מה הוחלט?
1 . להפחית את שיאי כוח האדם, חודשי העבודה הבלתי צמיתה (עב"צ) ורכיבי השכר הנלווים להם במשרדי הממשלה וביחידות הסמך וזאת בשיעור אחיד של 0.5%. תכנית הפרישה האמורה בסעיף 12 להחלטה מס' 2078 מיום 7.10.2014 תחול גם לעניין התכנסות לחוק התקציב לעניין כוח אדם בגין הפחתה זו.
2 . להפחית 30% מבסיס רכיבי השעות הנוספות והכוננויות במשרדי הממשלה (למעט במערך בתי החולים הממשלתיים) ומתקציבי השכר הצמודים להם. במקרה שבו לא ניתן יהיה לבצע הפחתת כוננות או הפחתה בשעות הנוספות, תבוצע הפחתה שוות ערך מהתקציב השוטף של המשרד.
3 . להפחית 15% מתקציבי ההדרכה של משרדי הממשלה.
4 . להטיל על שר הרווחה והשירותים החברתיים ועל שר האוצר להחיל את האמור בסעיפים 3-1 להחלטה זו על המוסד לביטוח לאומי.
5 . להטיל על שר הכלכלה ועל שר האוצר להחיל את האמור בסעיפים 3-1 להחלטה זו על שירות התעסוקה.
6 . להטיל על שרי הממשלה ונושאי המשרה הנוגעים בדבר לפנות בהתאם לסמכויות המוקנות להם לפי כל דין לכל אחד מהגופים המתוקצבים, כהגדרתם בסעיף 21 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 והגופים הנתמכים כהגדרתם בסעיף 32 לחוק האמור, לבצע בחינה של החלת האמור בסעיפים 1 ו-2 להחלטה זו לגבי אותו גוף, והכל בהתחשב במצב הכלכלי של הגוף ולפי שיקול דעת הנהלת אותו גוף.
7 . למען הסר ספק, אין באמור בהחלטה זו כדי לפגוע במחויבויות לתשלום שכר המגיע לעובד על פי כל דין או הסכם.
סכומי ההפחתה לצורך ביצוע החלטה זו מפורטים בנספח שלהלן.
נספח
החלטה מספר 2081 של הממשלה מיום 07.10.2014 .
2081. צעדים למלחמה בהון השחור, להעמקת הגבייה ולסגירת פרצות מס
מ ח ל י ט י ם,
לאשר עקרונית את טיוטת החוק המפורטת בסיפא של החלטה זו, אשר עיקריה יובאו להלן, ולהסמיך את ועדת השרים המיוחדת שהוקמה לפי החלטת הממשלה מס' 2086 מיום 7.10.2014 לאשר, על דעת הממשלה, את טיוטת החוק ולשלבה במסגרת חוק התכנית הכלכלית לשנת 2015.
להלן עיקרי טיוטת החוק:
1 . יחויב לדווח, בגין הכנסות חייבות, יחיד שרואים אותו כתושב ישראל בשל החזקה הקבועה בסעיף קטן (א)(2) להגדרה "תושב ישראל" או "תושב", שבסעיף 1, המבקש לסתור את החזקה האמורה, שהייתה לו הכנסה חייבת בשנת המס, למעט יחיד שרואים אותו כתושב חוץ לפי סעיף קטן (א)(4) להגדרה האמורה ועובד זר כהגדרתו בסעיף 48א.
2 . יחויב בהגשת דוח שנתי גם יחיד תושב ישראל, שהעביר בשנת המס כספים אל מחוץ לישראל, בסכום כולל של 500,000 שקלים או יותר.
3 . יחויב בהגשת דוח שנתי נהנה תושב ישראל, שמלאו לו 25 שנים, אלא אם כן לא ידע ולא היה עליו לדעת שהוא נהנה.
4 . ייקבע מודל למיסוי "חברת בית", בדומה למודל המיסוי של החברה המשפחתית, במסגרת תיקון 197 לפקודה. כך, ייקבע מיהי חברת בית, מהו המיסוי החל עליה, וכי חברה כאמור תוכל לבקש להיות חברת בית בתוך 3 חודשים מיום התאגדותה בלבד. בנוסף, ייקבעו הוראות מעבר לגבי חברות קיימות. בהתאמה, יבוצע תיקון דומה בהוראות ה"חברה המשפחתית".
5 . ייקבע מיסוי של הכנסות במסגרת סיום יחסי עובד ומעביד, הפסקת שירותים ובמסגרת מכירת מניות, לרבות בהקשר של "אי תחרות", כך שבמסגרת סיום העסקה, או סיום יחסי עובד מעביד, או בהפסקת מתן שירותים, במישרין או בעקיפין, יסווג תקבול כאמור כהכנסת עבודה או כהכנסה ממשלח יד. בהתאם לכך, הכנסה זו תמוסה בשיעור מס שולי. במקרים של מכירת מניות על ידי בעל מניות מהותי, סיווג ההכנסה כולה ייחשב כתמורה בעד המניות. במקרה זה, ההכנסה תמוסה בשיעורי מס של רווח הון ולא תותר הוצאה בידי המשלם.
6 . תתוקן פקודת מס הכנסה כך שיבוטל סעיף 51 לפקודה.
7 . יתוקן חוק מס ערך מוסף, כך שאדם הקונה זכות במקרקעין כנאמן של קבוצת רכישה (בסעיף זה – נאמן), ימסור למוכר, במועד הרכישה, הודעה על היותו נאמן ויכלול בה את פרטי קבוצת הרכישה הנהנית; הנאמן יצרף את העתק ההודעה האמורה ואישור המוכר על קבלתה, להודעה על נאמנות שהוא מגיש למנהל לפי סעיף 74 לחוק מיסוי מקרקעין. במקרה שבו לא פעל הנאמן כאמור, יראו אותו כמי שמכר זכות במקרקעין לקבוצת הרכישה.
הצעת חוק מטעם הממשלה:
הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנת הכספים 2015 (תיקוני חקיקה)
|
מ ח ל י ט י ם, לאשר עקרונית את טיוטת החוק המפורטת בסיפא של החלטה זו, אשר עיקריה יובאו להלן, ולהסמיך את ועדת השרים המיוחדת שהוקמה לפי החלטת הממשלה מס' 2086 מיום 7.10.2014 לאשר, על דעת הממשלה, את טיוטת החוק ולשלבה במסגרת חוק התכנית הכלכלית לשנת 2015. להלן עיקרי טיוטת החוק: 1 . יחויב לדווח, בגין הכנסות חייבות, יחיד שרואים אותו כתושב ישראל בשל החזקה הקבועה בסעיף קטן (א)(2) להגדרה "תושב ישראל" או "תושב", שבסעיף 1, המבקש לסתור את החזקה האמורה, שהייתה לו הכנסה חייבת בשנת המס, למעט יחיד שרואים אותו כתושב חוץ לפי סעיף קטן (א)(4) להגדרה האמורה ועובד זר כהגדרתו בסעיף 48א. 2 . יחויב בהגשת דוח שנתי גם יחיד תושב ישראל, שהעביר בשנת המס כספים אל מחוץ לישראל, בסכום כולל של 500,000 שקלים או יותר. 3 . יחויב בהגשת דוח שנתי נהנה תושב ישראל, שמלאו לו 25 שנים, אלא אם כן לא ידע ולא היה עליו לדעת שהוא נהנה. 4 . ייקבע מודל למיסוי "חברת בית", בדומה למודל המיסוי של החברה המשפחתית, במסגרת תיקון 197 לפקודה. כך, ייקבע מיהי חברת בית, מהו המיסוי החל עליה, וכי חברה כאמור תוכל לבקש להיות חברת בית בתוך 3 חודשים מיום התאגדותה בלבד. בנוסף, ייקבעו הוראות מעבר לגבי חברות קיימות. בהתאמה, יבוצע תיקון דומה בהוראות ה"חברה המשפחתית". 5 . ייקבע מיסוי של הכנסות במסגרת סיום יחסי עובד ומעביד, הפסקת שירותים ובמסגרת מכירת מניות, לרבות בהקשר של "אי תחרות", כך שבמסגרת סיום העסקה, או סיום יחסי עובד מעביד, או בהפסקת מתן שירותים, במישרין או בעקיפין, יסווג תקבול כאמור כהכנסת עבודה או כהכנסה ממשלח יד. בהתאם לכך, הכנסה זו תמוסה בשיעור מס שולי. במקרים של מכירת מניות על ידי בעל מניות מהותי, סיווג ההכנסה כולה ייחשב כתמורה בעד המניות. במקרה זה, ההכנסה תמוסה בשיעורי מס של רווח הון ולא תותר הוצאה בידי המשלם. 6 . תתוקן פקודת מס הכנסה כך שיבוטל סעיף 51 לפקודה. 7 . יתוקן חוק מס ערך מוסף, כך שאדם הקונה זכות במקרקעין כנאמן של קבוצת רכישה (בסעיף זה – נאמן), ימסור למוכר, במועד הרכישה, הודעה על היותו נאמן ויכלול בה את פרטי קבוצת הרכישה הנהנית; הנאמן יצרף את העתק ההודעה האמורה ואישור המוכר על קבלתה, להודעה על נאמנות שהוא מגיש למנהל לפי סעיף 74 לחוק מיסוי מקרקעין. במקרה שבו לא פעל הנאמן כאמור, יראו אותו כמי שמכר זכות במקרקעין לקבוצת הרכישה.
הצעת חוק מטעם הממשלה: הצעת חוק התוכנית הכלכלית לשנת הכספים 2015 (תיקוני חקיקה)
[1] ס"ח התשכ"ג, עמ' 156 ס"ח התשל"ו, עמ' 52; התשע"ד, עמ' 736. [3] ס"ח התשכ"ג, עמ' 156.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
החלטת הממשלה מפחיתה את שיאי כוח האדם, חודשי העבודה הבלתי צמיתה ורכיבי השכר הנלווים להם במשרדי הממשלה וביחידות הסמך וזאת בשיעור אחיד של 0.5% וכן מפחיתה 30% מבסיס רכיבי השעות הנוספות והכוננויות במשרדי הממשלה ומתקציבי השכר הצמודים להם. במקרה שבו לא ניתן יהיה לבצע הפחתת כוננות או הפחתה בשעות הנוספות, תבוצע הפחתה שוות ערך מהתקציב השוטף של המשרד ו- 15% מתקציבי ההדרכה של משרדי הממשלה.
בנוסף מאשרת ההחלטה את טיוטת החוק המפורטת בה ומסמיכה את ועדת השרים המיוחדת הקיימת בתחום לאשר את טיוטת החוק ולשלבה במסגרת חוק התכנית הכלכלית לשנת 2015. ההחלטה עוסקת בחובות דיווח למס הכנסה של יחידים תושבי ישראל, היבטי מיסוי של הכנסות במסגרת סיום יחסי עובד ומעביד, הפסקת שירותים ובמסגרת מכירת מניות, היבטי מיסוי של "חברת בית" וכן תיקונים לפקודת מס הכנסה ולחוק מס ערך מוסף ותיקוני חקיקה נוספים בנושא.