1. בהמשך להחלטת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי מס' ב/44 מיום 20.06.2010 בעניין יישום מדיניות המעברים מול רצועת עזה, לקבוע כי החל ממועד החלטה זו יוקצו היתרים, מתוכם היתרים המאפשרים לינה, להעסקתם של 20,050 עובדים פלסטינים מרצועת עזה, בהיתר כדין. ההיתרים האמורים יוקצו בחלוקה הבאה לענפים:
א. 12,000 היתרים להעסקת עובדים בישראל בענף הבנייה;
ב. 8,000 היתרים להעסקת עובדים בישראל בענף החקלאות;
ג. 50 היתרים בענף התעשייה והשירותים במעברים מרצועת עזה לישראל.
היתרים הכוללים לינה יינתנו בכפוף לכל דין, ובמידת הצורך – לאחר ביצוע תיקוני חקיקה נדרשים.
2. ההיתרים האמורים המיועדים לעובדים פלסטינים מרצועת עזה, שיוקצו בהתאם לסעיף 1 להחלטה זו, יתווספו למכסת ההיתרים הקיימים לעובדים פלסטינים משטחי יהודה ושומרון, כך שלצורכי הקצאת היתרי עובדים פלסטינים, החל ממועד החלטה זו תהיה מכסה אחודה לעובדים פלסטינים משטחי יהודה ושומרון ומשטחי רצועת עזה.
3. להנחות את מנהל רשות האוכלוסין וההגירה, מתוקף סמכותו כ"ממונה" לפי סעיף 1יג לחוק עובדים זרים, התשנ"א-1991, להקצות את ההיתרים להעסקת העובדים הפלסטינים מרצועת עזה כאמור בסעיף 1 לעיל. ההיתרים יוקצו בכפוף להיערכות רשות האוכלוסין וההגירה ולנהלים שיפורסמו על ידיה. רשות האוכלוסין וההגירה תפעל להשלמת היערכותה ופרסום נהליה בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-60 יום ממועד קבלת החלטה זו. כל זאת בהתייעצות עם מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים ועם משרדי הממשלה הרלוונטיים, לפי העניין.
4. הממשלה רואה חשיבות רבה בתשלום שכר העבודה של העובדים הפלסטינים לחשבונות בנק באמצעות העברה בנקאית, ורושמת את הודעת החשב הכללי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, רשות האוכלוסין וההגירה ובנק ישראל, כי הם פועלים בימים אלו, בשיתוף עם הבנקים בישראל, ליישום פתרון לתשלום לעובדים פלסטינים מיהודה ושומרון המועסקים בישראל באמצעות העברה בנקאית, וכי בכוונתם לבחון את ישימות הפתרון, ככל הניתן, גם על העובדים הפלסטינים מרצועת עזה ובכלל זאת לבחון את התנאים ליישומו, בשים לב למאפייני רצועת עזה.
5. להטיל על שר הביטחון ועל שרת הפנים לבחון מנגנונים אפשריים לגביית תשלום מהמעסיקים של העובדים הפלסטינים מרצועת עזה בגין המעבר דרך מעבר ארז, ולפעול ליישום מנגנון כאמור בהסכמת שר האוצר, לרבות קידום הליכי החקיקה הנדרשים לשם כך, ככל שיידרשו.
6. משרד האוצר, רשות האוכלוסין וההגירה וזרוע עבודה במשרד הכלכלה והתעשייה ורשות המיסים, יבחנו עד ליום 31.08.2022 את קידום היישום של המלצות הצוות הבין-משרדי להסדרת תשלומי השכר של העובדים, שהוקם מכוח החלטת הממשלה מספר 2174 מיום 18.12.2016, שעניינה הגדלת היקפי התעסוקה של עובדים פלסטיניים בישראל מאזור יהודה ושומרון, ייעול אופן הקצאת היתרי עבודה והבטחת תנאי העסקה הוגנים לעובדים פלסטינים, בהתאמות הנדרשות, ובפרט את העברת חילול שכר העובדים הפלסטינים המועסקים כדין בישראל למעסיקי העובדים הפלסטינים. הבחינה תתחשב בצורכי תקינה הנדרשת לאכיפה. כמו כן, יבחנו את פיתוחן של מערכות נדרשות לצורך דיווח ותשלום כלל תשלומי החובה ביחס לעובדים הפלסטינים לכל הגורמים האחראיים על גביית התשלומים האמורים ואכיפתם.
7. צוות משותף למשרד הביטחון ולשירות הביטחון הכללי יגבש נוהל עבודה בנושא ההיבטים הביטחוניים של כניסת עובדים מרצועת עזה ושהייתם בישראל.
8. להטיל על משרד הביטחון לבצע את שדרוג התשתיות הפיזיות, הטכנולוגיות והביטחוניות במעבר ארז כך שיאפשרו את הגידול במספר העוברים במעבר בעקבות החלטה זו. לצורך כך יקצו משרד הביטחון, משרד האוצר, המשרד לשיתוף פעולה אזורי ומשרד ראש הממשלה בשנת 2022 סך כולל של 38.3 מיליון ש"ח, זאת בהתאם לחלוקה כדלקמן:
א. משרד האוצר יקצה תקציב של 10.6 מיליון ש"ח לשנת 2022;
ב. משרד הביטחון יקצה 10.6 מיליון ש"ח מתקציבו לשנת 2022;
ג. משרד ראש הממשלה יקצה 10.6 מיליון ש"ח מתקציבו לשנת 2022;
ד. המשרד לשיתוף פעולה אזורי יקצה 6.5 מיליון ש"ח מתקציבו לשנת 2022.
9. בנוסף, לצורך תפעולו השוטף של המעבר לאחר הגדלתו ובהתאם לסעיף 40א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, משרד הביטחון יקצה מתקציבו סכום בסך 13.5 מיליון ש"ח בשנה, לשנים 2023 עד 2025 לצורך מימון פעולה מאזנת כהגדרתה בסעיף 40א לחוק האמור.
10. יודגש, כי כניסתם, שהייתם ועבודתם של עובדים פלסטינים בישראל מהווה נושא הנתון לשינויים והמושפע מאירועים ושיקולים שונים, לרבות אירועים ביטחוניים, המדיניות בישראל בכל הקשור לשוק העבודה בישראל או להמשך העבודה כאמור. כמו כן, הנושא מושפע מהצורך בקביעת קריטריונים, ביצוע בדיקות נדרשות ומילוי נוהלי הרשויות וחוקי המדינה בקשר להסדרת מתן ההיתרים ומימושם, וכן קיומו של מצב חירום בישראל, הנחיות משרד הבריאות וכיו"ב. אין באמור בהחלטה זו לגבי מכסות מרביות של עובדים פלסטינים וכן לגבי היתר להעסקת עובדים פלסטינים, משום הבטחה או התחייבות המדינה לאדם או לגוף כלשהו לגבי שהייה, כניסה לישראל או עבודתם של מספר מסוים של עובדים פלסטינים בתקופה או בתקופות מסוימות.