1. לתקן את סעיף 2(ג) בהחלטת הממשלה מס' 44 מיום 31.05.2020, כך שכל אחד מהמועדים הקבועים בו, יידחה בשנה אחת.
2. הבאת העובדים הזרים בענף הבניין בהתאם למכסות שבהחלטת הממשלה לעיל תיעשה אך ורק ממדינה אשר התקשרה עם מדינת ישראל בהסכם או בהסדר בילטראלי להבאת עובדים זרים (להלן – הסכם או הסדר בילטראלי) אשר יכללו מנגנונים בדבר גיוס והשמה של עובדים זרים מקצועיים ומיומנים לענף הבניין אשר יצמצמו את האפשרות לגביית דמי תיווך שלא כדין וכן הסדרים בדבר יידוע העובדים לגבי זכויותיהם וחובותיהם בישראל, הכול בהתאם להמלצות הצוות הבין-משרדי שהוקם בהחלטת הממשלה מס' 752 מיום 14.09.2009.
3. להבהיר כי מעסיק בעל היתר יהיה אחראי, בתקופת פנדמיית הקורונה, לדאוג לקיום ביצוע הוראות משרד הבריאות למניעת הפצת נגיף הקורונה הן במקומות העבודה והן במגורי העובדים הזרים, וכן לקבוע כי במקרה שעובד זר יידרש לשהות בבידוד, חובת סיפוק מקום הבידוד לעובדים המבודדים בהתאם להנחיות משרד הבריאות או רשות האוכלוסין וההגירה תחול על המעסיק ועל חשבונו, לרבות אספקת ארוחות לעובדים ורשת אלחוטית בשטחי המגורים בתקופה זו. להנחות את מנהל רשות האוכלוסין וההגירה לקבוע את האמור בסעיף זה כתנאי לתוקף ההיתרים הניתנים להעסקת העובדים הזרים.
4. למען הסר ספק, יודגש כי כניסתם, שהייתם ועבודתם של עובדים זרים מהווים נושא הנתון לשינויים והמושפעים מאירועים ושיקולים שונים, ובין היתר מדיניותה של הממשלה, ובכלל זה מדיניות אי כניסת זרים לישראל בתקופת מגפת הקורונה ו/או התרת הכנסתם בתנאים מיוחדים בהתחשב בפנדמיה, הצורך בהסכמה של העובדים ושל המעסיקים בכל הקשור לעבודה בישראל ו/או להמשך עבודה כאמור, כמו גם לקיומו של משא ומתן מורכב בין מדינות ולמפגש רצונות בין המדינות באשר להסדרת הגעתם של עובדים זרים באמצעות הסכמים או הסדרים בילטראליים ובאופן התואם את הדין ואת המדיניות בישראל להסדרת הגעת עובדים תוך צמצום תופעת גביית דמי התיווך שלא כדין, ואין באמור בהחלטה זו לגבי הארכת רישיונותיהם של העובדים זרים, וכן אין במתן היתר להעסקת עובדים זרים, משום הבטחה או התחייבות לאדם או לגוף כלשהו, לגבי שהייתם, כניסתם לישראל או עבודתם של מספר מסוים של עובדים זרים בתקופה או בתקופות מסוימות.
ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 19(א) בתקנון לעבודת הממשלה.