במטרה להגביר את אכיפת דיני המס לבצע את תיקוני החקיקה הבאים:
1 . לתקן את חוק הבלו על דלק, התשי"ח-1958 (להלן – החוק) כך שייקבע, כי לא תופחת חבות בלו בשל חובות אבודים.
2 . א. לקבוע כי האמור בסעיף 96 בפקודת מס הכנסה, התשכ"א-1961 (להלן-הפקודה), לא יחול על רכב נוסעים פרטי, שסיווג המשנה שלו הוא "פרטי" כאמור בתקנה 271א(ד) לתקנות התעבורה, למעט רכב שצוין ברישיון הרכב שלו כרכב להוראת נהיגה – הכל כמשמעותם בפקודת התעבורה [נוסח חדש] ובתקנות התעבורה, ששימש להשכרה או להחכרה וכן לא יחול על מקרקעין מחוץ לישראל.
א. לתקן את תקנות מס הכנסה (פחת), 1941, תוספת ב', פרט III פסקת משנה (3)(יא), כך שייקבע שיעור הפחת בגין רכב שסיווגו M1 או N1, כאמור בתקנה 271א(ד) לתקנות התעבורה, שצוין ברישיון הרכב שלו כרכב "השכרה/החכר" על 15%.
1. לתקן את סעיפים 46 ו-47 לחוק עידוד התעשייה (מיסים) התשכ"ט-1969, כך שבמקום ערר לוועדת ערר ייקבע ערעור לבית המשפט המחוזי, בדומה לשאר הערעורים בדיני המס. בנוסף, יתוקן החוק כך ש"חברה תעשייתית" תוגדר כחברה שהינה תושבת ישראל והתאגדה בישראל, והמפעל התעשייתי שבבעלותה נמצא בישראל.
2. לתקן את סעיף 129ג לפקודה, כך שייקבע בו כי הכנסה חייבת של קרן נאמנות פטורה משותפות נסחרת תחויב הקרן בשיעור מס חברות הקבוע בסעיף 126(א) לפקודה.
3. לתקן את סעיף 180(ב)(2) וסעיף 181 בפקודה, כך שיבוטל הליך ההשגה והערעור הקבוע בהם לגבי הגדלת מקדמות, וייקבע כי נישום שפקיד השומה הגדיל את המקדמות שהוא חב בהם יוכל לבחור אם לשלם את המקדמות בשיעור שקבע פקיד השומה (מקדמות מוגדלות) או להמשיך ולשלם את המקדמות בשיעור או במתווה שנקבע בחוק. במידה ובחר הנישום שלא לשלם מקדמות מוגדלות והתברר לפי הדוח שהגיש שהמס עולה על סכום המקדמות ששילם, יחול עליו קנס לפי סעיף 190(א)(2) לפקודה.
4. לתקן את סעיף 79(ב) בחוק מע"מ כך שייקבע בו, כי בסמכות המנהל, כהגדרתו בחוק מע"מ, לתקן שומה שהתיישנה בעקבות הרשעה או כופר על עבירות לפי פקודת מס הכנסה, וזאת בנוסף לסמכותו הקבועה היום לתקן שומה שהתיישנה בעקבות הרשאה או כופר על עבירות לפי חוק מע"מ. הסדר זה מקביל להסדר הקבוע בפקודת מס הכנסה. חלפו המועדים הרגילים שנקבעו בחוק לתיקון שומה או קביעת מס, ניתן יהיה לתקנם תוך תקופה המסתיימת בתום שנה מיום ההרשעה או מיום תשלום הכופר.