1. נוכח החשיבות הכלכלית והחברתית שהממשלה רואה בשילוב כלכלי של אוכלוסיית המיעוטים בישראל ובהמשך להחלטת הממשלה מס' 922 מיום 31 בדצמבר 2015 (להלן – החלטה 922), שעניינה פעילות הממשלה לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים בשנים 2020-2016 (להלן – התוכנית), להאריך את התוכנית (לרבות תיקונים שבוצעו בהחלטת הממשלה מס' 3780 מיום 10.5.2018 (להלן – החלטה 3780) ובהחלטת הממשלה מס' 3452 מיום 18.1.2018) עד לסוף שנת 2021 בהיבטים כדלקמן:
א. תקציבים שהוקצו בהחלטה 922 ובהחלטה 3780 (להלן – החלטות הממשלה) ולא נוצלו בשנת 2020, ישמשו לטובת יישום החלטה זו בשנת 2021.
ב. הרשאות להתחייב שניתנו במסגרת החלטות הממשלה בשנים 2016 עד 2020 אשר לא תתבצע ההוצאה בגינן, ניתן יהיה להסיט לטובת ביצוע פעולות אחרות הכלולות בהחלטות הממשלה, ובלבד שלא יהיה בכך כדי להגדיל את ההוצאה התקציבית מעבר לתקציב שהוקצה ליישום החלטות הממשלה, וזאת לאחר אישור הממונה על התקציבים.
ג. שיעורי הקצאה שנקבעו בהחלטה 922 בנושאים השונים, למעט סעיף 2(א) להחלטה 922 (ראו לעניין זה סעיף 1(ה) להלן), ימשיכו בתוקפם גם בשנת 2021 ושיעורם לא יפחת משיעור ההקצאה שנקבע להם בהחלטה 922 לשנת 2020.
ד. בסעיף 7(ח) להחלטה 922, יחולו התיקונים הבאים:
1. יבוטלו התנאי למעבר משלב א' לשלב ב' כי "לא יוקצו משאבים עבור שלב ב' ליותר מעשרה ישובים" והתנאי למעבר משלב ב' לשלב ג' כי "לא יוקצו משאבים עבור שלב ג' ליותר מעשרה יישובים", וכל יישוב מבין חמישה עשר היישובים יוכל לעבור לשלב ב' או לשלב ג' ככל שעמד בתנאים לכך.
2. יתוקן התנאי למעבר משלב ב' לשלב ג' הקובע "הצלחת שיווק והתחלת פיתוח במתחם של 500 יח"ד לכל הפחות, אשר לפחות מחציתן בצפיפות של 8 יח"ד לדונם ומעלה" כך שבמקום "500 יח"ד", יבוא "200 יח"ד", ובסופו יבוא "צוות ההיגוי האמור בסעיף 7(ח)(1) יהא רשאי לפטור מחובה זו או להפחית את מספר יחידות הדיור הנדרשות כאמור אם שוכנע שיש התקדמות ממשית בתכנון או בשיווק ובלבד שהונחה בפני הוועדה חוות דעת של רשות מקרקעי ישראל או של משרד הבינוי והשיכון, לפי העניין, שלפיה הרשות המקומית משתפת פעולה עם מאמצי השיווק.".
ה. לתקן את סעיף 2(א) להחלטה 922 כך שלאחר המילים "לטובת תחבורה ציבורית ביישובי המיעוטים", יבוא "לרבות לטובת תשתיות תחבורה ציבורית ותשתיות תומכות הנדרשות למימוש תוספות השירות (לבסיס התקציב, כך שלאחר תקצוב התשתיות יינתנו תוספות השירות). זאת בדגש על ערים גדולות, שבהן קיים פער משמעותי בשירות התחבורה הציבורית.".
ו. להנחות את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, להמשיך ביישום סעיף 2(א) להחלטה 922 בשנת 2021 לעניין תקצוב 40% מסך תוספות השירות לטובת תחבורה ציבורית ביישובי המיעוטים לרבות לטובת תשתיות תחבורה ציבורית ותשתיות תומכות הנדרשות למימוש תוספות השירות (לבסיס התקציב, כך שלאחר תקצוב התשתיות יינתנו תוספות השירות), זאת בדגש על ערים גדולות, שבהן קיים פער משמעותי בשירות התחבורה הציבורית.
2. להטיל על המשרד לשוויון חברתי לגבש תוכנית רב שנתית המשכית להחלטה 922 שתוגש לממשלה בהיוועצות עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, לרבות המשרד לחיזוק ולקידום קהילתי ומשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה.
3. יובהר כי אין בהחלטה זו כדי להקטין תקציבים שהוקצו לפי החלטה 922, ואין בה כדי למנוע גיבוש עתידי של תכניות פיתוח נפרדות ונוספות ליישובי המיעוטים או למגזרים שהם חלק מאוכלוסיית המיעוטים, ולרבות על פי החלטות ממשלה לקביעת אזורי עדיפות לאומית.
4. עד לאישורו בכנסת של תקציב המדינה לשנת 2020, כל הקצאות התקציבים לפי החלטה זו כפופות להוראות סעיף 3ב לחוק יסוד: משק המדינה ולסעיף 49ב לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985. ככל שלא יאושר תקציב מדינה לשנת 2021, תהיה כפופה הקצאת התקציבים לפי החלטה זו גם בשנה זו להוראות החוקים האמורות.
5. ההחלטה לפי סעיף 1 מבוססת על השיקולים והנימוקים שביסוד החלטה 922 לפי פרק כ"ו לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009 שעניינו עדיפות לאומית. התוכנית שתגובש בהתאם לסעיף 2 להחלטה זו כפופה לפרק כ"ו לחוק ההתייעלות הכלכלית הנ"ל.