מחליטים:
1 . להנחות את שר האוצר לכלול בהצעות חוקי התקציב לשנים 2023 ו-2024 שיונחו על שולחן הכנסת את הצעת הממשלה להקצאה של סכום ההקצאה השנתי, כהגדרתו בסעיף 38 לחוק קרן לאזרחי ישראל, התשע"ד-2014 (להלן – חוק הקרן), כמפורט בנספח א' שלהלן.
2 . להטיל על הממונה על התקציבים להציג לפני הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל של הכנסת את הייעוד הפרטני של התקציב המוקצה לכל אחד מהייעודים כאמור בנספח א' שלהלן.
נספח א' – הצעת הממשלה לשימוש בסכום ההקצאה השנתי לשנים 2023 ו-2024:
מטרה
|
שיקולים
|
משרד ואופן יישום
|
סכום בשנת 2023 (מיליוני ש"ח)
|
סכום בשנת 2024 (מיליוני ש"ח)
|
בינוי מוסדות לתנועות נוער
|
תנועות הנוער, כחלק מהחינוך הבלתי פורמלי מטפחות מיומנויות רכות בקרב בני נוער, ומהוות השלמה למענים הניתנים במסגרת החינוך הפורמלי. תנועות הנוער פועלות בצורות שונות בקרב כל חלקי האוכלוסיה, ועל כן השקעה בהן מתפרשת על פני ציבורים רבים. בפרט, שימוש בסכומי הקרן לטובת בינוי מהווה השקעה בתשתית אשר מתקיימת לזמן רב. האמור תואם את המאפיינים והדרישות המהותיות להקצאת הסכום השנתי מהקרן לאזרחי ישראל.
בהתאם לסעיף 38(ב) לחוק הקרן, הפעילות הינה פעילות חברתית וחינוכית.
הפעילות אינה מחייבת הקצאה נוספת בשנים הבאות ואינה גוררת אפשרות לחיוב הממשלה הוצאות נוספות כפועל יוצא מהפעילות או מאופן יישום ההקצאה, והכול בהתאם לסעיף 38(ה) לחוק הקרן.
|
משרד החינוך – קול קורא
|
40
|
35
|
פרויקטי שיפוץ, בינוי ופתרונות דיור בתחומי בריאות הנפש
|
בהתאם לדו"ח ועדת מלמד ולמדיניות משרד הבריאות ולנוכח מצב התשתיות שאינו הולם את סטנדרט האישפוז הרצוי, יש צורך בהשקעה בתחום בריאות הנפש. ובפרט, השקעה בבינוי והרחבת תשתיות ציבוריות וחברתיות. השקעה בתחום בריאות הנפש והחשיבות שיש להשקעה זו במיוחד באמצעות השקעה בתשתיות בתחום זה תואמת את המאפיינים והדרישות המהותיות להקצאת הסכום השנתי מהקרן לאזרחי ישראל.
בהתאם לסעיף 38(ב) לחוק הקרן הפעילות הינה פעילות חברתית.
הפעילות אינה מחייבת הקצאה נוספת בשנים הבאות ואינה גוררת אפשרות לחיוב הממשלה הוצאות נוספות כפועל יוצא מהפעילות או מאופן יישום ההקצאה, והכול בהתאם לסעיף 38(ה) לחוק הקרן.
|
|