1. להנחות את שר החינוך לתקן את תקנה 3(ג) לתקנות חינוך ממלכתי (מוסדות מוכרים), התשי"ד-1953 (להלן – תקנות חוק חינוך ממלכתי), כך שהתנאים להכרה במוסד חינוך מוכר שאינו רשמי, הקבועים בסעיף זה יהיו כדלקמן:
א. לימודי תכנית היסוד במקצועות הלימוד – מתמטיקה, אנגלית ושפה עברית או ערבית (להלן – שלושת מקצועות הבסיס), יהיה בהיקף של 100% בשנה מכלל שעות הלימוד במקצועות אלה במוסד חינוך רשמי, כפי שנקבעו בחוזר המנהלת הכללית.
ב. לימודי תכנית היסוד ביתר המקצועות יהיה בהיקף של 75% מכלל שעות הלימוד במקצועות אלה במוסד חינוך רשמי, כפי שנקבעו בחוזר המנהלת הכללית.
ג. השתתפות בבחינות הערכה (כגון מדדי יעילות וצמיחה בית ספריים (להלן – מבחני המיצ"ב)) ובמבחנים הבינלאומיים בהם נבחנים תלמידי מוסדות החינוך הרשמיים (כגון- PISA, TIMSS, PIRLS) בהיקף ובמתכונת של מוסד חינוך רשמי.
ד. היעדר אפליה בהליך קבלת תלמידים למוסד או בכל דרך אחרת.
ה. השינוי האמור בסעיף (א) יבוצע באופן הדרגתי בכל אחת משכבות הגיל, בהתאם לתכנית היסוד לכל שכבת גיל, כמפורט:
שנת הלימודים
|
שיעור לימודי מקצועות הבסיס
|
תשע"ד
|
75%
|
תשע"ה
|
80%
|
תשע"ו
|
90%
|
תשע"ז ואילך
|
100%
|
2. לתקן את חוק לימוד חובה, התש"ט-1949 (להלן – חוק לימוד חובה) כך ששר החינוך יהיה רשאי לקבוע הוראות לתקצוב מוסדות הפטור המוזכרים בסעיף 5(א) לחוק לימוד חובה ואת התנאים לתקצובם, ובלבד שיקבע תנאים כדלקמן:
א. מוסד פטור יהיה מתוקצב בשיעור של 55% בתנאי שמתקיימים תנאים אלה:
(1) לימודי תכנית היסוד בשלושת מקצועות הבסיס יהיה בהיקף של 100% מכלל שעות הלימוד במקצועות אלה במוסד חינוך רשמי, כפי שנקבעו בחוזר המנהלת הכללית.
(2) לימודי תכנית היסוד ביתר המקצועות יהיה בהיקף של 55% מכלל שעות הלימוד במקצועות אלה במוסד חינוך רשמי, כפי שנקבעו בחוזר המנהלת הכללית.
(3) השתתפות בבחינות הערכה (כגון מדדי יעילות וצמיחה בית ספריים (להלן – מבחני המיצ"ב)) ובמבחנים הבינלאומיים בהם נבחנים תלמידי מוסדות החינוך הרשמיים (כגון- PISA TIMSS, PIRLS) בהיקף ובמתכונת של מוסד חינוך רשמי.
(4) דיווח מצבת המורים המלמדים במוסד הפטור למשרד החינוך.
(5) היעדר אפליה בהליך קבלת תלמידים למוסד או בכל דרך אחרת.
א. החל משנת הלימודים התשע"ה מוסד פטור שלא ילמד את שלושת מקצועות הבסיס כאמור בסעיף קטן (ד) להלן, יהיה מתוקצב בשיעור של 30% ובתנאי שילמד את כלל מקצועות תכנית היסוד בהיקף של 55% לפחות ויעמוד בתנאי סעיפים קטנים (3), (4) ו- (5) לעיל.
ב. השר יהיה רשאי, בהסכמת שר האוצר, לקבוע הסדרים ותנאים אחרים לתקצובם של מוסדות הפטור, בקשר עם לימודי תכנית היסוד, ובלבד ששיעור תקצוב של מוסד פטור לא יעלה על 55% והיקף לימודי תכניות היסוד והבסיס שילמדו התלמידים יהיו כאמור בסעיפים קטנים (1) ו- (2).
ג. השינוי האמור בסעיף קטן (1) יבוצע בהתאם לתכנית היסוד בכל שכבת גיל, כמפורט:
שנת הלימודים
|
שיעור לימודי מקצועות הבסיס
|
תשע"ד
|
55%
|
תשע"ה
|
65%
|
תשע"ו
|
80%
|
תשע"ז ואילך
|
100%
|
ד. אין בהוראות סעיף זה, ובשיעור התקצוב אשר מקבל מוסד הפטור, בכדי לשנות את חובתם של מוסדות הפטור לעמוד בהוראות סעיפים 2(א)(3), 2(א)(4) ו- 2(א)(5).
3. להנחות את המנהלת הכללית של משרד החינוך וחשבת משרד החינוך לגבש בתוך 60 יום כללי פיקוח, בקרה, אכיפה ומנגנוני סנקציות לשם יישום החלטה זו. מערך זה יכלול פיקוח ובקרה על קיום ההוראות האמורות בהחלטה זו ויכלול בין היתר מנגנון דיווח לחשבת משרד החינוך והפחתת תקצוב מוסדות החינוך בהתאם לממצאי הפיקוח והבקרה.
4. להסמיך את שרי החינוך והאוצר להקצות מהיתרה התקציבית שתיווצר בגין מימוש הצעדים הקבועים בסעיפים 2-1 לעיל, לצורך הגשמת מטרות החלטה זו, ובכללם יצירת שוויון בתשתיות מוסדות חינוך וביסוס לימודי היסוד בכלל מערכת החינוך.
5. לבטל את סעיף 11א לחוק חינוך ממלכתי, התשי"ג-1953 (להלן – חוק חינוך ממלכתי) ולקבוע הוראת מעבר כך שמוסד חינוך מוכר שאינו רשמי שפעל ברישיון בשנת הלימודים תשע"ג יהיה זכאי לקבל מהרשות המקומית בשנת תשע"ד 50% מהסכום שהעבירה לו, מתוקף סעיף 11א לחוק חינוך ממלכתי בשנת הלימודים תשע"ג.
6. להסמיך את שר החינוך לקדם את חוק הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך, התש"ע-2010.
7. להסמיך את שר החינוך לבחון ייסוד חינוך ממלכתי רשמי לאוכלוסייה החרדית ולפעול במסגרת זו, ככל הנדרש, לתיקון חוק חינוך ממלכתי.