א. העברת שטח פעולה מהמשרד להגנת העורף למשרד הביטחון
בהתאם לסעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר את שטח הפעולה של רשות החירום הלאומית (רח"ל) מהמשרד להגנת העורף למשרד הביטחון. בהתאם לסעיף 9(א)(11) לחוק הממשלה, התשס"א-2001, להביא את ההחלטה הנ"ל לידיעת הכנסת.
ב. העברת סמכויות מהשר להגנת העורף לשר הביטחון
להחזיר לשר הביטחון את הסמכויות שהוקנו לשר להגנת העורף בסעיף (א) להחלטת הממשלה מספר 3740 מיום 3.10.2011, שעניינן תכנון המשק החיוני של המדינה לשעת חירום והפעלתו בשעת חירום.
ג. ביטול המשרד להגנת העורף ושינוי חלוקת התפקידים בממשלה
בהתאם לסעיף 31(ג) לחוק יסוד: הממשלה, לבטל את המשרד להגנת העורף.
בהתאם לסעיף 31(א) לחוק יסוד: הממשלה, לשנות את חלוקת התפקידים בממשלה ולקבוע כי השר גלעד ארדן יחדל לשמש כשר להגנת העורף וימשיך לכהן כשר התקשורת. בהתאם לסעיפים 31(א) ו-31(ג) לחוק יסוד: הממשלה, לבקש את אישור הכנסת להחלטות הנ"ל.
ד. העברת משאבים
(1) להעביר במלואם את כל המשאבים הקיימים במשרד להגנת העורף, לרבות התשתיות והתקציב, לאחריות משרד הביטחון. תקני כח האדם והשיא המאושר שלו יעברו במלואם מהמשרד להגנת העורף למשרד הביטחון. התקציב ימשיך להתנהל במסגרת סעיף 16 לתקציב המדינה "הוצאות חירום אזרחיות".
(2) עם זאת יובהר, כי תקני משרות אמון בלשכת השר להגנת העורף ותקציב ההפעלה של הלשכה, ששימשו אותו בתפקידו כשר התקשורת, כפי שיתואמו בין משרד האוצר, משרד הביטחון ומשרד התקשורת, יועתקו אל תקציב משרד התקשורת.
(3) על מנת שלא לפגוע ברציפות היערכות הרשויות המקומיות לחירום (לרבות בנושא ממוני חירום וביטחון ברשויות המקומיות), כל ההתחייבויות אשר אושרו בכתב על ידי המשרד להגנת העורף בנושאים אלו, ושקדמו להחלטה זו, יעמדו בעינן בהתאם ללוחות הזמנים שייקבעו בין משרד הביטחון ומשרד הפנים.
(4) בכל הנוגע למקורות, להתחייבויות ולסיכומים שלא בכתב, וכן לשימושים תקציביים הנוגעים לתקציב העורף, משרד הביטחון ייכנס בנעלי המשרד להגנת העורף. אשר לתקציבים בלתי מחויבים לשנת 2014, בהיקף של עד 50 מלש"ח, אלו יידונו בין משרד האוצר, משרד הביטחון, המשרד לביטחון הפנים וכן גורמים נוספים, בהתאם לצורך. בהעדר הסכמה, יובא העניין להכרעת ראש הממשלה.
(5) בכל החלטה או סיכום בכתב שקבעו הקצאה תקציבית או הרשאה להתחייב למשרד להגנת העורף, במקום "המשרד להגנת העורף" יבוא "משרד הביטחון".
ה. רשות החירום הלאומית (רח"ל)
ימונה, בכפיפות לשר הביטחון, ממונה לחירום ועורף, שישמש בתפקיד ראש רח"ל לפי החלטת ועדת השרים לביטחון לאומי ב/43 מיום 19.12.2007 וממלא מקום קבוע של יושב ראש ועדת מל"ח עליונה לפי החלטת הממשלה מס' 1716 מיום 6.7.1986 (להלן: "הממונה"). שר הביטחון יוועץ עם נציב שירות המדינה והממונה על השכר לשם בחינת אפשרות קביעת משרה זו כמקבילה למשרת מנכ"ל משרד ממשלתי.
ו. שינוי בהרכב ועדת השרים לעניין מוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום
לתקן את החלטת הממשלה מס. 77 מיום 28.4.2013 שבה הוקמה ועדת השרים לעניין מוכנות הזירה האזרחית למצבי חירום ולקבוע כי יו"ר הוועדה יהיה שר הביטחון.
ז. הסדרת הטיפול בהכנת העורף למצבי חירום
שר הביטחון, בשיתוף עם המשרדים והגורמים הרלוונטיים, יגבש ויציג לממשלה עד ליום 1.11.2014, תכנית עבודה שנתית ורב שנתית בכל היבטי הכנת העורף למצבי החירום למיניהם. בכלל זה יציגו שר הביטחון, והשר לביטחון הפנים, עד ליום 1.11.2014, הצעה להסדרת סמכויות בתחום האמור בין משרד הביטחון לבין המשרד לביטחון הפנים, לרבות הסדרה של סמכויות שר השר לביטחון הפנים באירועי חירום שלגביהם לא חל חוק ההתגוננות האזרחית.
ח. סעיפים א' עד ג' להחלטה זו יכנסו לתוקפם ביום 15.6.2014.