מה הוחלט?
בהמשך למדיניות הממשלה לגיוון יעדי הסחר של ישראל ולחיזוק הקשרים המדיניים והכלכליים של ישראל עם מדינות ושווקי יעד שבהם זוהו פערים במיצוי פוטנציאל הסחר ושיתופי הפעולה, ובהמשך להחלטת הממשלה מס' 155 מיום 13.05.2013 בנושא "חיזוק הקשרים הכלכליים עם סין, הודו וברזיל" ולהחלטות ממשלה נוספות, לאור הנחייתו של ראש הממשלה לרכז מאמץ ממשלתי לחיזוק הקשרים המדיניים, הכלכליים, המדעיים והתרבותיים עם הודו, ועל מנת לאפשר את מיצוי הפוטנציאל הכלכלי הגלום עבור המשק הישראלי ולקראת ביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת הודו בישראל, לפעול כדלקמן:
1. מטרות החלטת הממשלה:
א. מיצוי הפוטנציאל המדיני, הכלכלי והחברתי הטמון ביחסים בין ישראל ובין הודו עבור החוסן הלאומי של ישראל ולטובת שני העמים.
ב. ביסוס מעמדה של מדינת ישראל כשותפה אסטרטגית של הודו בתחומי החדשנות, המים והחקלאות.
ג. האצת צמיחת המשק הישראלי באמצעות הרחבת שיתוף הפעולה עם הודו, בהתבסס על שילוב היכולות של שתי הכלכלות ולטובת שתי המדינות.
2. יעדים אופרטיביים להחלטת הממשלה:
א. הגדלת היצוא להודו:
1) הגדלת היקף יצוא הסחורות והשירותים של ישראל להודו ב-25% בתוך ארבע שנים.
2) הגדלת מספרן של החברות הישראליות המייצאות להודו.
ב. הגדלת מספר התיירים ההודיים שיגיעו לישראל ל-80,000 תיירים בשנה בתוך ארבע שנים.
ג. גידול משמעותי בהיקף ההשקעות ההדדיות בין שתי המדינות, בדגש על השקעות במחקר ופיתוח.
3. להטיל על שר הכלכלה והתעשייה:
א. לתעדף במסגרת תכנית "מאגדי תשתית" המסייעת לחברות בצעדיהן הראשונים בשוק ההודי, באמצעות מימון להקמת תשתיות, פעולות תפעול ושיווק, בהתאם להוראת מנכ"ל 5.11. לצורך יישום סעיף זה, המשרדים הבאים יקצו מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד הכלכלה והתעשייה |
|
5 |
1.6 |
1.6 |
משרד רה"מ |
3.4 |
3.4 |
|
|
ככל שלא ימוצה תקציב זה לטובת השוק ההודי, רשאי משרד הכלכלה והתעשייה להסיטו לשווקי יעד אחרים במסגרת התכנית.
ב. לסייע לחברות ישראליות המעוניינות לייצא לשוק ההודי באמצעות הפעלת תכניות להכשרת יצואנים, תמיכה בפעילויות סיוע ליצואנים במאמצי השיווק להודו ותקצוב 'בנק היועצים' שינוהל ע"י הנספח המסחרי וייתן מענה לחברות בנושאים כגון התמודדות עם בירוקרטיה, היבטים משפטיים וכו'. כמו כן, להתקשר, בכפוף לכל דין, עם גופים מקומיים הודיים אשר יספקו ייעוץ, ליווי וסיוע לנציגויות המסחריות הישראליות שפועלות בהודו בכל הקשור לתחום הרגולציה, וזאת לטובת קידום היצוא והפעילות הכלכלית הישראלית בהודו, והכל על בסיס מערך הכלים והשירותים הקיימים של משרד הכלכלה והתעשייה.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד הכלכלה והתעשייה |
6 |
6 |
3.15 |
3.15 |
משרד רה"מ |
2.85 |
2.85 |
|
|
ג. להרחיב, בתיאום עם משרד ראש הממשלה ושר האוצר, את פעילות ישראל בבנק העולמי ו/או במוסדות פיננסיים בינ"ל לפיתוח אחרים, לרבות ע"י חתימת הסכמים עם גופים אלו, באמצעות הקמת קרנות ייעודיות להודו אשר יאפשרו לחשוף את היכולות הישראליות בתחומים שבהם יש לישראל יתרון תחרותי על פני מדינות אחרות.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד הכלכלה והתעשייה |
2.5 |
2.5 |
1.25 |
1.25 |
משרד רה"מ |
1.25 |
1.25 |
|
|
ד. לבצע סקרי היתכנות לצורך ביצוע פרויקטי דגל רחבי היקף בתחומי המים והחקלאות, לרבות פרויקט הדגל שמצוין בסעיף 15(א) להחלטה זו.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד הכלכלה והתעשייה |
1 |
1 |
0.5 |
0.5 |
משרד רה"מ |
0.5 |
0.5 |
|
|
ה. להכין תכנית תלת-שנתית לעידוד השקעות של חברות הודיות בישראל ולשיתוף פעולה תעשייתי, וליישמה בין היתר על-ידי ביצוע כנסים וקמפיינים בין-לאומיים.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד הכלכלה והתעשייה |
|
0.15 |
0.15 |
0.15 |
משרד רה"מ |
0.15 |
0.15 |
0.15 |
|
ו. לקדם חתימה על מזכר הבנות (MoU) בין הסוכנויות המקבילות לקידום השקעות זרות.
ז. לבחון, בתיאום עם משרד הביטחון, את אופן מימוש המחויבות של החברות הישראליות, הנמנות על התעשייה הביטחונית, בדרישות רכש גומלין בהודו.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד הכלכלה והתעשייה |
0.2 |
0.2 |
0.2 |
0.2 |
משרד רה"מ |
0.4 |
0.4 |
|
|
ח. לפעול, בתיאום עם משרדי הממשלה הרלוונטיים:
1) לשיפור התשתית הכלכלית ותנאי הסחר עבור חברות שפועלות בהודו.
2) להקלה בדרישות למימוש רכש גומלין.
3) להגדרת מדינות הודיות(states) כבעלות ערך מוסף לשיתוף פעולה כלכלי ולפעול מול ממשלותיהן בנושאים הבאים:
• מיפוי תחומים פוטנציאליים לשיתוף פעולה בין מדינתי.
• גיבוש הסכמים כלכליים לשיפור הקשרים הכלכליים בין המדינות ההודיות לבין ישראל.
4. להטיל על שר האנרגיה לחזק את הפעילות הישראלית בהודו בתחום המים.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד האנרגיה |
0.1 |
0.1 |
0.1 |
0.1 |
משרד רה"מ |
0.4 |
0.4 |
|
|
5. לרשום את הודעת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית (להלן – רשות החדשנות) שלפיה:
א. בכוונתה לפעול להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום המו"פ והחדשנות. לשם כך, תוקם קרן חמש שנתית לשנים 2022-2018 לעידוד תאגידים ישראליים והודיים על בסיס חדשנות ומו''פ, לצורך שיווק המוצרים בהודו ובשוק הגלובאלי.
לצורך יישום סעיף זה, תקצה רשות החדשנות מתקציבה כדלקמן, בכפוף להקצאת תקציב זהה מגורמי הממשל בהודו (במלש"ח):
|
2018 |
2019 |
2020 |
רשות החדשנות |
15 |
15 |
15 |
ב. לבחון גיבוש תכנית, בשיתוף המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה וגופי אקדמיה, שתסייע לחברות ישראליות, קטנות ובינוניות, עתירות ידע להוכיח יכולת הטמעה של המוצרים והשירותים שלהן במגזר החקלאי בהודו.
לצורך יישום סעיף זה, לרבות הפעלת פיילוט לתכנית במידת הצורך, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
רשות החדשנות |
0.25 |
משרד רה"מ |
0.25 |
6. להטיל על שר האוצר:
א. להנחות את החשב הכללי במשרד האוצר לבחון את האפשרות לקידום חתימה על פרוטוקול פיננסי בין המדינות, אשר יאפשר להגדיל את היקף הסחר בין ישראל לבין הודו באמצעות ביטוח סיכוני סחר חוץ.
ב. לגבש תכנית לשיתוף פעולה בין הממשלה, מוסדות פיננסיים בינלאומיים וגופים מוסדיים ישראליים למימון פרויקטים של פיתוח בהודו.
ג. לפעול על מנת להביא לחתימה על הסכם בילטרלי בין ישראל לבין הודו לעידוד ולהגנה על השקעות, מוקדם ככל הניתן.
7. להטיל על שר החוץ:
א. להדק את הקשרים התרבותיים וחשיפת הציבור ההודי למדינת ישראל, בין היתר באמצעות:
1) יישום תכנית ארבע-שנתית לחיזוק ההיכרות של צעירים בעולם הממשל והכלכלה בהודו עם מדינת ישראל וכלכלתה באמצעות הבאת כ-1,000 מובילי דעת קהל צעירים מהודו לסיור לימודי בישראל.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד החוץ |
0.6 |
1.125 |
1.125 |
1.125 |
משרד רה"מ |
1.725 |
2.25 |
|
|
2) לבחון, בתיאום עם משרדי התרבות והספורט והתיירות, דרכים אשר יאפשרו השקעות של תעשיית הסרטים ההודית "בּוֹליווּד" בישראל, לרבות בדרך של צילום סרטים שלמים או חלקים מהם באתרים נבחרים בישראל. הדבר ייעשה, בין היתר, באמצעות חילופי ידע וחילופי משלחות מקצועיות בשנת 2017 לצורך גיבוש תכנית רב שנתית.
לצורך יישום סעיף זה, יקצה משרד ראש הממשלה מתקציבו כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד רה"מ |
1 |
1 |
1 |
1 |
ב. לגבש תכנית לציון 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים עם הודו.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
משרד החוץ |
0.75 |
משרד רה"מ |
0.75 |
ג. לצורך מיצוי והרחבת הפעילות הישראלית במרכזי המצוינות החקלאיים הפועלים בהודו, ליישם את התכנית שהוכנה על-ידי האגף לשיתוף פעולה בין-לאומי שבמשרד החוץ לשנים 2020-2017 להרחבת פעילות המרכזים, תוך מתן דגש על הבלטת טכנולוגיות של חברות ישראליות ושילוב סקטור פרטי ישראלי והודי.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד החוץ |
0.9 |
1.125 |
1.125 |
1.125 |
משרד רה"מ |
2.025 |
2.25 |
|
|
8. להטיל על שר התיירות, בשיתוף שר הפנים, לפעול להגדלת מספר התיירים שיגיעו לישראל מהודו בתוך ארבע שנים להיקף של 80,000 תיירים בשנה. לשם כך, יבצע משרד התיירות פעילויות שיווק שמטרתן הגדלת הביקוש לתיירות לישראל, ובכלל זה ירחיב את פעילות גיוס ושימור המשווקים ופעולות יחסי ציבור, וכן יעבה את הנוכחות בתקשורת ובמרחב המקוון בהודו, בדגש על קהלי יעד בעלי ערך והוצאה גבוהים.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד התיירות |
10 |
10 |
5 |
5 |
משרד רה"מ |
1.5 |
1.5 |
|
|
במסגרת דיוני תקציב המדינה לשנת 2019 ובמסגרת דיוני תקציב המדינה לשנת 2020 יתקיים דיון בין המשרדים ביחס להקצאה של סכום נוסף, כולו או חלקו, שעומד על 3.5 מלש"ח לשנה.
הקצאת תקציב משרד התיירות כאמור לעיל, מותנית בהרחבת היצע הטיסות הישירות בין הודו לבין ישראל.
9. להטיל על שר הפנים לפעול לתיקון חקיקה על מנת לאפשר הנפקת אשרת ביקור רב-פעמית לתקופה מרבית של חמש שנים, למבקרים עסקיים מהודו, ובלבד שמשך תקופת כל ביקור לא תעלה על 90 ימים.
10. להטיל על שר התחבורה והבטיחות בדרכים:
א. לפעול לחתימה על הסכם לתעבורה ימית מול הודו.
ב. במסגרת הרחבת הקשרים האוויריים בין ישראל להודו, ובהמשך לחתימה בראשי תיבות על תיקון להסכם התעופה מול הודו, לפעול לקידום חתימה מלאה.
11. להטיל על שר החקלאות ופיתוח הכפר:
א. לפעול לחיזוק שיתוף הפעולה בין הרשויות המקצועיות בהודו ובישראל על מנת לקצר את משך תהליך הערכת הסיכונים ליצוא ויבוא מוצרים צמחיים (Pest Risk Analysis – PRA). ככל הניתן, ובתיאום עם ממשלת הודו, התהליך יבוצע בתוך 8 חודשים מהמועד שבו נשלח החומר המקצועי שמגבה את הבקשה ליצוא או ליבוא.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד החקלאות |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
משרד רה"מ |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
0.5 |
ב. להגדיל את מספר המשתלמים הבתר-דוקטורנטים ההודיים אשר מבצעים את התמחותם במנהל למחקר חקלאי, מכון וולקני. לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
מנהל המחקר החקלאי |
0.4 |
0.4 |
0.4 |
0.4 |
משרד רה"מ |
0.6 |
0.6 |
0.6 |
0.6 |
12. להטיל על שר הבריאות:
א. לקדם חתימה על הסכם בין ממשלת ישראל לבין ממשלת הודו לשיתופי פעולה בתחום הבריאות ובשיתוף עם השרה לשוויון חברתי בתחום הבריאות הדיגיטלית, ובתיאום עם הצוות שהוקם לנושא זה לפי סעיף 4 להחלטת הממשלה מס' 2733 מיום 11.6.2017.
ב. לסייע לארגוני בריאות וחברות ישראליות המעוניינות לקדם פרויקטים כלכליים בתחום הבריאות, לחדור לשוק ההודי באמצעות מיתוג פתרונות הבריאות שישראל מציעה, בשיתוף מערך הנספחים של משרד הכלכלה והתעשייה.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד הבריאות |
0.7 |
0.7 |
|
|
משרד רה"מ |
|
|
1 |
1 |
13. לרשום את הודעת הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, שלפיה היא אישרה את הצעדים הבאים לעידוד והעמקת שיתוף הפעולה האקדמי עם הודו במסגרת קידום הבינלאומיות בהשכלה הגבוהה בישראל:
א. המשך הפעילות המשותפת בין הקרן הלאומית למדע בישראל (ISF) והקרן המקבילה בהודו(UGC)הן דרך מענקי מחקר משותף והן דרך ארגון כנסים דו-לאומיים, חילופי משלחות וסמינרים.
לצורך יישום סעיף זה, תקצה מתקציבה הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה, בכפוף להקצאת תקציב זהה מגורמי הממשל בהודו (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
ות"ת/מל"ג |
13.5 |
12 |
11.4 |
7 |
ב. עידוד הגעתם של סטודנטים מצטיינים לתארים מלאים ולתכניות לתקופות קצרות מהודו לישראל, בין באמצעות תקצוב ישיר ובין באמצעות תקצוב ותמרוץ המוסדות להשכלה גבוהה לנושא. בפרט יתומרצו המוסדות להציע תכניות לימודים לסטודנטים מהודו בעלות רכיב הכשרה מעשית.
ג. המשך הפעלת תכנית ות"ת למתן מלגות לפוסט-דוקטורנטים מצטיינים מהודו.
ד. מיצוב, מיתוג ושיווק ישראל כיעד השכלה גבוהה לסטודנטים בינלאומיים. דגש מיוחד יינתן על הודו כמדינת יעד מרכזית, כולל הובלת משלחות אקדמיות להודו ו/או השתתפות בירידי לימודים בהודו .
התקציב בסעיף 13 יהיה ממקורות התכנית הרב שנתית להשכלה גבוהה לשנים תשע"ז-תשפ"ב.
14. להטיל על שר המדע והטכנולוגיה:
א. להרחיב את הפעילות המשותפת הקיימת מתוקף ההסכם הקיים לשיתוף פעולה מדעי וטכנולוגי משנת 1993, באמצעות מענקי מחקר בתחומים הנמצאים בעדיפות של שתי המדינות. הנושאים ייבחרו במפגשי הוועדה המשותפת המתכנסת אחת לשנתיים לסירוגין בישראל ובהודו.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם, בכפוף להקצאת תקציב זהה מגורמי הממשל בהודו (במלש"ח):
|
2017 |
משרד המדע והטכנולוגיה |
1.6 |
משרד רה"מ |
2.4 |
ב. לעודד שיתוף פעולה בתחומי מחקר ופיתוח באמצעות ארגון כנסים דו-לאומיים וחילופי משלחות.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
משרד המדע והטכנולוגיה |
0.1 |
0.1 |
משרד רה"מ |
0.15 |
0.15 |
ג. להעמיק את הקשרים בין סוכנויות החלל של הודו ושל ישראל, באמצעות חידוש שיתוף הפעולה וביצוע פעילויות מחקריות משותפות באקדמיה ובתעשייה, לרבות חילופי מדענים וחוקרים.
לצורך יישום סעיף זה, יקצו המשרדים הבאים מתקציבם, בכפוף להקצאת תקציב זהה מגורמי הממשל בהודו, כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
משרד המדע והטכנולוגיה |
2 |
2 |
2 |
2 |
משרד רה"מ |
2.5 |
3.5 |
2.5 |
|
15. להטיל על מנכ"ל משרד ראש הממשלה:
א. לגבש ולהוציא אל הפועל פרויקט דגל משותף לממשלות ישראל והודו בתחום המים והחקלאות אשר ידגים את היכולות הישראליות תוך מתן מענה לצרכים הודיים קיימים. הפרויקט יכלול, בין היתר, מענה לסוגיות הבאות: צורך בחיסכון משמעותי במים, צמצום הזיהום במקטע של נהר הגנגס, שימוש במים מושבים לחקלאות והגדלת תפוקות החקלאים בתא השטח שייבחר. המיקום, ההיקף, המתווה ולוח הזמנים של פרויקט הדגל יגובשו בתיאום עם ממשלת הודו.
פרויקט הדגל ימומן, במידת הצורך, מהתקציבים המפורטים בסעיפים 3(א), 3(ג), 3(ד) ו-4 להחלטה זו, ככל שזה יצא אל הפועל עד לשנת 2020.
ב. להקים צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ובהשתתפות משרדי החוץ, הכלכלה והתעשייה, האנרגיה, והחקלאות ופיתוח הכפר שיגבש את תכנית העבודה לשנים הקרובות ויתכלל ההיבטים השונים בהוצאתו אל הפועל של פרויקט הדגל, לרבות נדבכים מקצועיים, הנדסיים, מימוניים, סביבתיים, משפטיים ועוד.
ג. לצורך ביצוע הנושאים אשר הוטלו באמצעות החלטה זו על משרד ראש הממשלה, יקצה משרד ראש הממשלה מתקציבו כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
משרד רה"מ |
1.65 |
2.3 |
במסגרת דיוני תקציב המדינה לשנת 2019 ובמסגרת דיוני תקציב המדינה לשנת 2020 יתקיים דיון ביחס להקצאה של סכום נוסף, כולו או חלקו, שעומד על 2 מלש"ח לשנה.
ד. לגבש ולהוציא אל הפועל, בשיתוף הרשות לחדשנות, תכנית "גשר לחדשנות" למציאת פתרונות משותפים לאתגרים גלובאליים בתחומי המים, החקלאות והבריאות הדיגיטלית, תוך בחינת האפשרויות לשיתוף פעולה עם גופים הודיים כגון I-CREATE, T-HUB וכדומה.
לצורך יישום סעיף זה, יקצה משרד ראש הממשלה מתקציבו כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
משרד רה"מ |
1 |
1 |
במסגרת דיוני תקציב המדינה לשנת 2019 ובמסגרת דיוני תקציב המדינה לשנת 2020, יתקיים דיון ביחס להקצאה של סכום נוסף, כולו או חלקו, שעומד על 2 מלש"ח לשנה.
ה. לחזק את הפעילות הישראלית בהודו בתחום הסייבר.
לצורך יישום סעיף זה, יקצה מערך הסייבר מתקציבו כדלקמן (במלש"ח):
|
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
מערך הסייבר |
0.1 |
0.1 |
0.1 |
0.1 |
16. לרשום את הודעת שר הביטחון שלפיה היחסים הביטחוניים עם הודו הם בעלי ערך אסטרטגי וביטחוני מדיני ממעלה ראשונה. מערכת הביטחון תמשיך להוביל את קידום היחסים הביטחוניים והרב ממדיים עם הודו, תוך איתור מתמיד של הזדמנויות להעמקת השת"פ הקיים ויצירת שיתופי פעולה ומיזמים חדשים.
17. להקים צוות מעקב אחר ביצוע החלטה זו בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הכלכלה, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל משרד המדע, הטכנולוגיה, מנכ"ל משרד התיירות, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האנרגיה, מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ראש רשות החדשנות, ראש הות"ת או נציגים מטעמם, וגורמים נוספים בהתאם לעניין ולצורך.
צוות המעקב יבחן את ביצוע החלטת הממשלה ואת האפקטיביות והמשאבים שהוקצו לצורך יישומה.
18. הסכומים המפורטים בהחלטה זו לשנים 2019 ו-2020 הם מתקציבי המשרדים המנויים בכל אחד מסעיפי ההחלטה, ממקורותיהם, ולא תינתן בגינם תוספת תקציב, אלא אם תבוצע פעולה מאזנת כמשמעותה בסעיף 40א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985.
החלטת הממשלה קובעת להוציא אל הפועל תכנית לחיזוק הקשרים הכלכליים עם הודו, שמטרותיה העיקריות הינן: הגדלת היקף יצוא הסחורות והשירותים של ישראל להודו ב-25% בתוך ארבע שנים, הגדלת מספרן של החברות הישראליות המייצאות להודו, הגדלת מספר התיירים ההודיים שיגיעו לישראל ל-80,000 תיירים בשנה בתוך ארבע שנים, גידול משמעותי בהיקף ההשקעות ההדדיות בין שתי המדינות, בדגש על השקעות במחקר ופיתוח.
ההחלטה כוללת מספר פעולות מרכזיות ומתוקצבות למימוש תכנית זו, ביניהן: תעדוף מערך הסיוע לחברות ישראליות המצויות בראשית פעילותן מול השוק ההודי, סיוע לחברות מייצאות להודו במסגרת תכניות להכשרה וייעוץ ליצואנים וכן ליווי וסיוע לנציגויות מסחריות, החרבת הפעילות הפיננסית באמצעות הקמת קרנות ייעודיות להודו אשר יסייעו בחשיפת יכלות ישראליות, ביצוע סקרי היכתנות עבור פרויקטי דגל בתחומי המים והחקלאות, הכנת תכנית תלת שנתית לעידוד חברות הודיות להשקעה בישראל, שיפור תשתיות ותנאי סחר מול הודו, הקלות בדרישות לרכש גומלין ועוד.
תקציב כלל מרכיבי התכנית מפורט בגוף ההחלטה בחתך משרדי ממשלה. על תכנית זו יפקח צוות מעקב בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אשר יבחן את התקמדות ההחלטה ואת האפקטביות של מרכיביה.