נוכח הפערים הפיסקאליים בין ההוצאות המותרות בחוק לבין התחייבויות הממשלה כפי שהם באים לידי ביטוי בתוכנית התקציב הרב שנתית, ועל מנת לקדם עבודת מטה ליצירת תקציב פעולה המותאם למטרות הממשלה:
1 . להטיל על המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה לוודא שמשרד שבו קיימת חריגה של מספר המשרות המרבי, כך שמספר המשרות גבוה משיא כוח האדם שקבוע בחוק התקציב (להלן – משרד חורג), לא יוכל לקלוט עובדים חדשים או לצאת למכרזים חדשים.
2 . להטיל על מנהל כללי של משרד חורג להציג לוועדת החריגים הפועלת בהתאם להחלטת הממשלה מס' 214 מיום 13 במאי 2013 (להלן – ועדת החריגים) תוכנית להתכנסות לחוק התקציב לעניין כוח אדם לשנת 2019, ובנוסף לפרט אילו מכרזים הוא מבקש מהוועדה לקדם על אף ההקפאה האמורה בסעיף 1 לעיל. ועדת החריגים תהא רשאית לקדם מכרזים מסוימים בלבד, והכול בכפוף לעמידה בהוראות חוק התקציב.
3 . לצורך ביצוע האמור בסעיפים 1 ו-2 להחלטה זו, רשאים המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה ויחידות הסמך לפנות לנציב שירות המדינה בבקשה לבטל מכרזי כוח אדם פומביים שפורסמו נכון למועד קבלת החלטה זו ובלבד שוועדת הבוחנים טרם בחרה זוכה לתפקיד, למעט מכרזים למשרות ייעודיות לפי סעיף 15א לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959.