בהתאם ליעדי הממשלה בדבר תכנון ושיווק דירות למגורים והגדלת היצע הקרקע למגורים הבאים לידי ביטוי בהחלטות הממשלה מס' 2019, ו- 3330, ובהמשך להחלטת ממשלה מס' 3161, בדבר העתקת מחנות צה"ל לנגב והחלטת הממשלה מס' 4088 בעניין הסכם ניהול התכנון בקרקעות מחנות צה"ל, לפעול כדלקמן:
1) להנחות את שר הפנים להביא לאישור המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הוראה להכנת תכנית מתאר ארצית (להלן – תמ"א), מתוך מטרה להאיץ את תכנון שכונות המגורים על שטחי מחנות צה"ל המתפנים באופן שיאפשר העברת צה"ל לנגב ולגליל ובה בעת הגדלת מלאי הדירות באזור המרכז.
א. התמ"א תהיה מפורטת בכל הקשור לתשתיות העל תומכות הדיור במחנות צה"ל המתפנים, במחנות הקולטים ובכל המרחב הנדרש. התמ"א תוכן בהתחשב בתכנית המתאריות לשטחי מחנות צה"ל כפי שיוכנו ויקודמו בוועדות המחוזיות ועל מנת לאפשר את ביצוען, וככל הנדרש תכלול תכנון מתארי כללי לשטחי המחנות המתפנים.
ב. התמ"א תכלול לפחות את המתחמים הבאים:
1) מחנה סירקין
2) מחנה תל השומר
3) מחנה צריפין
4) אגד מחנות גלילות
ג. המועצה הארצית תיתן עדיפות עליונה לתמ״א ותפעל ככל הניתן לכך שהחלטתה לגבי אישור התמ"א תתקבל בתוך שנה מיום הגשתה.
ד. רשות מקרקעי ישראל תפעל להגיש תכניות מפורטות למתחמים השונים אל הוועדות המחוזיות במקביל לעריכת התמ"א בתוך שנה מיום קבלת החלטה זו, ככל שלא הוגשו עד כה.
2) עקרונות הליכי התכנון ומימושו:
א. תכנון מפורט לתשתיות-על: התמ"א תהיה מפורטת בכל הקשור לתשתיות-על התומכות דיור (מט"ש, כבישי הזנה, הסעה המונית) כך שניתן יהיה להוציא היתרים מכוחה.
ב. שטחי המחנות המתפנים:
1) הוועדות המחוזיות יפעלו לקידום תכניות מפורטות למתחמים השונים במקביל להכנת התמ"א. על אף האמור רשאית המועצה הארצית במקרים מיוחדים להחליט כי חלקים ספציפיים בתוכנית יקודמו על ידה ולא על ידי הוועדה המחוזית.
2) התמ"א תכלול תכנון מתארי כללי לשטחי המחנות רק ככל שהדבר יידרש לקידום תכנון תשתיות העל ובשים לב למצב קידום התכניות המתאריות והמפורטות למתחמים השונים על ידי הוועדות המחוזיות.
3) ככל שהוועדה המחוזית לא תקבל החלטה לאשר את התוכנית תוך שנה וחצי מיום הגשתה, רשאי רמ"י לפנות לשר הפנים ולבקשו לפעול לאישור תכנית למתחם האמור במועצה הארצית כתוכנית מתאר ארצית מפורטת.
4) להקים ביחס לכל מתחם צוות היגוי שילווה את עבודת התכנון ויפתור ככל הניתן חסמי תכנון ושיווק. בראש צוות ההיגוי יעמוד נציג שר הפנים ובנוסף יהיו חברים בו מהנדס העיר ונציג ראש העיר שבה מצוי המתחם, נציג המחוז של משרד הפנים, משרד ראש הממשלה, רשות מקרקעי ישראל, משרד הביטחון, משרד הבינוי ושיכון, משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, המשרד להגנת הסביבה, הרשות הממשלתית למים וביוב ואגף התקציבים במשרד האוצר.
3) מעקב והסרת חסמים:
א. לצורך מעקב אחר הכנה וקידום התמ"א במועצה הארצית ולצורך הסרת חסמים אחרים הקשורים בקידום התכנון, מנהל רשות מקרקעי ישראל ומנכ"ל משרד הפנים יעבירו דיווח אחת לרבעון לוועדת השרים לענייני דיור. במסגרת זאת, יועבר דיווח על התקדמות התכנון בכלל המתחמים והערכת לוח זמנים להשלמת התכנון.
ב. חסמי תכנון ושיווק, לרבות חסמים צפויים, שאינם ניתנים לפיתרון מהיר על ידי צוות ההיגוי (כאמור בסעיף 2 להחלטה זו) יועברו לוועדת החסמים שהוקמה בהחלטת הממשלה מס' 1980 מיום 15.7.2010.
4) להנחות את ועדות המכרזים המשרדיות והחשבת הכללית במשרד האוצר להשלים ביצוע התקשרויות עם גורמי המקצוע הנדרשים, לרבות בפטור ממכרז על פי דין, בתוך 60 ימים ממועד החלטה זו.
5) להנחות את הממונה על התקציבים במשרד האוצר ומנהל רשות מקרקעי ישראל להגיע להסכמים עם הרשויות המקומיות הרלבנטיות, לתכנית מימון של מטלות פיתוח המתחמים, שהקמתם תידרש לצורך זירוז הביצוע של בניית הדירות שיתוכננו במסגרת התמ"א.
6) להנחות את משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, הרשות הממשלתית למים וביוב וכל משרדי הממשלה הרלבנטיים לעניין תשתיות העל של המתחמים האמורים, לשלב את התשתיות בתכניות העבודה הרב שנתיות שלהם.