מה הוחלט?
הממשלה מחליטה לתמוך בקריאה הטרומית בהצעת חוק הגנת הצרכן בעניין שיחת טלפון לספק לצורך ביטול עסקה של חה"כ לימור מגן תלם. שמטרתה לעזור ללקוחות לסיים את התקשרותם בצורה סבירה. אולם הממשלה מעוניינת להגביל את הצעת החוק לחברות התעופה בלבד.
אלו התנאים לפיהם הממשלה מתנה את תמיכתה בחוק:
א. הצעת החוק תוחל על שירותי תעופה, בתוספת השמינית לחוק הגנת הצרכן בנוסף לשירותי סלולר, אינטרנט, כבלים, לוויין וכו' הקיימים היום.
ב. זמן ההמתנה למענה טלפוני אנושי לביטול עסקה יהיה עד 6 דקות.
ג. הצעת החוק תחול על חברות תעופה בלבד.
ד. החובה תחייב את חברות התעופה לבטל רק עסקה שנרכשה על ידי הצרכן ישירות מחברת התעופה במסגרת מכירה ישירה ולא באמצעות גורמים אחרים כגון סוכני נסיעות ואתרי אינטרנט שאינם אתר האינטרנט של החברה.
ה. תחולת החוק תהיה תשעה חודשים לאחר העברת החוק בקריאה שלישית כדי לתת זמן היערכות מספק.
ו. במהלך הדיונים בוועדה בכנסת תתבצע העמקה במתן מענה לסוגיות הבאות:
1. גיבוש האמצעי שבאמצעותו לא ייווצרו פערים נוספים מעבר לפערים הקיימים בין החברות הישראליות לחברות זרות בהיבט החובות הרגולטוריות המוטלות עליהן, למניעת פגיעה לא שוויונית בחברות הישראליות וזאת תוך התייחסות למציאות בפועל שבה לחברות הזרות אין מוקדים טלפוניים.
לקריאה נרחבת ראו לשון החוק.