1 . לשם הבטחת מגוון מרבי של שידורים שיופצו באמצעות תחנות שידור ספרתיות ומוצר איכותי ככל הניתן לציבור בישראל ולשם עידוד התחרות בשוק התקשורת בדגש על הטלוויזיה הרב ערוצית, לתקן את חוק הפצת שידורים באמצעות תחנות שידור ספרתיות, התשע"ב-2012 (להלן – החוק) באופן הבא:
למחוק את האמור בסעיפים 2(א) ו-(ב) לחוק, ובמקומם להסמיך את השר ושר האוצר (להלן – השרים) למנות גוף אשר ישמש כגורם המפעיל ולהסמיך את שר התקשורת לקבוע מגבלות לעניין אחזקה ובעלות בגוף האמור, לעניין עיסוקים של הגוף האמור ולעניין התניית שירות בשירות.
למחוק את הסיפא בסעיף 3(א) לחוק, החל במילים "ובלבד שלא יעשה כן" ובמקומה להסמיך את שר התקשורת לקבוע מגבלות לעניין תכנון, הקמה והפעלה של תחנות שידור ספרתיות (להלן – המערך) באמצעות אחר.
הפעלת כל אחד משני המרבבים הנוספים, כמשמעותם בהחלטת הממשלה מס' 2832 מיום 6 בנובמבר 2011, שעניינה הרחבת מערך השידור הדיגיטלי, לצורך הפצת שידורים על גבי המערך תיעשה באישור המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין (להלן – המועצה), לאחר שנשמעה עמדתו של הגורם המפעיל.
לתקן את סעיף 9(ב) לחוק כך שככלל, גוף ששידוריו מופצים באמצעות המערך ישלם את סך התשלומים והעלויות בהתאם לאופן המפורט בסעיף קטן (א) באותו סעיף ואוצר המדינה לא יישא בעלויות הקיבולת הפנויה במערך.
לתקן את סעיף 13 לחוק, ולקבוע בו כי:
המועצה תפעל להרחבת מספר הערוצים הנושאיים אשר יופצו באמצעות המערך, בכפוף לקיבולת האפשרית על המערך לרבות לצורך שידורים של גופים אחרים כהגדרתם בחוק, בדרך של מתן רישיון לשידור ערוץ נושאי שיופץ באמצעות המערך. רישיון לערוץ נושאי יינתן למפעיל ערוץ שייבחר במכרז רק על בסיס המחיר שיציע לשלם עבור הקיבולת שתוקצה לו על גבי המערך, בכפוף למגבלות להשתתפות במכרז אשר קבועות בסעיף 13(ד) לחוק.
הזוכה במכרז יחליט, לאחר זכייתו, לאיזה נושא מהנושאים המפורטים להלן יוקדשו לפחות 75% משידוריו:
א) ספורט
ב) ילדים
ג) סרטים
ד) טבע
ה) סדרות
ו) דוקומנטרי
ז) תרבות
ח) חדשות – על אף האמור ברישא של סעיף זה, יידרש המציע במכרז להודיע מראש על כוונתו להקדיש לפחות 75% משידוריו לנושא זה (להלן – ערוץ חדשות).
ט) כל נושא אחר ששר התקשורת, בהתייעצות עם מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (להלן – מועצת הרשות השנייה) והמועצה, ובאישור הממשלה, קבע כי הוא נושא מוגדר ומסוים שלגביו יש הצדקה שיתקיימו בענייניו שידורים במסגרת ערוץ נושאי על גבי המערך.
על אף האמור בפסקה (2), במידה שלא ניגשו מתמודדים למכרז ונוכחו השרים כי הסיבה שבשלה לא ניגשו מתמודדים כאמור היא בשל חוסר כדאיות כלכלית של המתמודדים, הם יהיו רשאים לקבוע מגבלות לעניין אפשרות הבחירה של זוכה במכרז בנושאים המנויים בפסקה (2), בטרם המועצה תפרסם מכרז נוסף.
משדר ערוץ נושאי יהיה רשאי לממן את שידוריו באמצעות שידורי פרסומת, למעט ערוץ ילדים, או באמצעות גביית תשלום בעד קליטת שידוריו של אותו ערוץ.
להוסיף לרשימת הסייגים המנויה בסעיף קטן (ד)(1) סייגים כאמור גם לעניין בעל רישיון לשידורי כבלים ובעל רישיון לשידורי לוויין (להלן – בעל רישיון לשידורים), כהגדרתם בחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן – חוק התקשורת) ולבעלי הזיקה אליהם כאמור שם, בשינויים המחויבים.
לגבי סעיף 13(ו) לחוק –
א) לעניין ערוץ חדשות – להחיל את ההוראות הרלוונטיות בסעיף 6כ2 לחוק התקשורת בשינויים המחויבים על ערוץ זה.
ב) לעניין הוראות סעיף 6ה1 לחוק התקשורת אשר הוחלו על ערוץ נושאי, בשינויים המחויבים – לקבוע כי המועצה תהיה רשאית לקבוע לגבי ערוץ נושאי שיעורים שונים מהקבוע בסעיף.
2 . לאור חשיבותו של המערך למגוון השידורים בענף ולציבור בישראל, להטיל על שר התקשורת להציג בפני הממשלה, אחת לרבעון, נתונים בדבר כיסוי קליטת השידורים המופצים באמצעות המערך, לרבות מפת כיסוי על פי חתך גיאוגרפי.
3 . לתקן את חוק התקשורת כך שתמלוגים ותשלומים אחרים שקבע שר התקשורת, באישור שר האוצר, לעניין בעל רישיון לשידורי כבלים, יובאו לאישור ועדת הכספים של הכנסת במקום לוועדת הכלכלה של הכנסת ולתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן-1990 כך ששיעור תמלוגים שקבע שר התקשורת, בהסכמת שר האוצר, לעניין תמלוגים מהכנסות מביצוע שידורים וממתן שירותים על ידי מורשה לשידורים, כמשמעותו בחוק האמור, יובא לאישור ועדת הכספים של הכנסת במקום לוועדת הכלכלה של הכנסת.
4 . לתקן את חוק התקשורת, ככל הנדרש, באופן הבא, כך שתוסדר הנהגת חבילת שידורים צרה:
א. שר התקשורת יוסמך לקבוע, בהתייעצות עם המועצה, לפרק זמן מוגבל שלא יעלה על 3 שנים, הוראות בדבר חיוב בעל רישיון לשידורים להציע לכל דורש חבילת שידורים צרה המונה מספר מצומצם של ערוצים (להלן – חבילת בסיס צרה), בהתאם לאמות מידה שעליהן יורה לעניין תמהיל הערוצים שבחבילה כאמור ובמחיר שיקבע. חבילת הבסיס הצרה תוצע בנוסף למקבץ השידורים הבסיסי שאותו חייבים בעלי הרישיונות לשידורים להציע לכלל המנויים על פי דין.
ב. המועצה תוסמך לקבוע את מפרט הערוצים שייכללו במסגרת חבילת הבסיס הצרה בהתאם לאמות המידה, ולקבוע הוראות לעניין אופן פרסומה של חבילת הבסיס הצרה.
ג. בעל רישיון לשידורים לא ידרוש ממנוי לחבילת הבסיס הצרה תשלום מעבר למחיר החבילה, עבור שירותים נלווים כגון: דמי התקנה, עלות התקנה וכיוצא באלה (להלן – שירותים נלווים) ככל שאינו דורש תשלום עבור שירותים אלה ממנויים לחבילות אחרות. דרש בעל רישיון לשידורים תשלום עבור שירותים נלווים, לא יעלה תשלום כאמור שיגבה ממנויי חבילת הבסיס הצרה מהתשלום שיגבה עבור שירותים אלה ממנויים לחבילות אחרות.