מה הוחלט?
בהמשך להחלטות הממשלה מס' 2447 מיום 15 באוגוסט 2004, שעניינה הקמת תאגידי מים וביוב, מס' 464 מיום 12 בספטמבר 2006, שעניינה יישום הרפורמה במשק המים העירוני, ומס' 2020 מיום 16 ביולי 2010, שעניינה הגברת השקעות בתשתיות מים וביוב, במטרה להפחית את תעריף המים שייקבע לצרכני מים של חברה אזורית כמשמעותה בהחלטה זו בכ- 5%, ולצורך מימוש המטרות העומדות בבסיס חוק תאגידי מים וביוב, התשס"א-2001 (להלן – חוק תאגידי מים וביוב), וביניהן: ייעול משק המים והביוב העירוני, רמת שירותים מיטבית לכלל הצרכנים וצמצום פערים בהתאם למדיניות הממשלה:
1. לתקן את חוק תאגידי מים וביוב כך שיבוצעו בו התיקונים הנדרשים לשם החלתו על חברות אזוריות, ובאופן שייקבעו בו, בין השאר, העקרונות הבאים:
הקמת חברות מים וביוב אזוריות
א. עד ליום 1 ביולי 2014 (להלן – המועד הקובע), ימוזגו כל תאגידי המים והביוב לכדי 15 חברות אזוריות למתן שירותי מים וביוב בכל הארץ (להלן – חברות אזוריות) וכן כלל הרשויות המקומיות הלא מתואגדות יעבירו את ניהול משק המים והביוב שבתחומן לאותן חברות (להלן – הליך המיזוג).
ב. רשימת הרשויות המקומיות, אשר תחומיהן ייכללו בחברה אזורית, בין אם הוקם בתחומן תאגידי מים וביוב ובין אם לאו, תהיה בהתאם להמלצת הממונה על תאגידי המים והביוב (להלן- הממונה), על הקמת 15 חברות אזוריות מיום 18 באפריל 2013 המצורפת כנספח בסיפא של החלטה זו.
ג. לאחר השלמת הליך המיזוג של כל אחד מתאגידי המים והביוב או העברת ניהול משק המים והביוב של כל אחת מהרשויות המקומיות לחברה האזורית, תהא החברה האזורית הבעלים של כלל נכסי המים והביוב בתחומה ותספק שירותי מים וביוב לכלל הצרכנים שבתחומה, במקום תאגידי המים והביוב או רשויות שטרם העבירו את ניהול משק המים והביוב בתחומן לתאגיד מים וביוב לפי הקבוע בחוק תאגידי מים וביוב (להלן – רשויות לא מתואגדות).
ד. קביעת הוראות לענין הקמת חברות אזוריות, לרבות על ידי מועצת הרשות הממשלתית למים ולביוב (להלן – מועצת רשות המים), בהמלצת הממונה, שיכללו, בין היתר, את הנושאים הבאים:
1) הפעולות שעל תאגיד מים וביוב או רשות לא מתואגדת לבצע לשם הקמת חברה אזורית, לרבות החלטות שעליהם לקבל לשם הקמת החברה, מסמכים ומידע שיש להעביר אל הממונה אגב הקמת חברה כאמור, והמועדים לביצוע ההליכים הנדרשים.
2) חלוקת האחזקות באמצעי השליטה בחברה האזורית בין הרשויות המקומיות החברות בה, לפי מפתח שווי הנכסים וצריכת המים היחסיים שבבעלות כל אחת מאותן רשויות.
3) מינוי אורגנים ובעלי תפקידים אחרים בחברה האזורית, לרבות מנכ"ל החברה, נושאי משרה בה ועובדיה.
4) אופן קבלת ההחלטות בחברה, ובפרט החלטות הדורשות אישורים מיוחדים; הוראות בעניין זה יותקנו בהתייעצות עם שרת המשפטים.
5) איוש הדירקטוריון בחברה אזורית ייעשה בהסכמה של כלל בעלי המניות בחברה האזורית. במקרה שבו לא מונו דירקטורים כאמור עד למועד הקבוע בסעיף קטן (ה)(4), הם ימונו על ידי ועדה למינוי דירקטורים בתאגידי מים וביוב שתמונה על ידי מועצת רשות המים, אשר בראשה יעמוד שופט בית משפט מחוזי בדימוס לפי הצעת שרת המשפטים, ובין חבריה יהיו שני חברים שיציע יושב ראש הוועדה שהם בעלי מומחיות בתחום המים והביוב.
6) הגדלת מספר הדירקטורים המירבי שניתן למנות לחברה לפי חוק תאגידי מים וביוב ל-11, אם הסכימו בעלי המניות בחברה מסוימת למנות רק דח"צים.
ה. אבני דרך מרכזיות בתהליך הקמת חברה אזורית, יהיו, בין היתר, כמפורט להלן:
1) תאגיד מים וביוב או רשות לא מתואגדת (להלן – הגופים) יעבירו לאישור הממונה הערכה של שווי הנכסים התפעוליים שיועברו לחברה האזורית, לפי הוראות חוק תאגידי מים וביוב, לא יאוחר מיום 1 בדצמבר 2013.
2) הגופים יעבירו לאישור הממונה את ההסכמים שבין הרשות המקומית או התאגיד לבין החברה האזורית בדבר הליך המיזוג, כאמור בסעיף 11(ב) לחוק תאגידי מים וביוב, לא יאוחר מיום 1 במרץ 2014.
3) הגופים יעבירו לאישור הממונה את חלוקת האחזקות בחברה האזורית וכל הסכם אחר בין הרשויות המקומיות או התאגיד לבין החברה האזורית או בינם לבין עצמם בעניינים הנוגעים להקמת החברה האזורית, לא יאוחר מיום 1 באפריל 2014.
4) הגופים ישלימו את הליך המיזוג לא יאוחר מיום 1 במאי 2014.
5) החל במועד הקובע לא תבוצע פעילות חיונית, כהגדרתה בחוק תאגידי מים, וביוב על ידי תאגיד מים וביוב או רשות מקומית.
ו. הממונה יאשר את האמור בסעיפים קטנים ה(1) עד (3) בתוך 30 ימים מהמועד שבו הוגשו לו כל המסמכים הרלוונטיים.
ז. להסמיך את מועצת רשות המים, לפי המלצת הממונה, לאשר הקמת חברה אזורית אף בטרם המועד הקובע, אף אם לא הצטרפו אליה כל הרשויות המקומיות והתאגידים הנמצאים בתחומה, ובלבד ששוכנעה כי החברה תורמת לייעול משק המים המקומי ותתחייב לקליטת יתר התאגידים או הרשויות הלא מתואגדות בתחום החברה האזורית כמפורט בנספח להחלטה זו.
ח. חברה אזורית תהא מחויבת לקלוט כל רשות מקומית לרבות איגוד ערים למים או לביוב שאינם מחויבים בתיאגוד והמבקשים להצטרף אליה, אם הורה הממונה כאמור לפי תנאים שיקבע ולאחר שמצא כי צירוף כאמור תואם את מטרות החוק.
ט. הסדרת זכויות בעלי מניות בחברה אזורית, לרבות בדרך של קביעת רוב מיוחס לגבי קבלת החלטות מסוימות באסיפה הכללית ובדירקטוריון, לשם הבטחת שמירת עניינם של בעלי מניות שלהם אמצעי שליטה מצומצמים יחסית ביחס לבעלי מניות אחרים בחברה או מניעת פגיעה ברמת שירותי המים והביוב הניתנים לתושבים באותן רשויות מקומיות.
י. הסדרת פעילות התאגיד האזורי לשם הבטחת ניהולו התקין.
יא. הבטחת זכויות נושי התאגיד:
1) מועצת רשות המים תקבע כללים, בהתאם להמלצות הממונה, לשם הבטחת יציבותן הפיננסית של החברות האזוריות.
2) סיוע ממשלתי –
א. שר האוצר, בהסכמת שרת המשפטים, יקבע את שיעור הסיוע הממשלתי לנושי תאגיד מים וביוב, במקרה שבו לא יהיה ביכולתה של החברה האזורית לקיים התחייבויות שהועברו אליה מאותו תאגיד במשך תקופה העולה על חודשיים מהמועד שנקבע לפירעון, אלא אם כן קבע מי שהסמיך שר האוצר, לאחר התייעצות עם הממונה, כי אי יכולתה של החברה האזורית לקיים את התחייבויותיה אינו נובע מהמיזוג.
ב. על החלטה של מי שהסמיך שר האוצר לפי סעיף קטן (א) ניתן יהיה להגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.
ג. ניתן סיוע לפי סעיף קטן (א), תחויב החברה האזורית להשיב למדינה את הסכום ששולם לנושי התאגיד. המדינה תיכנס בנעלי נושי התאגיד לעניין זה לכל דבר ועניין.
3) הממונה יקבע כללים במטרה להבטיח עמידת החברות האזוריות בהתחייבויות שהועברו אליהן על ידי תאגידי המים והביוב כתוצאה מהליך המיזוג.
4) הממונה יהא מוסמך לקבוע הוראות לעניין התקשרויות של תאגיד מים וביוב או רשות מקומית לא מתואגדת החל מיום 31 ביולי 2013, במטרה להבטיח כי התקשרויות כאמור מביאות בחשבון את הליך המיזוג, ובכלל זה העברת התחייבויות תאגיד המים והביוב לחברה אזורית.
בהחלטה זו "נושי התאגיד" – כל נושה של תאגיד מים וביוב המחויב במיזוג לפי החלטה זו, לרבות חברת בת שלו, שהתקשר עם התאגיד לפני יום 31 ביולי 2013 וההתקשרות צפויה להימשך עד למועד המאוחר מהמועד הקובע, ושאינו רשות מקומית או חברת מקורות.
יב. נוכח הוראות סעיף קטן (יא)-
1) הוראות החלק הראשון בפרק השמיני לחוק החברות יחולו בשינויים המחויבים על מיזוג לפי החלטה זו.
2) סעיפים 314, 315, ו-320 לחוק החברות לא יחולו על מיזוג כאמור.
3) סעיף 319 לחוק החברות יתוקן כך שבית המשפט לא יוכל להורות על עיכוב או מניעת ביצוע המיזוג.
הוראות בעניין הפרת הוראות החוק
יג. החל מיום 1 בינואר 2014, רשות מקומית אשר היא או תאגיד המים והביוב שבבעלותה ככל שישנו, לא עמדו באבני הדרך שבסעיף 1(ה) להחלטה זו (להלן – רשות או תאגיד שאינם עומדים באבני הדרך), לא תהיה רשאית למשוך דיבידנד מהתאגיד.
יד. נמצא כי רשות או תאגיד אינם עומדים באבני הדרך כאמור:
1) ישלח הממונה הודעה לפי סעיף 115 לחוק תאגידי מים וביוב בעניין זה, ובמסגרתה יפורט הפגם והתקופה שנקבעה לתיקונו; הודעה כאמור תישלח לשר האוצר ולשר הפנים.
2) בחלוף 14 ימים מיום ההודעה האמורה, אם הרשות או התאגיד עדיין אינם עומדים באבני הדרך כאמור, יוטל עיצום כספי בהתאם לאמור בסעיף 2(יז) ו- (יח).
3) בחלוף 30 יום מהטלת העיצום האמור, אם הרשות או התאגיד עדיין אינם עומדים באבני הדרך כאמור, יהא מוסמך הממונה וככל שמדובר ברשות מקומית – שר האוצר בהסכמת שר הפנים, למנות אדם מטעמו שיפעל לשם הבטחת קיום חובותיה של רשות או תאגיד שאינם עומדים באבני הדרך (להלן – מנהל מורשה). לא התקבלה הסכמת שר הפנים לבקשת שר האוצר באשר למינוי בתוך 30 יום, יובא המינוי לאישור הממשלה.
4) למנהל מורשה יהיו כל הסמכויות והתפקידים הנתונים לראש הרשות המקומית או מנכ"ל התאגיד, לדירקטוריון שלה, לוועדות הדירקטוריון שלה ולדירקטורים שלה לפי העניין, ולנושאי משרה נוספים בהם לפי כל דין, לצורך הבטחת הקמתה של חברה אזורית והמשך ניהול שוטף של משק המים והביוב ברשות או בתאגיד שאינם עומדים באבני הדרך, לרבות סמכות לגביית שכרו מתקציב אותה רשות מקומית והוא יבוא לעניין זה במקום התאגיד או הרשות המקומית והגורמים המוסמכים מטעמם. המנהל המורשה יפעל בשיתוף פעולה עם התאגיד, הרשות המקומית ונושאי המשרה בהם לשם ביצוע תפקידו, ככל שהדבר ניתן בנסיבות העניין.
טו. הגופים אשר מונה להם מנהל מורשה יישאו בהוצאות שהוציא המנהל המורשה לשם הקמת החברה האזורית, או הצטרפות לחברה כאמור, ואשר ייקבעו על ידי מועצת רשות המים.
טז. נושא משרה בגופים יחויב לפקח ולעשות כל שניתן לשם הקמת חברה אזורית או להצטרפות לחברה אזורית קיימת.
יז. על רשות או תאגיד שאינם עומדים באבני הדרך יחולו, בין השאר, ההוראות הבאות:
1) הממונה יטיל עיצום כספי על רשות או תאגיד מפרים בשיעור של 10 ₪ לכל תושב המתגורר בתחומה.
2) על רשות או תאגיד שאינם עומדים בכל אחת מאבני הדרך הקבועות בסעיף 1(ה) לאחר המועד הקבוע בצידה, ייווסף על העיצום הכספי החלק החמישים שלו לכל יום נוסף שבו היא אינה עומדת באותה אבן דרך.
יח. הוטל עיצום כספי על תאגיד מפר כאמור בסעיף קטן (א), ונוכח הממונה כי מנכ"ל תאגיד פעל באופן שמנע או עיכב את יישום אבני הדרך הקבועות בסעיף 1(ה), או שהפר הוראות שניתנו לעניין זה לפי כל דין, יטיל הממונה על מנכ"ל התאגיד המפר עיצום כספי בגובה 50,000 ש"ח, ויחולו על העיצום הכספי האמור הוראות סעיפים 131 עד 137 לחוק תאגידי מים וביוב, בשינויים המחויבים.
השפעה על תעריפי המים והביוב
2. להנחות את מועצת רשות המים כי תעריפי המים והביוב שייקבעו על ידה יביאו בחשבון את היתרונות לגודל הגלומים בהקמת חברה אזורית, וכתוצאה מהאמור תעריף המים והביוב שייקבע על ידה לצרכני חברה אזורית יהיה נמוך מהתעריף שייקבע לגבי צרכני תאגידי מים וביוב. הממשלה רושמת בפניה את עמדת רשות המים כי יישום מלא של הקמת חברות אזוריות צפוי להוביל להפחתה של כ-5% בתעריפי המים לכלל הצרכנים.
תמריצים ליישום הרפורמה
3. החל במועד הקובע, כל סיוע מענק או תמיכה לתאגידי מים וביוב, לרבות עבור השקעות בתשתיות, ככל שיועברו, יינתנו רק לחברות אזוריות, בהתאם לעמידתן בתכניות פיתוח שיאשר הממונה לפי סמכותו כאמור בסעיף 112 לחוק תאגידי מים וביוב, ובהתאם לכללי הקצאה שיקבע הממונה על התקציבים במשרד האוצר בתיאום עם מנהל הרשות הממשלתית למים וביוב.
4. החל במועד הקובע, לא יינתנו סיוע, תמיכה או מענק ממשלתיים לרשות מפרה, כל עוד אין בביטול הסיוע כדי לפגוע בפעילות משמעותית של אותה רשות.
הליכי יישום הרפורמה
5. להטיל על מנהל רשות המים, בתיאום עם הממונה על התקציבים במשרד האוצר, להקים צוות שילווה את הפעולות הנדרשות ליישום החלטה זו. מנהל רשות המים ידווח לוועדת השרים לענייני חברה וכלכלה, מדי שלושה חודשים, על הצעדים שננקטו ליישום החלטה זו.
נספח
|
תאגיד מאוחד |
שם התאגיד |
רשויות מקומיות החברות בתאגיד |
מס' רשויות בתאגיד |
מס' תושבים (באלפים) |
1 |
אזור הערבה |
עין נטפים |
אילת |
1 |
47 |
|
סה"כ |
|
1 |
47 |
|
2 |
אזור הנגב |
נווה מדבר |
ערערה בנגב, תל-שבע, חורה, כסייפה, לקיה , שגב-שלום |
6 |
82 |
מי רהט |
רהט |
1 |
55 |
||
מי שבע |
באר-שבע, אופקים |
2 |
221 |
||
מעיינות הדרום |
ערד, דימונה, ירוחם, מצפה-רמון |
4 |
69 |
||
טרם אוגדו |
עומר |
1 |
7 |
||
טרם אוגדו |
מיתר |
1 |
6 |
||
טרם אוגדו |
להבים |
1 |
7 |
||
|
סה"כ |
|
|
16 |
447 |
3 |
אזור הדרום |
יובלים אשדוד |
אשדוד |
1 |
212 |
מי אשקלון |
אשקלון, נתיבות |
2 |
145 |
||
מי יבנה |
יבנה , גן-יבנה |
2 |
54 |
||
מי קרית-גת |
קרית-גת |
1 |
48 |
||
טרם אוגדו |
גדרה |
1 |
24 |
||
טרם אוגדו |
בני עיש |
1 |
7 |
||
טרם אוגדו |
קרית-מלאכי |
1 |
21 |
||
טרם אוגדו |
שדרות |
1 |
21 |
||
|
סה"כ |
|
|
10 |
532 |
4 |
אזור י-ם |
הגיחון |
י-ם, אבו-גוש, מבשרת-ציון |
3 |
836 |
מי שמש |
בית שמש |
1 |
84 |
||
טרם אוגדו |
קרית-יערים |
1 |
3 |
||
|
סה"כ |
|
|
5 |
923 |
5 |
אזור יו"ש |
יובלים בשומרון |
אריאל, קרני-שומרון |
2 |
24 |
טרם אוגדו |
כלל היישובים ביו''ש |
|
|
||
|
סה"כ |
|
|
2 |
24 |
6 |
אזור מרכז דרומי |
מי ציונה – בהרחבה |
נס-ציונה, קרית-עקרון, מזכרת-בתיה |
3 |
62 |
מניב |
ראשל"צ |
1 |
232 |
||
מי בת-ים |
בת ים |
1 |
128 |
||
תמ"ר |
רמלה |
1 |
68 |
||
מי לוד |
לוד |
1 |
70 |
||
טרם אוגדו |
רחובות |
1 |
118 |
||
טרם אוגדו |
באר יעקב |
1 |
15 |
||
|
סה"כ |
|
|
9 |
693 |
7 |
אזור ת"א מרכז |
מי שיקמה |
חולון , אזור, בית-דגן, אור יהודה |
4 |
236 |
מי אביבים 2010 |
תל אביב – יפו |
1 |
415 |
||
|
סה"כ |
|
|
5 |
651 |
8 |
אזור רמת גן |
מי ברק |
בני-ברק |
1 |
163 |
מי גבעתיים |
גבעתיים |
1 |
55 |
||
מי רמת-גן |
רמת-גן |
1 |
148 |
||
|
סה"כ |
|
|
3 |
366 |
9 |
אזור פ''ת |
מי מודיעין |
מודיעין |
1 |
80 |
מי אונו |
קרית-אונו |
1 |
33 |
||
מיתב |
פ"ת, אלעד, כפר-ברא |
3 |
253 |
||
עין אפק |
ראש העין |
1 |
40 |
||
מי גני תקווה |
גני תקוה |
1 |
14 |
||
טרם אוגדו |
שוהם |
1 |
19 |
||
טרם אוגדו |
יהוד |
1 |
27 |
||
טרם אוגדו |
גבעת שמואל |
1 |
23 |
||
טרם אוגדו |
סביון |
1 |
3 |
||
|
סה"כ |
|
|
11 |
492 |
10 |
אזור השרון |
מי הוד השרון |
הוד השרון |
1 |
50 |
מי הרצליה |
הרצליה |
1 |
89 |
||
מי רעננה |
רעננה |
1 |
69 |
||
שרונים |
רמת-השרון |
1 |
42 |
||
מעיינות המשולש |
טירה , ג'לג'וליה, כפר-קאסם |
3 |
51 |
||
פלגי השרון |
צור-יגאל כוכב יאיר, כפר סבא |
3 |
97 |
||
טרם אוגדו |
כפר-שמריהו, טייבה, קלנסוואה |
3 |
60 |
||
|
סה"כ |
|
|
13 |
458 |
11 |
אזור שרון צפוני |
מי נתניה |
נתניה |
1 |
190 |
מעיינות השרון |
אבן יהודה , כפר-יונה, פרדסיה, קדימה-צורן, תל-מונד |
5 |
65 |
||
מי חדרה |
חדרה |
1 |
83 |
||
מי עירון |
אום אל-פאחם, בסמה, כפר-קרע, ערערה, מעלה-עירון, באקה, ג'את |
7 |
151 |
||
טרם אוגדו |
אור-עקיבא, בנימינה-ג. עדה, ג'אסר, פרדייס, זכרון יעקב, פ. חנה-כרכור, אליכין, חריש, זמר |
9 |
200 |
||
|
סה"כ |
|
|
23 |
689 |
12 |
אזור חיפה וקריות |
מי כרמל |
חיפה |
1 |
270 |
מעיינות אתא |
קרית-אתא |
1 |
52 |
||
פלגי מוצקין |
קרית מוצקין, רכסים |
2 |
48 |
||
ימים |
קרית ים |
1 |
38 |
||
מי קרית-ביאליק |
קרית ביאליק |
1 |
38 |
||
מי עכו |
עכו |
1 |
47 |
||
טרם אוגדו |
טירת-כרמל, נשר, |
2 |
47 |
||
טרם אוגדו |
דליית אל כרמל, עוספיה |
2 |
14 |
||
|
סה"כ |
|
|
11 |
554 |
13 |
אזור נצרת ועמקים |
מעיינות העמקים |
קרית טבעון , יקנעם עלית, רמת-ישי |
3 |
44 |
סובב שפרעם |
אעבלין , בסמת-טבעון, זרזיר, טמרה, כאבול, כפר-מנדא, שעב, שפרעם , כאוכב , ביר אל מכסור |
10 |
140 |
||
הרי-נצרת |
נצרת, איכסאל, יפיע, עילוט, ריינה |
5 |
128 |
||
כפרי גליל תחתון |
בועיינה-נוג'ידאת, דבורייה, טורעאן, כפר-כנא, משהד, שיבלי , עין מאהל |
7 |
74 |
||
מי נע |
נצרת-עלית, מגדל העמק, עפולה |
3 |
106 |
||
טרם אוגדו |
בית שאן, כעבייה |
2 |
22 |
||
טרם אוגדו |
כפר תבור |
1 |
3 |
||
|
סה"כ |
|
|
31 |
517 |
14 |
אזור גליל מערבי |
אל עין |
אבו סנאן , ג'דיידה מאכר, ג'וליס, כפר יאסיף, ירכא, מזרעה, יאנוח ג'את, |
7 |
71 |
מי גליל |
דיר אל אסד, בענה, מג'ד אל כרום, דיר-חנא, נחף, עראבה, סכנין |
7 |
102 |
||
מעיינות זיו |
מעלות,שלומי, כסרא סמייע, כפר ורדים, מעילייא |
4 |
40 |
||
עין הכרמים |
כרמיאל |
1 |
45 |
||
טרם אוגדו |
נהריה |
1 |
79 |
||
|
סה"כ |
|
|
20 |
337 |
15 |
אזור גליל מזרחי |
התנור |
קרית-שמונה , מטולה , קצרין, מ'גדל שמס, מסעדה, |
5 |
44 |
פלג הגליל |
חצור , צפת, טובא-זנגריא, גוש-חלב, יסוד המעלה, מראר , ראמה,עילבון, בית-ג'אן, סאג'ור חורפייש, פסוטה, פקיעין |
13 |
113 |
||
מי רקת טבריה |
טבריה , יבניאל, מגדל, כפר-קמא |
4 |
50 |
||
טרם אוגדו |
ראש-פינה, בוקעתא, עין-קיניא, |
4 |
30 |
||
|
סה"כ |
|
|
26 |
237 |
|
סה"כ |
|
|
186 |
6,967 |
החלטת הממשלה קובעת כי ימוזגו כל תאגידי המים והביוב לכדי 15 חברות אזוריות למתן שירותי מים וביוב בכל הארץ, וכי כלל הרשויות המקומיות הלא מתואגדות יעבירו את ניהול משק המים והביוב שבתחומן לאותן חברות. חלוקת האחזקות באמצעי השליטה בחברה האזורית בין הרשויות המקומיות החברות בה, לפי מפתח שווי הנכסים וצריכת המים היחסיים שבבעלות כל אחת מאותן רשויות.