על מנת לעודד שימוש בתחבורה ציבורית והפחתת שימוש ברכב פרטי:
1 . לתקן את פקודת התעבורה [נוסח חדש] (להלן – פקודת התעבורה), בהתאם למפורט להלן:
א. צילום יהווה ראיה קבילה לעניין מספר נוסעים ברכב.
ב. "רשומה אלקטרונית", כהגדרתה בחוק נתיבים מהירים, התש"ס-2000 תהווה ראיה קבילה לעניין מספר נוסעים ברכב.
ג. סמכות הרשות המקומית לאכוף עבירות תעבורה באמצעות מצלמות כמפורט בסעיף 27א1 לפקודת התעבורה, תחול על כל דרך בתחום הרשות, אלא אם הורה שר התחבורה והבטיחות בדרכים אחרת, ותתאפשר באמצעות צילום או רשומה אלקטרונית כמפורט לעיל. יובהר כי על אף האמור בסעיף זה, לא ייערך כל שינוי בהוראות שעניינן הגנת הפרטיות בפקודת התעבורה ותקנות התעבורה (הפעלת מצלמות בידי רשות מקומית לשם תיעוד שימוש שלא כדין בנתיב תחבורה ציבורית), התשע"ז–2016.
ד. לתקן את סעיף 70ב(ד)(1), כך שהשטח שבו רשות מקומית תהיה מוסמכת לקבוע תשלום מינימלי, קבוע או משתנה, בעבור חניה לפי הסעיף האמור, יהיה 350 מטרים ממסילת ברזל מקומית או כל מערך אחר שניתנים בו שירותי תחבורה ציבורית, בתנאים המפורטים בסעיף האמור, ולהבהיר שבכלל "מערך אחר" כאמור כלול גם נתיב המיועד לתחבורה ציבורית.
2 . לרשום את הודעת שר התחבורה והבטיחות בדרכים כי בתוך שישה חודשים יופעל ניסוי של התקנת אמצעי אכיפה אלקטרוניים בנתיבי תחבורה ציבורית (להלן – נת"צים) כמפורט בסעיף 1(א) ו-(ב) לעיל. במסגרת הניסוי תותר נסיעת רכב פרטי שבו נוסעים שלושה נוסעים או יותר בנת"צ בדרך מס' 20 (איילון דרום) בין מחלף חולות לצומת חולון. לאחר שלושה חודשים נוספים, לכל היותר ובכפוף להוכחת יכולת אכיפה אפקטיבית, יורחב הניסוי לנת"צים הבאים:
א. נת"צ קיים דרך מס' 2 (נמיר) בין צומת גלילות לבין דרך רוקח לשני הכיוונים.
ב. נת"צ קיים דרך מס' 1 בכניסה לירושלים לכיוון ירושלים.
ג. נת"צ קיים דרך מס' 44 בין מחלף השבעה לצומת חולון לשני הכיוונים.
ד. נת"צ קיים דרך 412 (ראשון לציון) לשני הכיוונים.
3 . להטיל על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לבצע עד סוף שנת 2018 בדיקה של כלל הנת"צים אשר תכלול ניתוח עודפי הקיבולת וההתכנות הבטיחותית של הרשאת נסיעה לרכב פרטי שבו נוסעים שלושה נוסעים או יותר בנתיבים אלו, וזאת במטרה להתיר נסיעת רכב פרטי שבו נוסעים שלושה נוסעים או יותר במקום שבו אין מניעה בטיחותית ותנועתית.
4 . להטיל על שר האוצר לתקן את התוספת לתקנות התכנון והבנייה (התקנת מקומות חניה), התשמ"ג-1983 (להלן – תקנות התקנת מקומות חניה) כך שוועדה מקומית תוסמך לפטור מן החובה להתקין מקומות חניה משיקולים שבתכנון סביבה או תחבורה ולחייב את מבקש היתר הבנייה להשתתף בקידום פתרונות תחבורה ציבורית, באזור הנכס נשוא ההיתר כתחליף לחניה, וזאת כחלופה נוספת להתקנת מקומות חניה באמצעות הקמת חניון ציבורי כאמור בתקנות התקנת מקומות חניה. סעיף זה יחול על שטחים באזור תעסוקה, אזור מסחר או אזור מעורב לתעסוקה ומגורים בלבד.
5 . בהמשך להחלטת הממשלה מס' 2008 מיום 15 ביולי 2010, שעניינה בחינת מתכונת מיסוי העלויות הקבועות והמשתנות בענף הרכב, ולניסוי "נעים לירוק 1" ולניסוי "נעים לירוק 2", להטיל על שר התחבורה והבטיחות בדרכים, בתיאום עם אגף התקציבים במשרד האוצר, לפרסם מכרז לניהול ותפעול ניסוי בשינוי הרגלי הנסועה אשר יהווה המשך לניסויים האמורים, ולהקצות עד 50 מיליון ש"ח בהרשאה להתחייב בשנים 2019-2018.
6 . להטיל על אגף התקציבים במשרד האוצר בשיתוף רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון והכלכלן הראשי במשרד האוצר לגבש המלצות על מנת לקדם אמצעים לצמצום נסועה ברכב פרטי באמצעות ביטוח רכב.
7 . לרשום את הודעת שר התחבורה והבטיחות בדרכים כי בכוונתו לתקן את מדריך הכנת בחינת השלכות תחבורתיות (בה"ת) כך שהבחינה תכלול התייחסות מפורטת להשפעת הפרויקט הנבחן על צרכי הניידות בתחומי התחבורה הציבורית, האופניים והולכי הרגל, וכן תתעדף שיכוך השפעות תחבורתיות של הפרויקט על ידי אמצעים אלו על פני פתרונות תחבורתיים אחרים.