בהתאם לסעיף 66 בתקנון לעבודת הממשלה – לתמוך בהצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – שידורי חדשות בינלאומיים המופקים בישראל), התשע"ו-2016 של חה"כ נחמן שי ואחרים (פ/2703) בכפוף לתנאים הבאים:
1. המשך הליכי החקיקה יקודמו בהסכמת משרד התקשורת ומשרד המשפטים.
2. במטרה להימנע מפגיעה בעיקרון ביזור השליטה בתקשורת הישראלית לגבי גופים שעיקר זיקותיהם לישראל והם בעלי פוטנציאל השפעה על השיח הציבורי בישראל, ובמטרה ליצור הסדר דומה מול משדרי חדשות אחרים, תתוקן הצעת החוק הנדונה כך שגופי שידור חדשות, כהגדרתם בהצעת החוק הנדונה, יוכפפו למנגנון רישוי ולרגולציה של המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין (להלן – המועצה).
3. הצעת החוק הנדונה תתוקן כך שהמועצה תוסמך לקבוע בכללים תנאים שבהם יראו גוף משדר כערוץ שידורי חדשות "המיועד בעיקרו לשידור מחוץ לישראל", והמיועדים להבטיח שמרב זיקותיו אינן לישראל. לחילופין, הצעת החוק תתוקן כך שתחול על הגופים המשדרים, כהגדרתם בהצעת החוק, מגבלת הבעלויות הצולבות הקבועה בסעיף 6כ2 לחוק התקשורת, התשמ"ב-1982 לצד החלת תנאים נוספים שנועדו להבטיח את עצמאות ערוץ החדשות.
4. כדי למנוע עקיפה של החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, התשע"ד-2013, תתוקן הצעת החוק הנדונה כך שייקבע שיראו בגוף שידורי חדשות, כהגדרתו בהצעת החוק הנדונה, גורם ריכוזי לעניין החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, התשע"ד-2013.