לצורך ייעול הליכי הגביה והגברת האכיפה, לפעול כדלקמן:
1 . לתקן את פקודת מס הכנסה [נוסח חדש] (להלן – הפקודה), חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1976(להלן – חוק מס ערך מוסף), וחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963 (להלן – חוק מיסוי מקרקעין), באופן שיקבע כי הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי על החלטת פקיד השומה לפי סעיף 153 לפקודה, על החלטת המנהל לפי סעיף 83 לחוק מס ערך מוסף או הגשת ערר לוועדת ערר על החלטת המנהל לפי סעיף 91(ב) לחוק מיסוי מקרקעין, לא תדחה באופן מלא את חובת תשלום סכום המס שנקבע על ידי פקיד השומה או המנהל בהחלטה בהשגה עד להחלטת בית המשפט המחוזי או החלטה של ועדת הערר לפי העניין, הסכום לתשלום יעמוד על 30% מסכום המס ששנוי במחלוקת שנקבע בהחלטת פקיד השומה או המנהל כאמור, בהתקיים אחד מהמקרים הבאים:
א. מחזור הנישום לפי פקודת מס הכנסה או מחזור העוסק לפי חוק מס ערך מוסף עומד על 20 מיליון ש"ח לפחות לאחת משנות המס בעניינה ניתנה החלטה בהשגה בהליך;
ב. סכום המס השנוי במחלוקת שנקבע בהחלטה בהשגה בהליך עומד על 20 מיליון ש"ח לפחות.
2 . לעניין החלטה זו, "החלטה בהשגה בהליך" – החלטה בהשגה שניתנה לגבי כל שנות המס להן הוצאו שומות באותו מועד. החלטות בהשגה יחשבו באותו מועד גם אם נערכו בפרק זמן של 30 יום זו מזו.