בהמשך למדיניות הממשלה לחיזוק הקשרים המדיניים והכלכליים של ישראל עם מדינות ושווקי יעד שבהם זוהו פערים במיצוי פוטנציאל הסחר ושיתופי הפעולה, בהמשך להחלטות הממשלה מס' 1604 מיום 18.5.2014, מס' 1687 מיום 5.6.2014, מס' 1585 מיום 26.06.2016 ומס' 2783 מיום 25.06.2017 ועל מנת לאפשר את מיצוי הפוטנציאל הטמון בתחום הפיתוח הבינ"ל עבור חיזוק הכלכלה הישראלית, עבור שיפור מעמדה המדיני של ישראל ועל מנת להעצים את תפקידה הבינ"ל של מדינת ישראל, לפעול כדלקמן:
1. למנות ועדה בין-משרדית לקידום ולתיאום הפעילות הישראלית בתחום הפיתוח הבין-לאומי (להלן: הוועדה) בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובהשתתפות המנהלים הכלליים של המשרדים וראשי היחידות הבאים, או נציגיהם:
א. משרד החוץ
ב. משרד הכלכלה והתעשייה
ג. אגף התקציבים במשרד האוצר
ד. אגף החשב הכללי במשרד האוצר
ה. אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר
ו. המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה
ז. המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה
ח. הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית
ט. משרד האנרגיה
י. משרד הבריאות
יא. המשרד להגנת הסביבה
יב. משרד החקלאות ופיתוח הכפר
יג. מערך הסייבר הלאומי
יד. המשרד לביטחון הפנים
2. סמכויות הוועדה:
א. הוועדה תגבש בתוך 120 יום אסטרטגיה לתחום הפיתוח הבינ"ל במטרה לחזק את הכלכלה הישראלית ואת מעמדה המדיני של ישראל ולסייע למאמצי הפיתוח הבינ"ל.
ב. המלצות הוועדה יוגשו לממשלה על ידי ראש הממשלה ושר האוצר.
ג. במסגרת זו תבחן הוועדה, בין היתר, את הנושאים הבאים:
1. כלים לעידוד המגזר הפרטי הישראלי להשתלבות בפיתוח בינ"ל במטרה להגדיל את השוק הפוטנציאלי שלו.
2. כלים לעידוד חדשנות ישראלית לצרכים הייחודיים של העולם המתפתח.
3. כלי מימון להגדלת פוטנציאל השוק של המגזר הפרטי הישראלי ולהשגת היעדים הממשלתיים בתחום הפיתוח הבינ"ל. במסגרת זו, יבחן הצוות, בין היתר, אפשרויות לשילוב בין מימון פרטי, מימון ציבורי ומימון מגופים בינ"ל, כלים לעידוד מימון פרטי של פרוייקטי פיתוח בינ"ל ואפשרות להקמת מוסד פיננסי ישראלי לפיתוח (Development Finance Institution).
4. כלים להעצמת הסיוע הישראלי ולחיבור בינו לבין המגזר הפרטי והמגזר השלישי.
5. מנגנון לתיאום בין הממשלה לבין גופים חוץ ממשלתיים הרלוונטיים לפיתוח בינ"ל.
ד. קביעת סדרי עדיפויות ותיאום עבודת המטה הממשלתית בתחום הפיתוח הבינ"ל. במסגרת זו הוועדה תקבע את:
1. מדינות היעד של ממשלת ישראל בתחום הפיתוח הבינ"ל.
2. תחומי היתרון היחסי של מדינת ישראל בתחום הפיתוח הבינ"ל, תוך שימת דגש על תרומתה האפשרית של ישראל להשגת היעדים לפיתוח בר-קיימא ((Sustainable Development Goalsשהוגדרו על-ידי ארגון האומות המאוחדות.
ה. קביעת יעדים ממשלתיים מדידים לקידום הפעילות הישראלית בתחום הפיתוח הבינ"ל ומעקב אחר העמידה ביעדים אלו.
ו. הוועדה תהיה רשאית להקים ועדות משנה לנושאים מסוימים.
ז. הוועדה או ועדת המשנה כאמור בסעיף ו', רשאית לזמן נציגי ממשלה (לרבות נציג משרד התפוצות) או גופים רלוונטיים, שאינם חברי הוועדה, לדיונים בנושאים הרלוונטיים לתחומי המומחיות של משרדיהם.
ח. הוועדה תהיה רשאית להציע תיקוני חקיקה ראשית, חקיקת משנה ונהלים לפי הצורך.
ט. משרדי הממשלה החברים בוועדה ידווחו לוועדה פעם בשנה על התקדמותם ועל תכנית העבודה השנתית שלהם בתחום הפיתוח הבינ"ל.
י. הוועדה תדווח לממשלה פעם בשנה על התקדמות הממשלה בתחום הפיתוח הבינ"ל ועל תכנית העבודה לשנה הבאה.
יא. הוועדה תפעל בהתחשב במחויבויות הבינ"ל של מדינת ישראל.