במטרה לשפר את כושר התחרות של הספנות הישראלית, לשמר במשק ידע מקצועי בתחום ולהמשיך לקיים תשתית ימית חיונית ומערכת הובלה ימית ישראלית, לאמץ תכנית המשך להחלטות הממשלה מספר 1178 מיום 03.01.97, מספר 4797 מיום 24.01.99, מספר 1532(כל/36) מיום 28.02.02, מספר 949(חכ/42) מיום 06.11.03 ומספר 4422 מיום 22.1.2009 על בסיס העקרונות שלהלן:
א. יועמד סכום שנתי של 20 מיליון ש"ח מתקציב הסובסידיה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים (תמיכות במחירי מוצרים ציבוריים) לאניות צי סוחר בדגל או בשליטה ישראלית (להלן – אניות ישראליות), לרבות אניות ישראליות המובילות מטעני נפט ומוצריו ופחם (להלן – אניות אנרגיה), לתקופה נוספת של 4 שנים, החל משנת 2013 ועד שנת 2016.
כמו כן יועמד סכום שנתי של 4 מיליון ש"ח מתקציב משק הדלק במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, לאניות אנרגיה, לתקופה נוספת של 4 שנים, החל משנת 2014 ועד שנת 2017.
ב. הסכומים שיועמדו לתמיכה בספנות, האמורים בסעיף א' לעיל, ישמשו לתמיכה בהעסקת ימאים ישראלים באניות ישראליות, לרבות באניות אנרגיה, וזאת במסגרת עידוד קיומן של אניות ישראליות.
ג. הכללים למתן הסיוע השנתי לאנייה ישראלית יהיו בהתאם לקריטריונים לסיוע שנקבעו על בסיס החלטת הממשלה מס' 4797 מיום 24.01.99, בשינויים שיורה עליהם שר התחבורה והבטיחות בדרכים בהסכמת שר האוצר, ולעניין אניות אנרגיה גם בהסכמת שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.