בין סכומי ההפחתה המופיעים בנספח א' להחלטה 3409.
5. ההפחתה האמורה בסעיפים 3 ו-4 לעיל תבוצע על אף האמור בהחלטות ממשלה קודמות, ולפיכך תחול גם על תקציבים שהוקצו ליישום החלטות כאמור.
6. על אף האמור בסעיפים 3 עד 5, לא יבוצעו הפחתות בתקנות שעניינן ביצוע חקיקה שבה מוגדרים סכומי התקציב או שיעורי התקציב שיש להקצות לשם יישומה, בתקנות שנועדו למילוי מחויבות חוזית של הממשלה לביצוע הוצאה (לרבות הסכמי שכר והסכמים אחרים, ולמעט התחייבות להוציא הוצאה לפי תעריפים הקבועים בחוק) ובתקנות אשר ההפחתה מהן תוביל לחריגה תקציבית באותה תקנה.
7. מכלל התקנות שנותרו, מהן ניתן לבצע הפחתה כאמור, תבוצע הפחתה בשיעור זהה מכל אחת מהתקנות כך שסך ההפחתה תגיע לסכום הכולל של ההפחתה כפי שנקבעה ביחס לכל משרד כמפורט בטבלה (להלן – סכום הפחתה משרדי).
8. על אף האמור בסעיף 7, רשאים משרד ממשלתי ואגף התקציבים במשרד האוצר להסכים ביניהם על שיעור הפחתה שונה לכל תקנה ותקנה אשר בתחום סמכותו של אותו משרד, ובלבד שהסך הכולל של סכום הפחתה משרדי לא ישתנה.
9. לתקן את החלטת הממשלה מס' 3393 מיום 11 בינואר 2018 (להלן – החלטה מס' 3393), שעניינה יישום הסכמים קואליציוניים, ולאשר את התאמת תקציב הממשלה לשנת 2019 כפי שאושר ביום 11 בינואר 2018, לפי חלוקה כמפורט להלן בנספח א' להחלטה זו בכפוף לשני אלה:
א. הביצוע מהתקציב ייעשה בהתאם לנהלים המקובלים ובכפוף לכל דין.
ב. תקציב אשר יימצא כי מממן פעילות או סוג פעילות הממומנים כבר על ידי אותו משרד או משרד אחר, יצורף לתכנית התקציבית הקיימת באותו עניין ויבוצע באותו אופן, למניעת כפל מקורות מימון.
10. לתקן את החלטה מס' 3393 כך שהתקציב לתמיכת המדינה במוסדות תורניים יעמוד על 1,224 מיליון ש"ח בשנת 2019 בלבד.
11. מעבר לסכומים המפורטים בנספח א' לקבוע כי:
א. בשנים 2018 ו-2019 בלבד יתוקצב לתכנית התקציב מס' 204304 (מוכר שאינו רשמי) סכום נוסף בסך של 41 מיליון ש"ח לצורך מוסדות החינוך של המוכר שאינו רשמי.
ב. בשנת 2018 בלבד יתוקצב לתכנית התקציב מס' 672502 (בינוי תשתיות, פיתוח ומבחני תמיכה) סכום נוסף בסך של 35 מיליון ש"ח, מתוכם 25 מיליון ש"ח בהרשאה להתחייב, לצורך בינוי בבתי חולים והצטיידות במוסדות רפואיים ובריאות הציבור.
ג. האמור בפסקאות 9(א) ו-(ב) יחול גם על פסקאות (א) ו-(ב) שבסעיף זה.
12. התקציבים המפורטים בנספח א' ובסעיף 11, יתוקצבו בנפרד בכל אחד מהסעיפים אליהם הם מיועדים למעט במקרים שבהם התקבלה חוות דעת משפטית לפיה ניתן להעביר את התקציבים לתכניות הייעודיות. העברת התקציבים לתכניות הייעודיות של אותם תקציבים במהלך השנה, תותנה בבדיקה מקצועית של המשרד, בחוות דעת משפטית של היועץ המשפטי של המשרד הרלוונטי ובאישור ועדת הכספים של הכנסת לאחר ביצוע הבדיקה ומתן חוות דעת כאמור. יובהר כי תקציבים אלה יתוקצבו בתקנות תקציביות קיימות בלבד וכי לא ייפתחו תקנות תקציביות חדשות לשם תקצובם.
13. בהמשך להחלטה מס' ב/207 של ועדת שרים לענייני ביטחון לאומי מיום 21 במאי 2017 בעניין הארכת שעות הפעילות של מסוף מעבר "אלנבי", להקצות 25 מיליון ש"ח בכל אחת מהשנים 2018 ו-2019 להרחבת שעות הפעילות במעבר אלנבי, כך שיפעל במתכונת של 24 שעות ביממה בימים ראשון עד חמישי לתקופה בת ארבעה חודשים בשנה בחודשים שבהם פעילות המעבר מתאפיינת בתנועה מוגברת של עוברים במעבר הגבול.
14. להסמיך את שר האוצר לבצע התאמות בהחלטה זו, לרבות הפחתת הסכומים המופיעים בנספח א' להחלטה זו והפחתת הסכומים כאמור בסעיפים 10 ו-11(א), זאת על חשבון ההפחתות הנדרשות לפי סעיף 3, ככל שיעלו שינויים בסדרי העדיפות ובכפוף למסגרות הפיסקאליות, עד לאישורו המלא של חוק התקציב לשנת 2019 בכנסת.
נספח א' – חלוקה לתחומים – קובץ מצורף