בהמשך להחלטות הממשלה מס' 2189, מס' 2136(חכ/37) מיום 1.7.2002 ומס' 839 מיום 10.12.2006 ובהתאם לסעיף 3(א) לחוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל), התשנ"ה-1995:
1. לרשום את הודעת החשב הכללי במשרד האוצר כי הוא פועל בשיתוף משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת כביש חוצה ישראל בע"מ (להלן – הרשות הממונה) להרחבת כביש ארצי לישראל בנתיב נוסף לכל כיוון ממחלף קסם ועד מחלף עין תות, אשר יימצא בתחום הקו הכחול הנוכחי של שטח הזיכיון (להלן – הנתיב הנוסף), לרבות שינויים נדרשים במחלף בית נחמיה (הנתיב הנוסף והשינויים במחלף בית נחמיה ייקראו יחד להלן – ההרחבה או פרויקט ההרחבה).
2. לקבוע כי הנתיב הנוסף, יהיה כביש אגרה.
3. לצורך כך, לאשר כי הסכם הזיכיון שנחתם בין מדינת ישראל לבין דרך ארץ הייווייז (1997) בע"מ ביום 16 בפברואר 1998 (להלן – הסכם הזיכיון) יתוקן בין היתר בהתאם לעקרונות הבאים:
א. הסכם הזיכיון יכלול את מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקת פרויקט ההרחבה;
ב. חלוקת האחריות בין הזכיין לבין המדינה לתכנון ההרחבה;
ג. על מנת לאפשר השתתפות של מספר קבלנים ועל מנת להבטיח מחיר תחרותי לביצוע ההרחבה, בעל הזיכיון יפרסם ויערוך הליך תחרותי לקבלת הצעות לשירותי תכנון וביצוע פרויקט ההרחבה, כך שייבחרו מספר קבלני משנה לביצוע פרויקט ההרחבה לרבות להפעלתו של נתיב רב תפוסה, בתנאים שייקבעו בהסכם;
ד. בדומה למודל המימון של כביש ארצי לישראל, עלויות התכנון, ההקמה, ההפעלה והתחזוקה של הנתיב הנוסף ימומנו מהכנסות הזכיין מגביית אגרה, וזאת באמצעות הארכת תקופת הזיכיון בפרק זמן שלא יעלה על 3 שנים. לנוכח האמור לא יחול מנגנון העדכון התלת שנתי ביחס לתקופת ההארכה;
ה. בהמשך לאמור, משך הארכת תקופת הזיכיון המדויקת תיקבע עם השלמת ההרחבה, בהתאם לעלות הביצוע על ידי הזכיין בפועל (להלן – תקופת ההרחבה);
ו. חלוקת האחריות ועלויות בין הזכיין והמדינה באשר למקרקעי ההרחבה;
ז. חלוקת האחריות בין הזכיין והמדינה באשר להסדרת פעילות נתיב רב תפוסה בנתיב הנוסף, לרבות האפשרות לערוך שינויים בהפעלת הנתיב וכן תנאים להקמתו והפעלתו בהתאם לדין;
ח. הוראות בקשר לגיוס המימון על ידי הזכיין לצורך מימון פרויקט ההרחבה.
ט. קביעת אגרה ייעודית מופחתת לנסיעת כלי רכב מעל 4 טונה בשעות הלילה. גובה האגרה ושעות הנסיעה הרלוונטיות יוסכמו בין משרד התחבורה והבטיחות בדרכים למשרד האוצר.
4. לרשום את הודעת שר האוצר ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים (להלן – השרים) כי הנתיב הנוסף יהיה נתיב רב תפוסה לנסיעת רכב ובו לפחות שלושה נוסעים (נר"ת 3+), השרים יהיו רשאים להורות על שינויים בתנאי הפעלת הנתיב וייעודו, בכפוף לאמור בחוזה הזיכיון ובהתאם לעומסי התנועה.
ההחלטה בדבר הארכת תקופת הזיכיון טעונה אישור ועדת הכלכלה של הכנסת, בהתאם להוראות סעיף 3(ג) לחוק כביש אגרה (כביש ארצי לישראל), התשנ"ה-1995.
5. להנחות את החשב הכללי במשרד האוצר לפעול בשקידה ראויה, בשיתוף פעולה עם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (כלכלי-פיסקלי) במטרה להגיע להסכמה עם הזכיין שגביית החובות תתבצע במסלול המקוצר בהוצאה לפועל.
בטרם החתימה על חידוש החוזה עם הזכיין, החשב הכללי ידווח לשר האוצר, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר המשפטים על סטטוס ההסכמות.
ככל שהדבר יידרש, ראש הממשלה יחליט אם הנושא יובא לדיון בממשלה.