בהמשך להחלטת הממשלה מס' 1712 מיום 21.04.2002, אשר התירה פרסומם של הפרוטוקולים של דיוני ועדת החקירה הממלכתית בעניין פרשת היעלמותם של ילדים מבין עולי תימן בשנים 1954-1948 (להלן – "הוועדה" או "ועדת כהן-קדמי") שהתקיימו בדלתיים פתוחות, בהמשך לצו ועדות חקירה (היתר עיון בפרוטוקולים של דיוני ועדת חקירה), התשס"ג-2003 מיום 24.12.2002 ובהמשך להחלטת הממשלה מס' 1584 מיום 26.06.2016 אשר מינתה את השר צחי הנגבי להיות אחראי על בדיקת חומרי ועדת כהן-קדמי שנותרו חסויים ולהמליץ אילו מהם ניתנים לפרסום:
1. הממשלה מכירה באינטרס הציבורי שבחשיפת המידע המצוי בארכיון המדינה בנוגע לפרשה הידועה כפרשת היעלמות ילדי תימן ואחרים, ובפרסומו – בכפוף להוראות הדין בנוגע להגנה על הפרטיות ולחובות סודיות אחרות.
2. בהתאם לסעיף 26(ב) לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968, (להלן – "חוק ועדות חקירה") הממשלה מאמצת את המלצות השר הנגבי ומורה להתיר פרסומם של חומרי ועדת כהן-קדמי המפורטים בזאת:
א. הפרוטוקולים החסויים של הוועדה – ובכללם כל חומר מחומרי הוועדה אשר צורף לפרוטוקולים אלו.
ב. חומר ראיות כמשמעו בסעיף 15 לחוק ועדות חקירה.
וזאת בהתאם לעקרונות החשיפה המובאים להלן ובכפוף לאישור ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת.
3. בהתאם להוראות תקנות הארכיונים (עיון בחומר ארכיוני המופקד בגנזך), התש"ע-2010 (להלן – "תקנות העיון"), הממשלה מודיעה כי לגבי חומרים אחרים מתוך חומרי ועדת כהן-קדמי אשר אינם כלולים בהחלטתה שבסעיף 2 לעיל, קיבל השר הנגבי, בתור נציג המוסד המפקיד ובהתייעצות עם גנז המדינה, החלטה לחשוף ולפרסם אותם, בהתאם לאותם עקרונות חשיפה המובאים להלן.
4. להלן תמצית עקרונות החשיפה שעליהם המליץ השר הנגבי:
א. כל החומר הארכיוני מוועדת כהן-קדמי יפורסם באתר האינטרנט של ארכיון המדינה, למעט מידע בנושאים הבאים –
1. מידע אודות אימוץ – יפורסם ללא פרטים העשויים להביא לזיהוי המאומצים, המאמצים וההורים הביולוגיים, וזאת לנוכח הוראות חוק אימוץ ילדים, התשמ"א-1981 (להלן – "חוק אימוץ ילדים"). מידע אודות מאומצים אשר נמצא קשר בין אימוצם לבין הפרשה – יפורסם בכפוף לאישור בית המשפט בהתאם לאמור בחוק אימוץ ילדים.
2. מידע רפואי – לנוכח חובות סודיות הקבועות בחוק זכויות החולה, התשנ"ו-1996, יפורסמו פרטים מזהים הנדרשים לצורך איתור קרובי משפחה, אולם ללא פרסום המידע הרפואי בגינם או מידע אחר העשוי להוביל למידע רפואי בגינם.
3. מידע בענייני רווחה – שמות ופרטים שעשויים להביא לזיהוי במסמכים מתחום הרווחה לא יפורסמו לנוכח המידע האישי הרגיש המופיע בהם.
4. מידע (לרבות מידע רפואי ומידע על רווחה) המצוי בתיקם של נעדרים שהוועדה הגדירה כ"עלומים"– יפורסם, למעט אם המשפחה סירבה לפרסום.
5. מידע (לרבות מידע רפואי ומידע על רווחה) אודות אנשים שידוע כי נפטרו או נקבע על ידי הוועדה כי נפטרו– יפורסם, למעט פירוט של דו"חות של נתיחות לאחר המוות ותמונות מתוכן, ולמעט אם המשפחה סירבה לפרסום.
6. מידע אחר שיש בו פגיעה בפרטיות – מידע שאין בו עניין ציבורי הנוגע לפרשה, או שהפגיעה בפרטיות שבפרסומו עולה על העניין הציבורי שבפרסום – לא יפורסם.
7. מחקרים וספרים שהוגשו לוועדה – בשל הגבלות הנובעות מזכויות יוצרים, אלו לא יפורסמו במלואם באתר האינטרנט של ארכיון המדינה, כי אם כרשימה בלבד. תינתן אפשרות לעיין בחומר זה בארכיון המדינה.
8. חומרים שנאספו מרשויות חקירה – תיערך היוועצות עם רשויות החקירה טרם פרסום המידע על מנת לוודא שאין מניעה מכח דין לפרסום המידע.
9. מידע אשר גילויו עלול לפגוע בביטחון המדינה – יפורסם בכפוף לאישורים שניתנו על ידי הגורמים הביטחוניים המוסמכים.
ב. קרובי משפחה או מי מטעמם יורשו לעיין במסמכים שלא פורסמו לעיון הציבור, למעט חומרים אודות אימוץ כמפורט בפסקה 1 לעיל, וזאת בהתאם לאמור בתקנה 9(ד) לתקנות העיון.
ג. הממשלה מטילה על ארכיון המדינה לפרסם מיד עם קבלת החלטה זו הודעה לציבור בדבר אפשרות של קרובי משפחה של מי מהנעדרים אשר עניינם נבדק על ידי ועדת כהן-קדמי, להתנגד לפרסום התיק האישי.
5. הממשלה מקבלת את עמדת השר הנגבי להמליץ למשרדים המפקידים של חומרי הארכיון מוועדת בהלול-מינקובסקי (משרד המשפטים והמשרד לביטחון הפנים) ומוועדת שלגי (משרד הפנים), לאמץ את עקרונות החשיפה דלעיל בנוגע לחומרים הארכיוניים של ועדות אלו אשר הופקדו בארכיון המדינה.