מה הוחלט?
|
מ ח ל י ט י ם: קביעת מסגרת תקינה 1. סך המשרות שהממשלה רשאית למלא, ובכלל זה: עובדים קבועים, זמניים וארעיים (להלן ביחד – שיא כוח אדם), וכן עובדים ארעיים למשימה חולפת המועסקים עד מאה ועשרים ימים (להלן – עבודה בלתי צמיתה) שייכלל בהצעת תקציב המדינה לשנת הכספים 2015 ואילך שתוגש על ידי הממשלה לכנסת לא יעלה על המכסה שנקבעה לשנת הכספים 2014, היינו: 41,697. 2. להנחות את שר האוצר להפיץ תזכיר חוק לתיקון לחוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית, התשנ"ב-1992, כך שההוראה הקבועה בסעיף 1 להחלטה זו תעוגן בו, לגבי השנים 2018-2015. מדי ארבע שנים, תתבצע בחינה לגבי המכסה והשיטה הקבועה בסעיף 1 והממשלה תפעל לתיקון האמור בהתאם לתוצאות הבחינה. 3. בכל שנה, החל משנת הכספים 2015 יופחתו שיאי כוח האדם, חודשי עבודה בלתי צמיתה ורכיבי השכר הנלווים להם במשרדי הממשלה וביחידות הסמך בשיעור של 1.5% לכל הפחות, וניתן יהיה להקצותם מחדש לשם מתן מענה לצרכים חדשים. אופן ההפחתה יהיה בשיעור אחיד לגבי כלל משרדי הממשלה, אלא אם נקבע אחרת בהחלטת ממשלה. 4 .הפחתה לפי סעיף 3 לא תחול לגבי משרד שיצמצם את היקף שיא כוח האדם וחודשי העבודה הבלתי צמיתה בתקציב משרדו בשיעור שיעלה על השיעור שתקבע הממשלה לגבי אותה שנה, קודם למועד קבלתה של ההחלטה. 5 . לבצע הפחתה של שיאי כוח האדם, חודשי עבודה בלתי צמיתה ורכיבי השכר הנלווים להם במשרדי הממשלה וביחידות הסמך בשנת התקציב 2015 בשיעור של 1.5%, כמפורט בנספח שלהלן. 6 . להטיל על שר הרווחה והשירותים החברתיים ועל שר האוצר להפחית את מספר העובדים, היקף השעות הנוספות והיקף תקציבי השכר במוסד לביטוח לאומי בשיעורים שייקבעו בהתאם לסעיף 3, וכן להקפיא קליטת עובדים חדשים במוסד עד לעמידה בהוראות חוק התקציב. 7 . להטיל על שר הכלכלה ועל שר האוצר להפחית את מספר העובדים, היקף השעות הנוספות והיקף תקציבי השכר בשירות התעסוקה בשיעורים המפורטים לעיל, וכן להקפיא קליטת עובדים חדשים בשירות התעסוקה עד לעמידה בהוראות חוק התקציב. 8 . להטיל על שר האוצר לפנות לכנסת ולמבקר המדינה בבקשה להפחית את מספר העובדים, היקף השעות הנוספות והיקף תקציבי השכר בשיעורים שייקבעו בהתאם לסעיף 3, וכן להפחית את תקציב הכנסת ומשרד מבקר המדינה בהתאם להחלטות שיתקבלו על ידם. 9 . לתקן את סעיף 5(א) בתקנון הממשלה, כך שלהצעת החלטה שליישומה נדרשת תוספת כוח אדם, יצוין המקור לתוספת כוח האדם האמורה מתוך מצבת כוח האדם הקיימת במשרדי הממשלה. התיקון יכנס לתוקף לאחר אישור בכנסת של תיקון החקיקה בסעיף 2. 10 . לעניין סעיפים 1 עד 5 לא יובאו בחשבון משרות אלה: א. עובדי הוראה במשרד החינוך. ב. עובדי בתי חולים ממשלתיים, ובכלל זאת בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, וכן לשכות בריאות מחוזיות. ג. שוטרים, סוהרים, ועובדי הרשות הארצית לכבאות ולהצלה ועובדי הרשות להגנה על עדים. ד.עובדים סוציאליים ונותני שירותים טיפוליים לאוכלוסייה נזקקת במשרד הרווחה והשירותים החברתיים. ה. עובדים המועסקים בהתאם לתקנות חוק שירות המדינה (מינויים)(תקופת כהונתם של עובדים זמניים), התשך-1960. ו. עובדים שהועברו ממוסד שהמדינה משתתפת בתקציבו עקב העברת תפקיד ממוסד כאמור למדינה. 11. חוברת עיקרי התקציב, שמוגשת לכנסת בצד הצעת חוק התקציב השנתי על ידי שר האוצר, תכלול, מדי שנה, דיווח לגבי יישום הוראות סעיף 1 ו-10 בהתאם להוראות החלטה זו בחוק התקציב השנתי. 12. להטיל על משרד האוצר ונציבות שירות המדינה להכין עד ליום 1 בינואר 2015 תוכנית פרישה מרצון, אשר תיועד ליתן מענה לפחות למחצית מההפחתה הנדרשת בסעיף 2 להחלטה זו ובסעיף 1 להחלטת הממשלה מס' 2079 מיום 7.10.2014. 13. תוצאות המדיניות האמורה בהחלטה זו והכלים כאמור בסעיף 12 ייבחנו על ידי צוות בהשתתפות מנכ"לית משרד האוצר, הממונה על התקציבים, נציב שירות המדינה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה. הצוות ידווח לממשלה מדי שנה עד חודש יוני ויהיה רשאי להציע התאמות בכלים ובמדיניות. עמידה בהוראות חוק התקציב לעניין כוח אדם 14. להטיל על המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה להגיש לוועדת החריגים הפועלת בהתאם להחלטת הממשלה מס' 214 מיום 13 במאי 2013 (להלן – ועדת החריגים) תכנית להתכנסות לחוק התקציב לעניין כוח אדם לשנת 2015, וזאת עד ליום 1 בנובמבר 2014. 15. קליטת עובדים חדשים למשרדי הממשלה תוקפא החל מיום 1 בנובמבר 2014 ועד ליום 31 בדצמבר 2015. ועדת החריגים תהא רשאית להנחות, באופן פרטני או כללי, את המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה ויחידות הסמך לגבי קליטת עובדים חדשים, והכל בכפוף לעמידה בהוראות חוק התקציב. 16. לצורך ביצוע האמור בסעיפים 14 ו-15, רשאים המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה ויחידות הסמך לפנות לנציב שירות המדינה בבקשה לבטל מכרזי כוח אדם פומביים שפורסמו נכון למועד קבלת החלטה זו, למעט מכרזים למשרות ייעודיות לפי סעיף 15א לחוק המינויים. החל ממועד קבלת החלטה זו, עלויות הנובעות כתוצאה מאי עמידה בהוראות חוק התקציב לעניין שיא כוח אדם ועבודה בלתי צמיתה ייגרעו מהתקציבים השוטפים של משרדי הממשלה.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
החלטת הממשלה קובעת מסגרת תקינה כך שסך המשרות שהממשלה רשאית למלא תעמוד על 41,697. החל משנת הכספים 2015 יופחתו שיאי כוח האדם ורכיבי השכר הנלווים להם במשרדי הממשלה וביחידות הסמך בשיעור של 1.5% לכל הפחות, וניתן יהיה להקצותם מחדש לשם מתן מענה לצרכים חדשים. ההחלטה מפרטת אילו משרות לא יובאו בחשבון, כגון עובדי הוראה ועובדי בתי חולים.
קליטת עובדים חדשים למשרדי הממשלה תוקפא מתאריך 1.11.2014 עד לתאריך 31.12.2015. ועדת החריגים תהא רשאית להנחותאת מנכ"לי משרדי הממשלה ויחידות הסמך לגבי קליטת עובדים חדשים.