מחליטים:
1 . לתקן את חוק הפחתת הגרעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב–1992, באופן הבא:
א. הממשלה תקבע את שיעור הגרעון הכולל מן התוצר המקומי הגולמי כלהלן:
1) בשנת 2021 באופן שלא יעלה על 3.0%;
2) בשנת 2022 באופן שלא יעלה על 3.5%;
3) בשנת 2023 באופן שלא יעלה על 2.75%;
4) בשנת 2024 באופן שלא יעלה על 2.25%;
5) בשנת 2025 באופן שלא יעלה על 1.75%;
6) בשנת 2026 ואילך באופן שלא יעלה על 1.5%.
ב. לתקן את סעיף 6א(ב) לחוק, כך שבכל אחת מהשנים 2021 ו-2022 יוצמד סכום ההוצאה הממשלתית, ביחס לשנת התקציב שקדמה לו, במקום ההצמדה למדד המחירים לצרכן, לשיעור אמצע תחום יציבות המחירים הנקבע על פי סעיף 3(ב) לחוק בנק ישראל, התש"ע-2010, לשנת התקציב האמורה (2.0%).
ג. על אף הוראות סעיף 6א לחוק, הממשלה תהא רשאית להגדיל את סכום ההוצאה הממשלתית בשנת הכספים 2021 בשיעור נוסף על השיעור הקבוע בסעיף 6(א)(ג)(2) לחוק, שלא יעלה על צירוף הסכומים האמורים בסעיפים 3ב(א)(1)(ה)(1) ו-(2) לחוק יסוד: משק המדינה שהם 15.8%, וזאת לשם מימון ההוצאות הדרושות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה בשנת 2021. הגידול בסכום ההוצאה הממשלתית, כאמור בסעיף זה, לא יובא בחשבון כחלק מסכום ההוצאה הממשלתית בשנת 2022 ואילך לצורך חישוב סכום ההוצאה הממשלתית לפי סעיף 6א. על אף הוראות סעיף 5, לשם התמודדות עם משבר הקורונה ולמטרה זו בלבד תהא הממשלה רשאית להגדיל את שיעור הגרעון הכולל מן התמ"ג באופן הבא:
1) בשנת 2021 בשיעור נוסף שלא יעלה על 3.8%;
2) בשנת 2022 בשיעור נוסף שלא יעלה על 0.4%;
3) בשנת 2023 בשיעור נוסף שלא יעלה על 0.25%;
4) בשנת 2024 בשיעור נוסף שלא יעלה על 0.15%;
5) בשנת 2025 בשיעור נוסף שלא יעלה על 0.05%.
2 . לתקן את חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 (להלן – חוק יסודות התקציב), באופן הבא:
א. לעניין סעיף 13 לחוק יסודות התקציב בכל הקשור לשנת התקציב 2021, יחולו הוראות אלה:
1) יראו סכום עודף שנותר בסעיפי התקציב בחוק התקציב לשנת 2019, כאילו הועבר לצורך התחייבות הממשלה בשל סכומים שהוקצו בתכנית שהוגשה בהתאם לסעיף 2 לחוק יסוד: הכנסת (תיקון מס' 50 – הוראת שעה) (להלן – התכנית המפורטת);
2) יראו את שנת התקציב שממנה ניתן להעביר עודפים לשנת 2021 כשנת 2020 ומתוך הסכומים שנותרו בתכנית המפורטת בניכוי ההתחייבויות כאמור בפסקה (1).
ב. לקבוע כי לעניין תכנית התקציב התלת שנתית שתונח יחד עם הצעת חוק התקציב לשנת 2021, יקראו את ההגדרה "סכום ההוצאה הממשלתית המותרת" שבסעיף 40א(י) לחוק יסודות התקציב כך:
1) בשנת 2022 – מגבלת ההוצאה הבסיסית;
2) בשנת 2023 – 103.9% ממגבלת ההוצאה הבסיסית;
3) בשנת 2024 – 104.2% ממגבלת ההוצאה הבסיסית.
ג. לקבוע כי לעניין תכנית התקציב התלת שנתית שתונח יחד עם הצעת חוק התקציב לשנת 2022, יקראו את ההגדרה "סכום ההוצאה הממשלתית המותרת" שבסעיף 40א(י) לחוק יסודות התקציב כך:
1) בשנת 2023 – 103.9% ממגבלת ההוצאה הבסיסית;
2) בשנת 2024 – 104.2% ממגבלת ההוצאה הבסיסית;
3) בשנת 2025 – 104.2% ממגבלת ההוצאה הבסיסית.
3 . להנחות את שר האוצר להודיע לוועדת כספים של הכנסת על העברת הסכומים העודפים כאמור בסעיף 2(א)(2) להחלטה זו, עד לגובה הסכומים האמורים בנספח שלהלן, לשימוש בשנת הכספים 2021 ולהעביר, בהתאם לסעיפים 11 ו-12 לחוק יסודות התקציב שיעור של 3% מהסכומים האמורים לטובת מימוש החלטות הממשלה שהתקבלו במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2021 ו-2022, וכן במסגרת הצעת תקציב המדינה לשנים 2021 ו-2022.
להלן הנספח:
סכומי עודפים מותרים לשימוש בשנת 2021