א. בהמשך להחלטות הממשלה מס' 4110 מיום 12 באוגוסט 2018 (להלן – החלטת ממשלה 4110) ומס' 3431 מיום 11 בינואר 2018 (להלן – החלטת ממשלה 3431) –
1. להגדיל את מכסות העובדים הפלסטינים מאזור יהודה ושומרון המועסקים כדין בישראל, החל מיום 1 בינואר 2022, בהתאם לפירוט שלהלן:
א. המכסה המרבית בענף התעשייה והשירותים תעמוד על סך של 8,550 עובדים.
ב. המכסה המרבית באזור התעשייה עטרות תעמוד על סך של 3,600 עובדים.
2. למחוק את סעיף 1 בהחלטת ממשלה 4110, ובמקומו יבוא: "לקבוע מכסה של עד 2,000 עובדים זרים לענף התעשייה בשכר שלא יפחת מ-130% מהשכר הממוצע במשק, וזאת עד יום 31.12.2021. החל מיום 1.1.2022 תעמוד המכסה על 1,500 עובדים זרים לענף התעשייה בשכר שלא יפחת מ-130% מהשכר הממוצע במשק. תוקף מכסה זו יהיה עד יום 31.12.2023".
ב. תיקבע מכסה לענף ההיי-טק בסך של עד 500 עובדים פלסטינים (להלן – המכסה) לתקופת ניסיון שתוקפה עד יום 31.12.2024 (להלן – תקופת הניסיון).
1. מכסה זו תוקצה על פי הקריטריונים שנוהגים בהקצאת מכסת העובדים הפלסטינים בענפי התעשייה והשירותים, לחברות היי-טק בישראל שיאושרו על ידי הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית, ויחויבו להעסיק את העובדים הפלסטינים בשכר שלא יפחת מ-150% מהשכר הממוצע במשק.
2. המכסה תוקצה בכפוף לביקוש בשלוש פעימות: עד 200 עובדים החל מה-1 בינואר 2022 ועד 31.12.2022, עד 200 עובדים נוספים החל מה-1 בינואר 2023 ועד 31.12.2023, ועד 100 עובדים נוספים החל מה-1 בינואר 2024 ועד תום תקופת הניסיון.
3. למנות צוות בין-משרדי בראשות המנהלת הכללית של המשרד לשיתוף פעולה אזורי או נציג מטעמה, ובהשתתפות נציגי משרד הכלכלה והתעשייה לרבות נציגי זרוע העבודה, משרד האוצר, משרד הביטחון, רשות החדשנות, משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, משרד החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה (להלן – הצוות).
4. הצוות יבחן בתקופת הניסיון, בין היתר, את השפעת ההחלטה על חיזוק ענף ההיי-טק הישראלי בהתאם לצרכיו בכוח אדם מיומן מחוץ לישראל, את הביקוש לעובדים פלסטינים בענף ההיי-טק בישראל והשפעתו על עובדים ישראלים בענף ועל הכלכלה בשטחי הרשות הפלסטינית.
5. הצוות יציג את ממצאיו והמלצותיו לשר לשיתוף פעולה אזורי, לשרת הכלכלה והתעשייה, לשר האוצר, לשר הביטחון, לשרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, לשר החוץ ולשרת הפנים אחת לשנה. השרים יוכלו להביא לאישור הממשלה החלטת ממשלה לשינויים במכסה, בתוקפה ובתנאיה בהתאם לממצאי והמלצות הצוות.
ג. יודגש כי כניסתם, שהייתם ועבודתם של עובדים זרים ופלסטינים בישראל הינם נושאים הנתונים לשינויים ומושפעים מאירועים ושיקולים שונים, ובין היתר, מדיניותה של הממשלה, הצורך בהסכמה של העובדים ושל המעסיקים בכל הקשור לעבודה בישראל או להמשך עבודה כאמור, וכן קיומו של מצב חירום בישראל, הנחיות משרד הבריאות וכיו"ב. אין באמור בהחלטה זו לגבי מכסות מרביות של עובדים זרים ופלסטינים או לגבי מתן עדיפות בהקצאת היתרים או במתן היתר להעסקת עובדים זרים ופלסטינים משום הבטחה או התחייבות לאדם או לגוף כלשהו, לגבי שהייתם, כניסתם לישראל, עבודתם או המשך עבודתם של מספר מסוים של עובדים זרים ופלסטינים בתקופה או בתקופות מסוימות.