1 . לאמץ את התיקונים לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן – חוק תובענות ייצוגיות), בהתאם לתזכיר חוק תובענות ייצוגיות (תיקונים שונים), התש"ף-2020, שפורסם להערות הציבור ביום 4 ביוני 2020, ולהטיל על שר האוצר להכין ולהגיש לוועדת השרים לתיקוני חקיקה הנדרשים ליישום החלטות שיתקבלו במסגרת התכנית הכלכלית, טיוטת חוק שבה ייקבעו התיקונים האמורים לאחר הטמעת ההערות שהתקבלו. על טיוטת החוק יחולו הוראות החלטה מס' 281 מיום 1.8.2021 שעניינה יישום החלטות והקמת ועדת שרים.
2 . לתקן את חוק תובענות ייצוגיות כך שייקבעו בו העקרונות הבאים:
א. נתבע, כהגדרתו בחוק תובענות ייצוגיות, לא יוכל להגיש הודעת צד שלישי נגד רשות בתובענה הייצוגית במקרים שבהם לא ניתן לתבוע באופן ישיר את הרשות בתובענה ייצוגית.
ב. תקופת ההשבה, כמשמעותה בסעיף 21 לחוק תובענות ייצוגיות, תהיה במהלך תקופת עשרים וארבעה החודשים שקדמו למועד הגשת הבקשה לאישור התובענה הייצוגית ולא מועד מאוחר יותר.
ג. על אף האמור, אושרה התובענה כייצוגית ולא הודיעה הרשות במועד זה כי הפסיקה את הגבייה שבשלה הוגשה התובענה הייצוגית, תחויב הרשות בהשבה החל ממועד אישור התובענה כייצוגית. עם זאת, הרשות לא תחויב בהשבה על תקופה הקודמת למועד זה. לצורך קבלת סעד עבור תקופה נוספת מעבר לתקופות אלו, ניתן להגיש תביעה אישית בלבד.
ד. מנגנון פעולה מסודר לפיו רשות המיסים תוכל להחליט כי ברצונה להצטרף לתביעת השבה של כספים שנגבו ביתר שהם בגדר מיסים עקיפים או מס שנוכה במקור, שהוגשה כנגד גורם שאינו רשות המיסים והוא החייב בגביית המס העקיף או בניכוייו במקור. ההגנות החלות על רשות בחוק תובענות ייצוגיות יחולו בשינויים מסוימים הן על רשות המיסים והן על הגורם שגבה את המס עבור הרשות.
ה. הוספת פרט מיוחד המאפשר הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד קופת חולים, כמשמעותה בחוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד-1994 וכן כנגד תאגיד מים, כמשמעותו בחוק תאגידי מים וביוב, התשס"א-2001, כל עוד החברה בשליטת רשות מקומית ובכך לתת לקופות החולים במקרים מסוימים, ולתאגידי המים מעמד מיוחד בחוק תוך הענקת ההגנות הקבועות לרשות בחוק תובענות ייצוגיות.
ו. הבהרה כי משמעות התשלומים המנויים בפרט 11 לתוספת השניה ("מס, אגרה או תשלום חובה אחר") היא כמשמעותם בסעיף 1(א) לחוק יסוד: משק המדינה".