1. להקים מיזם זכויות ממשלתי שמטרתו להנגיש לכלל הציבור מידע על מגוון רחב של זכויות בתחומי חיים ועל אופן מימושן, באופן טכנולוגי, נגיש ומותאם, ללא תמורה, באתר אינטרנט ובדרכים נוספות שייקבעו, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות וייחודיות בחברה בישראל (להלן: "המיזם").
2. א. למנות ועדת היגוי בראשות מנכ"ל משרד המשפטים או מי מטעמו בהרכב כדלקמן:
1. ראש מטה המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" או מי מטעמו – סגן יו"ר
2. מנהל היחידה הממשלתית לחופש המידע או מי מטעמו – סגן יו"ר
3. מנהל היחידה לשיפור השירות הממשלתי לציבור או מי מטעמו
4. מנהל יחידת "ממשל זמין" או מי מטעמו
5. נציג משרד ראש הממשלה
6. נציג משרד האוצר
7. נציג משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים
8. נציג המוסד לביטוח לאומי
9. נציג הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים
10. נציג משרד הביטחון
11. נציג המשרד לשוויון חברתי
12. נציג משרד הבריאות
13. נציג משרד הבינוי והשיכון
14. נציג משרד החינוך
15. נציג משרד הכלכלה והתעשייה
16. נציג משרד העלייה והקליטה
17. נציג משרד התרבות והספורט
18. נציג משרד הפנים
19. נציג משרד התקשורת
20. נציג השלטון המקומי – ימונה על ידי יו"ר הוועדה
21. נציג האקדמיה – ימונה על ידי יו"ר הוועדה
22. נציג החברה האזרחית – ימונה על ידי יו"ר הוועדה
23. ככל שהמיזם מופעל באמצעות ספק חיצוני, נציג הספק
ב. ועדת ההיגוי תקבע תוכנית עבודה שנתית למיזם ומדדי תפוקה ותוצאה לשם עמידה בתוכנית העבודה. תוכנית העבודה השנתית של המיזם תתייחס, בין היתר, לסוגיות הבאות:
1. אישור תקציב שנתי, בהתאם לסכומים האמורים בנספח א' שבסיפה להחלטה זו, החלטה על שינויים מהותיים במבנה התקציב, תוכנית עבודה שנתית וקביעת סדרי עדיפויות לפיתוח התכנים במסגרת המיזם.
2. קביעת מדדי הצלחה ויעדים למיזם.
3. פיתוח והתאמה של כלים טכנולוגיים להנגשת זכויות ודרכי מימושן בשפה העברית ובשפות נוספות בצורה פשוטה ובראיית "האזרח במרכז".
4. היקף ואיכות תרגום התכנים במיזם לשפות שונות.
5. ביצוע הכשרות אודות השימוש בכלים הטכנולוגיים שמקדם המיזם והטמעתם בשירות הציבורי.
6. קידום שיתופי פעולה עם גופים ציבוריים ושאינם ציבוריים בנושא הנגשה ומימוש של זכויות בישראל.
7. קיום מחקר מלווה שבמסגרתו תיבחן נגישות של זכויות לאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית ומיצוי זכויות בפועל, אפקטיביות המיזם ומידת השפעתו על הנגשת זכויות, ומיצוי הזכויות בפועל על ידי הציבור.
8. ליבון שאלות מהותיות העולות במסגרת המיזם.
ג. ועדת ההיגוי תקבע את סדרי עבודתה, ותהא מוסמכת לפעול במסגרת ועדות משנה או צוותים למשימות מיוחדות. יו"ר הוועדה מוסמך לצרף חברים שלא מן המניין לוועדת ההיגוי או לדיונים מסוימים של ועדת ההיגוי, כמשקיפים או כחברים קבועים בוועדה.
3. להסמיך את מנכ"ל משרד המשפטים למנות גורם מטעמו שיהיה אחראי על ניהול המיזם, בכפוף להחלטות ועדת ההיגוי.
4. להטיל על כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך (להלן: "גופים ציבוריים") כדלקמן:
א. להעביר למיזם מידע בנוגע לזכויות ולשירותים ציבוריים ודרכי מימושם בתחומי פעילות הגוף הציבורי, בין אם השירותים ניתנים לציבור על ידי הגוף הציבורי עצמו או על ידי גורם אחר מטעמו, לשם הטמעת המידע בכלים הטכנולוגיים של המיזם, לעדכן את המידע באופן שוטף ולהשיב לפניות של המיזם לגבי מהות המידע, בכפוף לכל דין.
ב. לקדם את הפלטפורמות הדיגיטליות של המיזם, ובפרט לשלב את הפלטפורמות בעבודת יחידותיהם, בדרך ובאמצעים שייקבעו על ידי מנכ"ל הגוף הציבורי, בהתאם לשיקול דעתו.
5. להסמיך את מנכ"ל משרד המשפטים ומנהל היחידה הממשלתית לחופש המידע לפנות לגופים הציבוריים לצורך יישום סעיף 4 לעיל, בכפוף להוראות כל דין.
6. בהתאם לסעיף 40א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, משרד המשפטים ומטה המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" יקצו מתקציבי התפעול שלהם את הסכום המפורט בנספח א' שלהלן, לשנים 2022 עד 2025 לצורך מימון פעולה מאוזנת כהגדרתה בסעיף 40א לחוק האמור. משרד המשפטים, מטה המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" ואגף התקציבים במשרד האוצר רשאים להסכים ביניהם על הקצאה מתקציב שונה מהתקציב המפורט להלן לשם ביצוע הפעולה המאזנת כאמור.
7. להטיל על ועדת ההיגוי לגבש המלצה בדבר המשך פעילות המיזם ודרכי הפעלתו, לרבות בשאלה האם להפעילו באמצעות ספק חיצוני, חברה ממשלתית, יחידה ממשלתית או בכל דרך אחרת שהוועדה תמצא לנכון. המלצה כאמור תוגש לשר המשפטים עד לתום שנת העבודה 2024.
נספח א' – פירוט מקורות תקציב המיזם לפי תקופות