א. לאשר עקרונית את טיוטת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון מס' 8), התשע"ז-2017 המצ"ב (דפים..).
ב. להסמיך את ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר על דעת הממשלה את נוסח טיוטת החוק.
ג. בהתאם לסעיף 81(ג) לתקנון הכנסת, לבקש מוועדת הכנסת להקדים את הדיון בהצעת החוק בקריאה ראשונה.
בהתאם לסעיף 88(ב) לתקנון הכנסת, לבקש מוועדת הכנסת להתיר את הקריאה השנייה על הצעת החוק ביום הנחתה על שולחן הכנסת.
ד. להטיל על מזכיר הממשלה להודיע לכנסת, באופן מידי, על חזרתה של הממשלה מהצעת החוק האמורה באחד מהמקרים הבאים:
1. במקרה שיידחה יום התחילה בו יחל תאגיד השידור הישראלי בשידוריו ותאגיד החדשות יחל להעביר תוכן חדשותי ותוכן בענייני היום לתאגיד השידור הישראלי, קרי מעבר ליום 15 במאי 2017.
2. אם יוכנס שינוי בסעיף לפיו היקף כוח האדם הראשון בתאגיד החדשות יהיה זהה להיקף כוח האדם בחטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי.
3. אם יוכנס שינוי בסעיף לפיו כל העובדים אשר כבר נקלטו בחטיבת החדשות של תאגיד השידור הישראלי ייקלטו, בכפוף להסכמתם, בתאגיד החדשות.
4. אם יוכנס שינוי בסעיף לפיו תנאי ההעסקה של עובדי תאגיד החדשות יהיו זהים לאלו שנקבעו לעובדי חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי.
5. אם יוכנס שינוי בסעיף לפיו המנהל הכללי הזמני אינו רשאי לערוך שינויים במבנה הארגוני של תאגיד החדשות בתקופת המעבר, ובכלל זה בשיבוץ של עובדים עוברים מתאגיד השידור הישראלי ובתנאי העסקתם, אלא בהסכמת העובד העובר.
6. אם יוכנסו שינויים בהצעת החוק הפוגעים בעיקרון לפיו תצומצם הכפילות בתפעול וניהול שני התאגידים, ובפרט בסעיף לפיו כל ההתקשרויות לאספקת טובין, שירותים ומקרקעין להם תאגיד החדשות נדרש (למעט תשלומי שכר לעובדיו או תשלומים אחרים המפורטים בהצעת החוק) יבוצעו על ידי ובאמצעות תאגיד השידור הישראלי בלבד.
7. אם יוכנסו שינויים בהצעת החוק בסעיפים הקובעים את מתכונת הפעולה של תאגיד החדשות ובכלל כך שימוש במתקני תאגיד השידור הישראלי וכן לעניין ההתקשרויות לאספקת טובין, שירותים ומקרקעין על ידי תאגיד השידור הישראלי.
8. במקרה של שינוי מהותי שבעטיו תיגרם פריצה של המסגרת התקציבית הקבועה לשידור הציבורי בהתאם לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014, הן זו השוטפת והן זו החד פעמית.
9. כל שינוי בכללי הממשל התאגידי, במנגנוני המינוי ובתנאי המינוי של מועצת תאגיד החדשות, המנכ"ל ובעלי תפקידים בתאגיד החדשות, בין בתקופת המעבר ובין בתקופת הקבע.
ה. הממשלה מסמיכה את שר התקשורת לבחון את העברת תפקיד הפקת תכני החדשות ותכנים בענייני היום בשפה הערבית מתאגיד השידור הציבורי אל תאגיד החדשות, וככל שתתקבל החלטה אחרת מהקבוע בטיוטת החוק לעניין זה, ייערכו ההתאמות הנדרשות בדיונים בכנסת בעת הכנת הצעת החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית, והכל בכפוף לסעיף ד' בהחלטה זו.
ו.
1. מבלי לגרוע מאמור בסעיף ה' לעיל, בנוסח שתביא הממשלה לדיון בעת הכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית ייכלל נוסח לפיו תפקיד הפקת תכני החדשות ותכנים בענייני היום של שידורי הרדיו של "קול ישראל" בשפות הרווחות בציבור בישראל ובכלל זה בשפות הרוסית והאמהרית יעבור לתאגיד החדשות, והכל בכפוף למסגרת התקציבית הקבועה לשידור הציבורי בכללותו בהתאם לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 וכן בכפוף לאמור בסעיף ד' להחלטה זו.
2. כן יובא נוסח במהלך הכנת הצעת החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית לעניין מנגנון להכרעה בנוגע לחלוקת לוח השידורים בין התוכן החדשותי והתוכן בענייני היום לבין התוכן שישדר תאגיד השידור הישראלי, לרבות לעניין פריצה לשידורים ואירועים חדשותיים.
3. כן יובא נוסח במהלך הכנת הצעת החוק לקראת קריאה שנייה ושלישית לעניין מנגנון הכרעה במקרה של מחלוקת בין תאגיד השידור הישראלי לבין תאגיד החדשות בגיבוש הסכם לעניין אספקת הטובין, המקרקעין והשירותים וביישום הוראותיו, למעט בעניין הנוגע לתקציב. מחלוקת בעניין הנוגע לתקציב כאמור, תוכרע על ידי הממונה על התקציבים במשרד האוצר.
הנוסחים האמורים בסעיף ו(1)-(3) יובאו בהסכמה על ידי משרד התקשורת ומשרד האוצר ובהסכמת היועץ המשפטי לממשלה.