להנחות את משרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים (להלן – משרד התחבורה) ורשות מקרקעי ישראל (להלן- רמ"י) לפעול לגיבוש וחתימת הסכם עקרונות עם עיריית ירושלים אשר יאפשר את יישום תכניות "הכניסה לעיר ירושלים" וביצוע מטלות הפרויקט כמפורט להלן:
1. רקע – מטרת תכניות "הכניסה לעיר ירושלים" (תכנית 101-0059238, תכנית 101-0055632, תכנית מס' 101-0051490, להלן – "הפרויקט") היא יצירת רובע עירוני אינטנסיבי שיהווה שער לעיר ירושלים. לצורך יישום תכניות אלו יוקצה סך של 1,400 מלש"ח הנדרשים למימון הפתרונות התחבורתיים, מטלות הפיתוח והתשתיות המרכזיות בתחומי תכניות הפרויקט.
2. מטלות הפרויקט
2.1. "מטלות תחבורתיות" – ביצוע חניון שז"ר (להלן: "החניון") ושיקוע מקטע מרחוב שז"ר בעלות כוללת של כ- 1,230 מלש"ח.
המטלות התחבורתיות יתוכננו ויבוצעו ע"י משרד התחבורה באמצעות העירייה או מי מטעמה, תחת ביקורת הנדסית ותקציבית של משרד התחבורה כפי שייקבע ע"י רמ"י ומשרד התחבורה.
2.2. "מטלות הפיתוח" – פיתוח תשתיות עירוניות בתחומי תכניות הפרויקט וסביבתו, הנאמדות בעלות כוללת של – 170 מלש"ח.
מטלות הפיתוח יתוכננו ויבוצעו באמצעות העירייה או מי מטעמה, במתכונת של 'משק כספי סגור', וימומנו על ידי העירייה באמצעות היטלי הפיתוח אשר ייגבו על ידה כאמור בסעיף 3.
3. מקורות המימון לביצוע מטלות הפרויקט:
א. מימון מטלות תחבורתיות-
3.1. תקציב משרד התחבורה – סך של כ- 715 מלש"ח.
3.2. עיריית ירושלים – תשלומי היטל השבחה וחלף היטל השבחה להם תהא זכאית העירייה בגין זכויות הבניה בתכניות הפרויקט למעט 45 מיליון ₪ אשר יופרשו לידי עיריית ירושלים.
3.3. תקציב רשות מקרקעי ישראל-515 מלש"ח אשר יועמדו כקדם מימון לחלקה של העירייה כמפורט בסעיף 3.2. התקציב האמור יושב בחלקו לרשות מקרקעי ישראל כמפורט בסעיף 4.1.
ב. מימון מטלות הפיתוח-
3.4. עיריית ירושלים – באמצעות גביית היטלי הפיתוח בעד בקשות להיתרי בנייה בתחומי הפרויקט.
4. קדם מימון:
רשות מקרקעי ישראל תעמיד לטובת הפרויקט קדם מימון בהתאם לעקרונות שלהלן:
4.1. לטובת ביצוע המטלות התחבורתיות, כאמור בסעיף 2.1, יועמד קדם מימון בהיקף שלא יעלה על 515 מלש"ח אשר חלקו יושב על-ידי מלוא היטלי השבחה וחלף היטל השבחה של עיריית ירושלים כמפורט בסעיף 3.2. קדם המימון כאמור, יועמד עם השלמת פינוי חניוני התחבורה הציבורית בשטח הפרויקט, באופן שיאפשר את שיווק הקרקע.
4.2. לטובת ביצוע מטלות הפיתוח כאמור בסעיף 2.2 תעמיד רמ"י לרשות העירייה, קדם מימון בהתאם לכלליה בהיקף שלא יעלה על 60 מלש"ח. קדם המימון יוחזר באמצעות גביית הוצאות פיתוח מיזמים במסגרת מגרשים בתחומי הפרויקט שישווקו על ידי רמ"י.
5. הסכמות נוספות:
5.1. חניון שז"ר יירשם על שם מדינת ישראל, וינוהל על ידה או מי מטעמה בהתאם להסדרים שייקבעו לעניין זה בין משרד התחבורה ורמ"י.
5.2. רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים יפעלו במשותף לשם האצת התכנון בקרקעות בבעלות המדינה בשטחה המוניציפלי של ירושלים, לרבות מתחם מחנה אלנבי, מתחם מורדות ארנונה וקרקעות שהועברו למדינה במסגרת הסכם ההבראה של בית החולים "הדסה".
5.3. עיריית ירושלים, רמ"י ומשרד האוצר יפעלו לגיבוש ולחתימה על הסכם גג ביחס לתוכניות אשר יפורטו בהסכם העקרונות ובנספחיו, והכול בהתאם לעקרונות המפורטים בהחלטת הממשלה מס' 768(דר/29) מיום 29/09/2013 והחלטת מועצת מקרקעי ישראל מס' 1302 או כל החלטה אחרת שתבוא במקומה.
5.4. תוקם ועדת היגוי למימוש תכניות הכניסה לירושלים בראשות מנהל רשות מקרקעי ישראל או מי מטעמו, אשר חבריה או מי מטעמם יהיו: ראש עיריית ירושלים, יו"ר ועדת המשנה המקומית לתו"ב ירושלים, נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, נציג החשב הכללי ונציג משרד התחבורה.
5.5. ככל שיוקצו מגרשים במסגרת הפרויקט לדיור הממשלתי, הרי שישולמו בגינם דמי חכירה מלאים לרשות מקרקעי ישראל, וזאת בהתאם לאמור בהחלטות מועצת מקרקעי ישראל.