על מנת להבטיח את ההיערכות למצב חירום, את תפקודן של רשויות המדינה והמשק במצב כזה, להגן על חיי אדם ורכוש ולאפשר המשכיות באספקת שירותים ומוצרים שהם חיוניים לקיום האוכלוסייה:
1. משרד ממשלתי ינקוט את הפעולות הדרושות על מנת להבטיח מבעוד מועד כי שירותים ומוצרים שהם חיוניים לקיום האוכלוסייה, המסופקים על ידו בשגרה או שאספקתם מצויה בתחום אחריותו, יינתנו גם במצב חירום, וכן יפעל לכך שיחידות הסמך שלו, החברות הממשלתיות והתאגידים הסטטוטוריים שבאחריותו ערוכים כאמור, ככל שבסמכותו לעשות כן על פי כל דין.
2. משרד ממשלתי העומד להתקשר בחוזה לאספקת שירות או מוצר שהם חיוניים לקיום האוכלוסייה, או להאריך תוקפו של חוזה כאמור, ייתן דעתו לצורך לכלול בחוזה ההתקשרות תנאים להבטחת היערכותו למצב חירום של הגוף עמו הוא מתקשר, ובכלל זה יפרט את הטובין והאמצעים שהחזקתם או אספקתם נדרשת, משך הזמן שבו נדרשת ההחזקה או האספקה ואופן אספקתם במצבי חירום. כמו כן, לפי העניין, ישקול לבקש משר הכלכלה והתעשייה להכריז על הגוף כ"מפעל חיוני" לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום, התשכ"ז-1967 (להלן – חוק שירות עבודה בשעת חירום).
3. רשות מוסמכת המופקדת על הענקת רישיון, היתר או אישור לפי חוק או מכוחו, תקבע תנאים סבירים ומידתיים, ככל שהדבר עולה בקנה אחד עם ההוראות בחוק המסמיך, שיבטיחו היערכות מקבל הרישיון, ההיתר או האישור, לפי העניין, לרציפות באספקת מוצרים ושירותים שהם חיוניים לקיום האוכלוסייה במצב חירום.
4. לא תוגש הצעה להפרטת חברה ממשלתית לוועדת השרים לענייני הפרטה לפי פרק ח1 לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975 (להלן – חוק החברות הממשלתיות), אלא אם נשקלו ההיבטים הבאים ביחס לחברה הממשלתית:
א. אם קיים גוף ממשלתי אחר, המספק את השירותים והמוצרים שהם חיוניים לקיום האוכלוסייה במצב חירום, שאותם מספקת החברה הממשלתית.
ב. אם לא קיים גוף ממשלתי כאמור, התנאים הנדרשים להבטחת היערכותה הנאותה של החברה למתן מענה במצב חירום, לרבות הצורך בהכרזתה כ"מפעל חיוני" לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום והצורך בקביעת אינטרסים חיוניים בקשר לחברה, בצו, לפי סעיף 59ח(א) לחוק החברות הממשלתיות.
אין בסעיף זה כדי לגרוע מסמכויותיה של ועדת השרים לענייני הפרטה לפי פרקים ח1 ו-ח2 לחוק החברות הממשלתיות.
5. פעולות משרדי הממשלה לפי החלטה זו תעשינה בהתבסס על איום הייחוס המצרפי ותרחיש הייחוס המצרפי וככל הנדרש תוך התייעצות עם רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון.
לעניין החלטה זו – "מצב חירום" – "מצב מיוחד בעורף" כמשמעותו בחוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-1951, "אירוע אסון המוני" כמשמעותו בפקודת המשטרה [נוסח חדש], התשל"א-1971, "תקופת הפעלת מערך המל"ח" לפי החלטות הממשלה מס' 1716 מיום 6.7.1986 ומס' 1080 מיום 13.2.2000 וכל מצב חירום המוכרז על פי דין.
רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון תעקוב אחר ביצוע ההחלטה