להפחית סך של 390 מיליון ש"ח במזומן מבסיס תקציב הפיתוח של משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים (להלן – התחבורה) בשנת 2013, וסך של 990 מיליון ש"ח במזומן מבסיס תקציב הפיתוח של משרד התחבורה לשנת 2014, בין היתר עבור:
1 . הפחתה בתקציב תכנית העבודה הרב שנתית של חברת נתיבי ישראל לשנים 2016-2011, בין היתר, באמצעות:
א. דחייה של ביצוע פרויקטים בתחום הכבישים הבינעירוניים, ביניהם כביש 3 בין אשקלון לקריית מלאכי, כביש 79 בין סוללים לריינה, כביש 541, מחלף אום אל-פחם בכביש 65, כביש 4 בין בר אילן לגהה, ופרוייקט בקרת התנועה בתכנית הרב שנתית של חברת נתיבי ישראל, והפחתה בהתאם של 30 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013, ושל 270 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014;
ב. דחיית פרויקטים חדשים בתחום הכבישים הבינעירוניים והפחתת תקציב הביצוע של פרויקטים קטנים בתחום הכבישים הבינעירוניים, על מנת לאפשר התכנסות למגבלת התקציב;
ג. בהמשך להחלטת הממשלה מספר 1421 מיום 24 בפברואר 2010 בדבר תכנית "נתיבי ישראל":
1) שינוי מתכונת מכרזי הביצוע ברכבת העמק כך שיופחת בהתאם סך של 125 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014.
2) שינוי מתכונת מכרזי הביצוע ברכבת עכו-כרמיאל כך שיופחת בהתאם סך של 10 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013, ושל 115 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014.
2 . צמצום פרויקטים חדשים בתחום הכבישים העירוניים, והפחתה בהתאם של 150 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013, ושל 150 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014;
3 . צמצום של ביצוע פרויקטים בתכנית הפיתוח של רכבת ישראל, והפחתה בהתאם של 100 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013;
4 . דחייה של ביצוע פרויקטי תחבורה ציבורית, והפחתה בהתאם של 100 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2013, ו-30 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014;
5 . הפחתת 300 מיליון ש"ח בבסיס שנת 2014, באחת משתי הדרכים הבאות:
א. לפנות לרכבת ישראל על מנת שתבחן אפשרות דחיית תשלומים לספקי ציוד נייד בסך של 300 מיליון ₪, ופריסתם על פני כעשר שנים משנת 2015 ואילך, והכל בכפוף לכל דין;
ב. צמצום פרויקטים בנוסף לאמור בסעיפים 2 ו-3 להחלטה זו-
1) בתחום הכבישים העירוניים בסך של 200 מיליון ש"ח;
2) בתכנית הפיתוח של רכבת ישראל בסך של 100 מיליון ש"ח.
6 . עד להסדרת מנגנון דחיית תשלומים כאמור בסעיף 5(א) יחול האמור בסעיף 5(ב).