בהמשך להחלטת הממשלה מס' 4086 מיום 14.9.2008 בנושא המלצות צוות המנכ"לים, שבה הומלץ לחברת נמלי ישראל – פיתוח ונכסים בע"מ (להלן: "חנ"י") להקצות שטח לחקלאות ימית בפטור ממכרז לחברות אשר גידלו דגים במפרץ אילת ואשר פעילותן הופסקה במסגרת החלטת הממשלה מס' 3688 מיום 5.6.2005, ואשר בעקבותיה הוקצה לחברות אלה שטח כאמור בשנת 2011 לתקופה של 10 שנים שעתידה להסתיים ביום 31.10.2021:
א. לבקש מחנ"י לשקול את האפשרות להאריך את ההתקשרות להקצאת שטח לחקלאות ימית עם החברות המגדלות כיום דגים לאורך שובר הגלים של נמל היובל באשדוד (להלן: "החברות") בכפוף למגבלות הבטיחות הנובעות מפתיחת נמל הדרום החדש ומכניסתן הצפויה של אוניות תכן גדולות לנמל הדרום ולנמל אשדוד. זאת לתקופה זמנית של עד שנתיים מיום ההקצאה (להלן: "התקופה הזמנית") באמצעות פטור ממכרז, בהתאם לתקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993, בכפוף לחוק רשות הספנות והנמלים, התשס"ד-2004 (להלן: "חוק רספ"ן"), בכפוף לדיני התכנון והבנייה ולהוראות כל דין, וכן בכפוף לאישור רספ"ן ולאישור השרים כאמור בסעיף קטן (ד). זאת על מנת לאפשר השלמת בחינה של היתכנות הצבת חוות דגים בשטח בריכת נמל אשדוד לאחר פתיחת נמל הדרום ולאור כניסת אוניות תכן גדולות לשני הנמלים, במיקום שלא יפריע לבטיחות השיט וליתר השימושים הנמליים.
ב. להמליץ לחנ"י לבחון כי התנאים להעמדת שטח שובר הגלים של נמל היובל מעבר לתקופה הזמנית כאמור בסעיף קטן (א) – ככל שבחינה תראה היתכנות לכך שלא ייגרם כל נזק לשימוש נמלי, לבטיחות השיט או לתכנית הפיתוח של הנמל – יגובשו בהליך מכרזי על ידי חנ"י תוך היוועצות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר בכפוף לאישור רספ"ן ולהוראות חוק חובת המכרזים, התשנ"ב-1992 וחוק רספ"ן. בינוי ושימוש בשטח יבוצעו לאחר קבלת האישורים הנדרשים על פי דיני התכנון והבנייה.
ג. להמליץ כי מיקום והיקף השטח שיוקצה לחברות לתקופה הזמנית, ככל שיוקצה בהתאם להוראות החלטה זו, יהיו בהתאם למתווה שייקבע על ידי חנ"י ועל ידי רב חובל נמל אשדוד ויאושרו על ידי רספ"ן וכן יקבלו קודם הקצאת השטח את אישור השרים כאמור בסעיף קטן (ד). המתווה ידרוש באופן מידי פינוי כלובים, העתקת כלובים ממיקומם הנוכחי למיקומים אחרים, צמצום שטחם של הכלובים הנותרים וכן ביצוע שינויים בחלק מהכלובים הנותרים או בעמודי הקשירה על שובר הגלים בנמל היובל, והכול בהתאם להנחיות רב חובל נמל אשדוד ועל חשבון החברות. זאת במטרה להבטיח את בטיחות השיט, השימושים הנמליים והעמידה בתכנית הפיתוח, תוך כדי צמצום הפגיעה בפעילות החקלאות הימית מעבר למתחייב.
ד. כל הסדר או מתווה שייקבע בהתאם להחלטה זו יובא לאישור שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ושר האוצר בהתאם לסעיף 9(ד) לחוק רספ"ן וזאת לאחר שנוכחו השרים שאין בהסדר או במתווה שייקבע בהתאם להחלטה זו כדי לפגוע בשימוש נמלי, בפעילותו התקינה של הנמל, בביצוע תכניות הפיתוח או בעיכובן.
ה. בקשות להקלה ולשימוש חורג בהתאם למתווה זה, הוגשו למוסדות התכנון המוסמכים, בהתאם לחוק התכנון והבנייה התשכ"ה – 1965.
ו. אין בהחלטה זו משום התחייבות או הבטחה כלשהי כלפי החברות.