לשם ייעול פעילות הממשלה בתקצוב של מוסדות ציבור, ולטובת הגדלת היצע הדיור באמצעות בנייה חדשה והתחדשות עירונית, בשל הזיקה שבין קיומן של מוסדות ציבור לבנייתן של יחידות דיור, ומאחר שנכון להיום ההוצאה הציבורית לצורך הקמת מוסדות ציבור באמצעות הרשויות המקומיות מתבצעת באופן מבוזר ועל ידי מספר משרדי ממשלה ויחידות סמך:
1 . להטיל על המנהל הכללי של משרד הבינוי והשיכון להקים ועדה בין משרדית לתיאום הקמתם של מוסדות ציבור ושיפוצם (להלן – הוועדה הבין משרדית). המנהל הכללי של משרד הבינוי והשיכון יעמוד בראש הוועדה הבין משרדית ועל חבריה יימנו נציגי משרדים אלה (להלן – הגופים המקצים):
א. משרד הבריאות.
ב. משרד הפנים.
ג. משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
ד. המשרד לפיתוח הנגב והגליל.
ה. המשרד לשירותי דת.
ו. משרד התרבות והספורט.
ז. מנהל תכנון.
ח. רשות מקרקעי ישראל.
ט. המועצה להסדר ההימורים בספורט.
י. משרד החינוך.
יא. אגף התקציבים ואגף החשב הכללי במשרד האוצר.
יב. מפעל הפיס – משקיף.
2 . הוועדה הבין משרדית תתאם את הקצאת התקציב בין הגופים המקצים לטובת קידום הבנייה החדשה, מניעת כפל תקצוב, ניצול יעיל של משאב הקרקע, עידוד השימוש במבנים בשימושים מעורבים ובכלל זה שילוב שימושים ציבוריים במבנים סחירים ושיפור תזמון הקצאת הכספים מהגופים המקצים לאותם מוסדות.
3 . הוועדה הבין משרדית תתכנס אחת לרבעון לפחות, וכן במועד שבו מגובשות תכניות העבודה של הגופים המקצים להקצאת מוסדות ציבור. הוועדה תתכנס לישיבה ראשונה לא יאוחר מיום 1 בנובמבר 2016.
4 . הוועדה תתאם את הקצאת מוסדות הציבור בין הגופים המקצים השונים. התכנית המתואמת להקצאת מוסדות הציבור תוגש לאישור הממשלה אחת לשנה.
5 . על אף האמור בהחלטה זו, לעניין מעונות היום המוקצים על ידי משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ומוסדות החינוך המוקצים על ידי משרד החינוך, לא יחולו סעיפים 2 ו-4, וחברי הוועדה מטעם משרדי החינוך והעבודה, הרווחה והשירותים החברתיים יהיו חייבים בדיווח ובעדכון בלבד.
6 . להנחות את מפעל הפיס לדווח לוועדה על פעילותו בתחום הקמת מוסדות ציבור. דיווחי מפעל הפיס יועברו לוועדה לקראת ישיבותיה ובהתאם להחלטת יושב-ראש הוועדה.
7 . להנחות את יושב ראש הוועדה לפעול לריכוז כלל המידע הממשלתי בנושאים הבאים:
א. מוסדות ציבור הקיימים ברשויות המקומיות, לרבות המוסדות המופיעים ברשימה המפורטת בנספח א' להחלטה זו (להלן- מוסדות ציבור). ככל שהוועדה תמצא לנכון, יתווספו מוסדות ציבור נוספים לרשימה.
ב. עלויות הקמה של מוסדות ציבור.
לשם כך, להטיל על הגופים המקצים, להעביר דיווח מסכם לוועדה הבין משרדית, עובר לישיבתה הראשונה, בהתאם להנחיות יושב ראש הוועדה.
8 . להטיל על משרד הבינוי והשיכון לבצע סקר של מלאי מוסדות הציבור שקיימים בכלל הרשויות המקומיות. הסקר יכלול נתונים על כמות מבני הציבור, שנת הבניה, מצבם הפיזי של המבנים ופילוחם על פי סוגי השימושים שלהם וכן מצאי המגרשים המאושרים לצרכי ציבור בתחום כל אחת מהרשויות. תוצאות הסקר יושוו לממצאים שהתקבלו לפי סעיף 6. את סקר המלאי ואת תוצאות ההשוואה יציג משרד הבינוי והשיכון לוועדת השרים לענייני תכנון, בנייה מקרקעין ודיור בתוך 180 יום ממועד החלטה זו.
9 . להטיל על משרד הבינוי והשיכון, בשיתוף מנהל התכנון, רשות מקרקעי ישראל, אגף התקציבים ואגף החשב הכללי במשרד האוצר, לבחון גיבוש כללים לביצוע הקצאה תקציבית לצורך הקמת מוסדות ציבור בשיטת שיתוף של גוף ציבורי ויזם פרטי (PPP), עבור רשויות מקומיות שיוכלו להשלים פעילות זו, ובכפוף לדיני המכרזים וכללי התמיכות. במסגרת הכללים ייבחן המודל הכלכלי המאפשר הקצאה זו, לרבות באמצעות שילוב של שטחי מסחר. מסקנות הבחינה האמורה יוצגו לוועדת השרים לענייני תכנון, בנייה מקרקעין ודיור בתוך 90 יום ממועד החלטה זו.
נספח א' להחלטה – רשימת מוסדות הציבור הכלולה בהחלטה:
1 . גני ילדים ובתי ספר.
2 . מעונות יום.
3 . מתנ"סים ומרכזים רב תכליתיים.
4 . מוסדות דת (בתי כנסת, מסגדים, כנסיות וכד').
5 . מקוואות.
6 . טיפת חלב ומרפאות שכונתיות.
7 . מרכזי יום לקשיש ומועדונים לקשיש, מועדוני נוער ומועדונים קהילתיים.
8 . אולמות ומגרשי ספורט.
9 . ספרייה.
10 . אולמות תרבות.
11 . מוסדות לאספקת שירותי חירום.