בהמשך להחלטת ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה מספר כל/86 של מיום 18.12.2000 בנושא "קידום הפעילות להקמת איים מלאכותיים", ולהחלטת הממשלה מספר 4776 מיום 17.6.2012 בנושא "בדיקת היתכנות להקמת איים מלאכותיים לצרכי אשכולות תשתית", בהתחשב במסקנות מנהל התכנון במשרד הפנים, המפורטות ב"מסמך מדיניות לאיים מלאכותיים לתשתיות – דוח מסכם לקראת דיון בולחו"ף" מחודש יולי 2007, בהערכות ביניים של הוועדה לבחינת הקמת אי מלאכותי מול חופי ישראל במשרד המדע והטכנולוגיה מיום 6.11.2012, ובתהליך בחינת ההיתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה ולשימושים נוספים שמוביל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ועל מנת למצות את הפוטנציאל הכלכלי, התכנוני והסביבתי הקיים בהקמת איים מלאכותיים מול חופי ישראל, כדלקמן:-
1. להקים צוות בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה ובהשתתפות המנהלים הכלליים של המשרדים וראשי היחידות הבאים או נציגיהם:
א) משרד ראש הממשלה
ב) משרד האנרגיה
ג) משרד הביטחון
ד) משרד הבינוי והשיכון
ה) המשרד להגנת הסביבה
ו) משרד החוץ
ז) משרד הכלכלה והתעשייה
ח) משרד המדע והטכנולוגיה
ט) משרד הפנים
י) המשרד לשיתוף פעולה אזורי
יא) משרד התיירות
יב) משרד התחבורה והבטיחות בדרכים
יג) אגף התקציבים במשרד האוצר
יד) אגף החשב הכללי במשרד האוצר
טו) אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר
טז) מינהל התכנון במשרד האוצר
יז) רשות מקרקעי ישראל
יח) בנק ישראל
2. א) הצוות ימליץ לממשלה, בתוך 180 יום מקבלת החלטה זו, על מתקנים קיימים או כאלה שיש צורך בהקמתם ב-20 השנים הקרובות ואשר יש פוטנציאל להעתקתם או להקמתם על גבי אי או איים מלאכותיים מול חופי ישראל, וימליץ על חלופות טכנולוגיות להקמת האי או האיים ועל אזורים גיאוגרפים אפשריים לאי או לאיים, בהתאם למתקנים שיבחרו.
ב) בגיבוש ההמלצות לבחירת המתקנים, הטכנולוגיה להקמת האיים והאזורים הגיאוגרפיים יילקחו בחשבון, בין היתר, שיקולים של כדאיות כלכלית, הרחקת מפגעים ממוקדים אנושיים והשפעות על הסביבה.
ג) עבודת הצוות לא תכלול מתקנים שהקמתם חיונית לאספקת חשמל, גז ומים למשק ב-10 השנים הקרובות או כאלו אשר נכללים בתוכניות אשר יישומן כבר החל.
ד) במידת הצורך, יכללו המלצות הצוות גם המלצות לשינויים ברגולציה הקיימת, אשר עשויים לשפר את תהליך הקמת איים מלאכותיים. עבודת הצוות תיערך בהתאם לעקרונות החלטת הממשלה מס' 2118 מיום 22.10.2014 בנושא "הפחתת הנטל הרגולטורי".
3. מסקנות הצוות יובאו לאישור הממשלה. בהתאם להחלטות הממשלה, להורות למשרדי הממשלה האמונים על המתקנים שיאושרו לערוך סקרי היתכנות להעתקתם או להקמתם של המתקנים על גבי איים מלאכותיים מול חופי ישראל במיקומים שיומלצו.
א) בחינת ההשפעה הסביבתית בסקרי ההיתכנות תבוצע בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה.
ב) אם יומלץ על העתקה או הקמה של מתקנים על גבי אי מלאכותי שבו יפעל גם שדה תעופה או על העתקה או הקמה של שדה תעופה על גבי אי מלאכותי, יערך סקר ההיתכנות בהובלת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במסגרת התהליך לבחינת ההיתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה ולשימושים נוספים, שמוביל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
ג) אין בעבודת הצוות ובמסקנותיו כדי לעכב את פעילות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לבחינת ההיתכנות להקמת אי מלאכותי לשדה תעופה או לגרוע ממנה.
ד) אין באמור כדי לייתר את הצורך בקיום הליך תכנוני כדין לפני מוסד תכנון מתאים, ככל שיוחלט לקדם הקמת מתקן או מתקנים כאמור.