על מנת להוזיל את יוקר המחיה, לאור אופיים החיוני של שירותי הבריאות ובשל כשלי השוק המובנים בשוק הבריאות, הנובעים בין היתר מפערי מידע בין המטופלים לספקי השירות והביקוש הקשיח של המטופלים לשירותי בריאות:
1 . לבצע את תיקוני החקיקה הנדרשים באופן שהחל ביום 1 במאי 2018 יוטל פיקוח על מחירי ניתוחים המבוצעים במימון פרטי בהתאם לעקרונות הבאים:
א. תיקבע חובת דיווח על מחירים ורווחיות של ניתוחים במימון פרטי.
ב. תוקם ועדה בהשתתפות שני נציגים של אגף התקציבים במשרד האוצר, שאחד מהם ישמש יושב ראש הוועדה ושני נציגים של משרד הבריאות (להלן – הוועדה). הוועדה תאסוף נתונים אודות מחירים ורווחיות של הניתוחים הפרטיים ותהיה רשאית להורות כי הדיווח ייעשה בדרך ובאופן שתקבע.
ג. בתום שנתיים מיום חקיקת החוק תמליץ הוועדה לשרים, בהתאם לשיקולים שייקבעו בחקיקה, האם יש צורך בהמשך חובת דיווח, כולה או חלקה, או האם מומלץ לקבוע מחיר מרבי לסוגי ניתוחים וכן תמליץ על המחירים המרביים שייקבעו לניתוחים אלו. השרים יוסמכו להאריך את חובת הדיווח, כולה או חלקה וכן לקבוע בצו את סוגי הניתוחים שעל מחיריהם יוטל פיקוח ואת המחיר המרבי שלהם, לאחר ששמעו את המלצת הוועדה.
2 . ככל שיוטל עד ליום 5 בפברואר 2018 פיקוח לפי פרק ז' לחוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו-1996, על ניתוחים במימון פרטי, הליכי החקיקה המפורטים בסעיף 1 לא יקודמו.
3 . לצורך איסוף המידע ועיבודו, לתקציב שיא כוח האדם של משרד הבריאות יתווספו 2 תקנים, עם אישור החוק או צו הפיקוח כאמור בסעיף 2.
4 . לעניין החלטה זו –
"מימון ציבורי" – מימון מאחד מהמקורות הבאים:
א. מקורות המימון המפורטים בסעיף 13(א) לחוק ביטוח בריאות.
ב. הכנסה שמקורה ברכש של משרד ממשרדי הממשלה, צבא הגנה לישראל או המוסד לביטוח לאומי.
ג. מקורות מימון ציבוריים נוספים שיקבעו שר הבריאות ושר האוצר.
"מימון פרטי" – מימון שאינו מימון ציבורי.