1. לתקן את החלטת הממשלה מס' 2799(חק/1299) מיום 28.11.2002, כתיקונה בהחלטת הממשלה מס' 3836(חק/2081) מיום 17.11.2011, כמפורט להלן:
א. אחרי סעיף 3 יבוא:
"3א. הוועדה לעניין הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות לצורך סעיף 17(ב) לחוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות
תוקם במשרד המשפטים ועדה לעניין הגנה משפטית והשתתפות בהוצאות משפטיות לעובדי המדינה המייצגים את המדינה בערכאות (להלן¬ – הוועדה לעניין חוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות). בראש הוועדה יעמוד מנכ"ל משרד המשפטים או נציגו ויתר חבריה יהיו: פרקליט המדינה או נציגו, החשב הכללי או נציגו, נציג ארגון הפרקליטים, נציג ציבור שימנה מנכ"ל משרד המשפטים בהתייעצות עם פרקליט המדינה וארגון הפרקליטים ונציג חברת ענבל. החלטות הוועדה יהיו מנומקות. בישיבות הוועדה יהיו נוכחים היועץ המשפטי של המשרד בו עובד הנילון או נציגו".
ב. אחרי פסקה (ד) בסעיף 4 יבוא:
"(ה) העברת תגובה לטיוטת דו"ח מבקר המדינה המייחסת לנושא משרה מסוים או לעובד מדינה מסוים ליקויים או כשלים אישיים בתפקודו או בשל אי-ניהול תקין של המערכת עליה הוא ממונה, כאשר הביקורת בטיוטת הדו"ח העלתה חשש שנעברה עבירה פלילית או משמעתית, על פי כל דין, ובלבד שבנסיבות העניין, עובד המדינה או נושא המשרה נזקק לייצוג משפטי נפרד מזה הניתן על ידי היועץ המשפטי של הגוף המבוקר; הוועדה רשאית לאשר השתתפות בהוצאות משפטיות כאמור גם למי שטיוטת דו"ח המבקר כללה לגביו המלצה מפורשת לנקיטת צעדים אישיים או מסקנות אישיות שאינם נקיטת הליכים פליליים או משמעתיים, כל עוד מדובר בביקורת שעניינה טוהר-המידות, או בהתחשב בעוצמת הפגיעה הצפויה לנושא המשרה או לעובד המדינה, לפי העניין.
(ו) הזדמנות לטעון טענות לפי סעיפים 17(ד)-(ה) ו-21(ד) לחוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות,התשע"ו-2016 (להלן: "חוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות" או "החוק").
(ז) הזדמנות להשיב על תלונה לפי סעיף 17(ב) לחוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. הוועדה לעניין חוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות תקבע, במקרים מתאימים, זכאות לקבלת הגנה משפטית או השתתפות בהוצאות משפטיות, מהמועד שבו התלונה הובאה לידיעת הנילון, כאמור בסעיף 17(ב) לחוק נציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות. לעניין פסקה זו, "מקרים מתאימים", לרבות במקרים הבאים: התלונה מעלה טענות ביחס לטוהר המידות, או מקום בו התגלעו חילוקי דעות באשר לתלונה בין הפרקליט הנילון ובין הממונה עליו.
ג. בפסקה (ב) בסעיף 6, בסופה יבוא: "לעניין הגנה משפטית למייצגי המדינה בערכאות בהליך בפני נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, לאחר אישור הוועדה הרלוונטית, יעביר המשרד הרלוונטי לקרן תשלום בעד הטיפול וההוצאות המשפטיות למייצג המדינה בערכאות שהוא עובד משרדו."
ד. בפסקה (ב1) בסעיף 7 לאחר המילים "באשר למתן עדות, הבאת ראיות או חקירה לפני ועדת בדיקה ממשלתית" יבוא: "והעברת תגובה לטיוטת דו"ח מבקר המדינה".
ה. אחרי פסקה (ב1) בסעיף 7 יבוא:
"(ב2) הממשלה, באמצעות הקרן, תעמיד לעובד המדינה הגנה משפטית או השתתפות בהוצאות משפטיות, בגין הליך בפני נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, בהתאם לסעיפים 4(ו) ו- 4(ז) להחלטה זו".
2. לעניין העברת טיוטה לדו"ח מבקר המדינה, הוועדה רשאית לאשר השתתפות בהוצאות משפטיות החל מיום 18.11.2013.
3. לעניין הגנה משפטית והחזר הוצאות משפטיות למייצגי המדינה בערכאות, הוראות החלטה זו יחולו גם על תלונה הנכנסת בגדר הוראת סעיף 31(א) לחוק, בשינויים המחויבים.
ביחס לביקורת שנערכה בנושא המכון הפתולוגי, כל פרקליט שניתנה לו זכות טיעון ועיון, יהא זכאי לקבלת הגנה משפטית או החזר הוצאות משפטיות בהתאם להגנה הניתנת למייצגי המדינה בערכאות כאמור בהחלטה זו.