על מנת לתמוך במאמצי הממשלה בביצוע התאמות לשם התכנסות למסגרות התקציב לשנת 2019 ולשם עמידה במסגרות הפיסקאליות הקבועות בחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992 ובמטרה למקד את מסלולי הסיוע בקליטת עובדים באופן שיאפשר סיוע מיטבי לקליטת עובדים בעסקים, לפעול כדלקמן:
1 . לתקן את סעיף א3 להחלטת הממשלה מס' 1272 מיום 2.2.2014 כך שבמקום "באזורי עדיפות לאומית, כמשמעם לפי החלטת הממשלה 667" יבוא: "אזורי עדיפות לאומית כהגדרתם בהחלטה שתקבל הממשלה, לפי פרק כ"ו לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התוכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009, אשר תקבע מפת עדיפות לאומית כללית המאפשרת מתן הטבות ותמריצים בתחום הכלכלה והתעשייה, כפי תוקפה מעת לעת".
2 . להנחות את המנהל הכללי של משרד הכלכלה והתעשייה ומנהל הרשות להשקעות בתעשייה ובכלכלה, בהסכמת הממונה על התקציבים במשרד האוצר, לבחון ולגבש בהתאם את השינויים הנדרשים בהוראת המנהל הכללי שמספרה 4.17 שעניינה "תוכנית הסיוע לקליטת עובדים נוספים בישראל" לשם מיקודה, ולבצעם עד למחצית שנת 2018, בשים לב לסוגיות הבאות:
א. האוכלוסיות הזכאיות לסיוע, וזאת בשים לב לשיעור השתתפותם בתעסוקה ביחס לשיעור ההשתתפות של האוכלוסייה הכללית בתעסוקה.
ב. רשימת ענפי התעשייה והשירותים שיוכרו למתן הסיוע תוך שימת לב לרמת המיומנות הנרכשת על ידי העובד במסגרת קבלת הסיוע וכן למחסור בהון אנושי מתאים בענף.
ג. רמות השכר שבהם יחויב מקבל הסיוע.
3 . בהתאם, להפחית מתקציב משרד הכלכלה והתעשייה 12.5 מיליון ש"ח בהוצאה בשנת 2019, 25 מיליון ש"ח בשנת 2020 ו-30 מיליון ש"ח בבסיס תקציב 2021, וכן להפחית את ההרשאה להתחייב הנדרשת לשם כך.