על מנת להקל על יוקר המחיה בתחום מוצרי התעבורה:
1 . להטיל על שרת התחבורה והבטיחות בדרכים (להלן – שרת התחבורה) לפעול לפרסום עתי של מדד להערכת עלות התחזוקה השוטפת של כלי רכב (להלן – מדד התחזוקה), החל מחודש יוני 2023. המדד יתבסס על נתוני אמת של עלויות חלקי חילוף לרכב וטיפולי רכב שנעשו בפועל, שיימסרו בהתאם לסעיף 16 לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו-2016 (להלן – חוק רישוי שירותי רכב).
2 . להנחות את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים (להלן – המשרד) לגבש, באישור רשות התחרות ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, את מתודולוגיית מדד התחזוקה בתוך 90 יום ולפרסם אותו באתר המשרד.
3 . לתקן את פרק ה' לחוק רישוי שירותי רכב, כך שמשווק רכב יכלול בפרסומת לרכב שהוא משווק הפניה למדד התחזוקה המפורסם באתר המשרד.
4 . להטיל על שרת התחבורה, מכוח סמכותה לפי סעיף 153 לחוק רישוי שירותי רכב, להביא להתייעצות בפני המועצה המייעצת לעניין שמאי רכב תוך 30 יום ממועד החלטה זו –
א. טיוטת הוראות מקצועיות שיחליפו את אגד הנחיות מקצועיות לשמאי רכב (להלן – ההנחיה).
ב. טיוטת ההוראות המקצועיות לפי סעיף קטן (א) תהיה מבוססת על ההנחיה בשינוי זה: שומת הרכב תכלול את מחיר השוק של חלקי חילוף לרכב שנדרש להחליפם או לתקנם כאמור.
ג. לעניין זה, "מחיר שוק" – המחיר שיש לצפות לו במועד עריכת השומה במכירת חלקי חילוף לרכב אשר נערכת בהתאם להסדר מסגרת כולל וקבוע (להלן – הסדר המסגרת) בין מוכר מרצון שהוא בעל רישיון להפעלת מוסך לבין קונה מרצון שהוא בעל הרכב או מבטח המחויב בתגמולי הביטוח, כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981 (להלן – המבטח), זאת בהתחשב ביכולת של מוכר מרצון לספק את חלק החילוף לרכב ובכך שהמבטח סיפק את הנתונים על הסדר המסגרת לעורך השומה.