כחלק ממדיניות הממשלה לפעול למען הפחתת יוקר המחיה ולטובת הגברת התחרות והפחתת הריכוזיות ומתוך מגמה לעודד את הפריון והחדשנות בתחום המסחר הקמעונאי בישראל, ישנה חשיבות רבה בקידום כניסתן של חברות קמעונאיות זרות לישראל עבור חברות בעלות ניסיון בתחום הקמעונאות אשר ייכנסו לישראל במודל המגדיל השפעות חיצוניות חיוביות לפריון ולתעסוקה. לפיכך לפעול כדלהלן:
1. להקים ולמנות בתוך 60 יום מיום קבלת החלטה זו ועדת היגוי לעידוד וליווי כניסה של רשתות קמעונאיות זרות בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה או מי מטעמו ובהשתתפות מנכ"לי זרוע העבודה, רשות התחרות, הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, הממונה על התקציבים במשרד האוצר או מי מטעמם ומשרדים נוספים בהתאם לצורך וכפי שיוחלט על ידי חברי הוועדה. תפקידי הוועדה:
א. הנגשת מידע ומתן מענה מהיר לשאלות העולות מצד רשת קמעונאית זרה ומתן ליווי במענה לדרישות רגולטוריות ואחרות;
ב. ריכוז תובנות והצפת סוגיות רגולטוריות רלוונטיות אל מול הרגולטורים הרלוונטיים, לרבות בתקופת ההקמה וההרצה של עסק קמעונאי זר בישראל.
ג. קידום חשיבה רוחבית בדבר הקלות רגולטוריות וגיבוש פתרונות לסוגיות נדרשות, בשיתוף הרגולטורים הרלוונטיים ובכלל זאת המלצה לעניין היתרי העסקה לחברות הזרות ורישיונות עבודה זמניים לעובדי החברה הזרים, הנדרשים בשלבים הראשונים של כניסת הרשתות, ככל הנדרש.
2. נושאים רוחביים בענייני רגולציה ייבחנו בתיאום עם רשות הרגולציה.