בהתאם לסעיפים 6 ו-11(א) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975, לתקן את החלטת הממשלה מס' 371(כל/58) מיום 9.2.1969 ("החלטת הממשלה"), כמפורט להלן:
1. הרישה של סעיף (ב) הראשון, שתחילתה במילים "בין נציגי" וסופה במילים "משרד העבודה" – תימחק.
2. במקום סעיפים (ב) עד (י"ב) בפרק הנושא כותרת "ייסוד חברת נתיבי איילון" בהחלטת הממשלה, יבוא:
"ב. מטרות החברה:
1. תכנון, קידום, ניהול, וביצוע פרויקטים תחבורתיים עירוניים ומטרופוליניים, בכל רחבי הארץ, לרבות פרויקטים תחבורתיים תומכי דיור, ופרויקטים תחבורתיים המקדמים תחבורה ציבורית והפחתה של השימוש ברכב הפרטי.
2. ניהול הטיפול בכל הכרוך בהפקעות לרבות ניהול ביצוע פינויים ותפיסת חזקה בקרקע מופקעת – והכל לצורך ביצוע המטרות שבסעיף 1.
3. הקמה וניהול של צוות תכנית אב לתחבורה למטרופולין תל-אביב, על כל מרכיביו בכל תחומי התחבורה, תשתיות תחבורה ותחבורה ציבורית, עריכה וניתוח של תחזיות, סקרים ומודלים.
4. ניהול ייזום ופיתוח פרויקטים טכנולוגיים תחבורתיים בתשתיות, וכן התאמת התשתיות להתפתחויות טכנולוגיות בכלי רכב ובמתקני הדרך.
5. תכנון, פיתוח, אחזקה וניהול תנועה של דרכים, שייקבעו על ידי המדינה, במרחב העירוני ו/או המטרופוליני.
החברה תהיה רשאית ליזום ולבצע כל פעולה באחד העניינים המנויים בסעיפים 5-1 לעיל, שנועדה להגשמת מטרות אלו, והן בלבד, בכפוף לכל דין, ויהיו לחברה כל הסמכויות הנלוות הדרושות לה לשם ביצוע מטרות אלה.
החברה תהווה זרוע לביצוע מטלות ישירות של הממשלה באמצעות משרד התחבורה בהתאם למטרותיה לפי החלטה זו.
פעילות החברה לביצוע המטרות שלעיל תהיה בהתאם להסכמים שייחתמו בין המדינה לבין החברה.
ג. אופי החברה:
החברה תהיה חברה פרטית מוגבלת במניות. המדינה תהיה בעלת מניות יחידה בחברה.
ד. מבנה ההון של החברה:
הון המניות הרשום של החברה יהיה 1.0001 ₪ מחולק ל-10,001 מניות רגילות בנות 0.0001 ₪ ערך נקוב כל אחת.
ההון המונפק והנפרע של החברה יהיה 1.0001 ₪ מורכב מניות רגילות בנות 0.0001 ₪ ערך נקוב כל אחת.
ה. הזכויות הצמודות למניות החברה
כל מניות החברה הינן מניות רגילות השוות בזכויותיהן, לרבות לעניין הצבעה באסיפה הכללית, מינוי דירקטורים בחברה, חלוקת דיבידנד ועודפי נכסי החברה בפירוק.
ו. מסמכי ההתאגדות
רשות החברות הממשלתיות תפעל לתיקון מסמכי היסוד של החברה בהתאם לתיקון שתואר לעיל.
ז. דירקטוריון החברה
מספר חברי הדירקטוריון לא יפחת מ-5 ולא יעלה על 9.
ח. השר האחראי – שר התחבורה והבטיחות בדרכים.
ט. התקשרויות החברה עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
החברה תהווה זרוע לביצוע מטלות ישירות של הממשלה באמצעות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בהתאם למטרותיה לפי החלטה זו.
פעילות החברה לצורך מימון ומימוש מטרותיה לפי החלטה זו, תיעשה על בסיס הסכמים שייחתמו בין המדינה לבין החברה, בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים על פי דין, לרבות לפי תקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993".
ההחלטה התקבלה בהתאם לסעיף 38(ב) בתקנון לעבודת הממשלה.